VÝCHODNÉ SLOVENSKO. Železničná spoločnosť Slovensko kupuje nové vlaky do regiónov. Pôjde o ekologické a rýchlejšie vlaky, ktoré podľa dopravcu majú zvýšiť komfort cestovania.
Vo vestníku zverejnila oznam o vyhlásení verejného obstarania nových hybridných elektrických jednotiek pre regionálnu dopravu.
Predmetom zákazky je 16 takýchto vlakov, tzv. BEMU, ktoré sú schopné prevádzky na elektrických tratiach ako aj pohonu na trakčné batérie.
Predpokladaná prevádzková životnosť BEMU je minimálne 30 rokov. Okrem toho je súčasťou verejného obstarávania opcia na ďalších 20 kusov. Ich celková predpokladaná cena je vyše 312 miliónov eur.
Hybridné elektrické jednotky sú určené pre regionálnu vlakovú dopravu. O ich umiestnení Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a. s., ešte len bude rozhodovať, objavia sa zrejme aj na tratiach na východnom Slovensku.
Nové vlaky do dva a pol roka
„Dislokáciu plánovaných vozidiel prehodnocujeme a detailne analyzujeme ako z prevádzkového, tak aj z obchodného hľadiska, aby boli vozidlá využité účinne s ohľadom na cieľ zvyšovania atraktivity železničnej osobnej dopravy na Slovensku,“ spresnil hovorca spoločnosti Dominik Drevický.
Podľa jeho slov by batériové vlaky mohli začať jazdiť približne o 2 až 2,5 roka po podpise a nadobudnutia účinnosti kúpnej zmluvy. O opcii na ďalších 20 vlakov je v tejto fáze projektu zatiaľ predčasné hovoriť.

Väčšia rýchlosť, menšia uhlíková stopa
Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko sú tieto jednotky výhodné z viacerých dôvodov.
„Nové batériové vlaky umožnia prevádzku aj na tratiach bez trakčného vedenia bez emisií, čím postupne nahradia dieselové súpravy na určitých tratiach a znížia ekologickú stopu železničnej dopravy,“ konštatoval Drevický.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.