hľadiska nášho zdravia je to vraj výhoda) energiu na jeho pohon mu musíme dodávať my sami. V cyklisticky vyspelejších krajinách než je tá naša, teda napríklad v Nemecku či Holandsku, však čoraz častejšie vídať bicykle s elektrickým pohonom. Existuje viacero konštrukčných verzií takýchto bicyklov. Veľmi modernými a rozšírenými začínajú byť elektrobicykle, ktorých elektromotor len pomáha cyklistovi pri šliapaní do pedálov, čiže znižuje jeho námahu. Takéto bicykle je vlastne poháňaný kombináciou ľudskej sily a elektromotora. Samostatnú kategóriu takýchto bicyklov tvoria bicykle, ktorých pomocný elektromotor umožní dosahovanie rýchlosti nad 25 km/h. V Nemecku sa takýmto bicyklom začalo hovoriť rýchle elektrobicykle. Doteraz však používanie takýchto bicyklov narážalo na problém, pretože Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) im nechcel udeliť prevádzkové povolenie. V posledný marcový deň sa to však zmenilo a jeden typ bicykla dostal takéto povolenie, ktoré sa týka celej Európskej únie. Ide o bicykel Pro Connect S značky Kalkhoff, ktorého výrobcom je firma Derby Cycle Werke. Tento bicykel, vystrojený špičkovými dielmi značky Shimano, je vystrojený pomocným bezkefkovým elektromotorom výkonu 250 W. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria kapacity 10 Ah. Bicykel dosahuje rýchlosť až 40 km/h. Intenzitu podporného elektropohonu môže cyklista plynule meniť. Rám bicykla je zhotovený z hliníka. Úrad KBA presne vymedzil podmienky tohto "rýchleho" elektrobicykla. Cyklista, jazdiaci na tomto bicykli, musí mať vodičské oprávnenie ľubovoľnej kategórie. Mimo obce môžu cyklisti na takomto bicykli používať cestičky pre bicykle. V obciach a mestách sa však vyznačených cestičkách pre cyklistov môže jazdiť len s vypnutým elektromotorom (so zapnutým elektromotorom možno jazdiť len po bežnej ceste). Nosenie prilby nie je predpísané, ale odporúča sa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.