VÝCHODNÉ SLOVENSKO. „Vlaky sa rušiť nebudú,“ oznámil koncom týždňa na svojom oficiálnom profile minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).
Konštatoval, že rezorty dopravy a financií sa definitívne dohodli na dofinancovaní vlakovej dopravy na rok 2022.

Čo táto dohoda znamená pre cestujúcich v Hnileckej doline či v iných kútoch východného Slovenska a ako to ovplyvní nový grafikon železničnej dopravy, ktorý začne platiť v decembri? Kade budú premávať nové letné spoje?
Korzár prináša odpovede na najčastejšie otázky.
V článku odpovedáme na otázky:
Kto zaplatí chýbajúcich 24 miliónov?
Má vplyv dofinancovanie vlakov na nový grafikon?
Zruší sa od decembra státie rýchlikov v Margecanoch?
O koľko sa zrýchli doprava rýchlikmi?
V ktorých staniciach majú rýchliky stáť?
Sú zaradené Margecany medzi významné centrá cestovného ruchu?
Aký bude vplyv nového grafikonu od decembra na prípojné vlaky?
Dotkne sa nový grafikon prestupnej stanice Kysak?
Kedy budú premávať mimoriadne letné vlaky?
Vzťahujú sa na tieto spoje všetky zľavy Železničnej spoločnosti Slovenska?
Budú sa rušiť vlaky?
- V dohodnutom rozpočte chýbalo 24 miliónov eur. V prípade, že by ich dopravca, teda Železničná spoločnosť Slovenska (ZSSK) nedostal, bol by nútený pristúpiť k rušeniu vlakov, aby sa zmestil do schváleného rozpočtu. Táto situácia nenastala. Zástupcovia rezortov financií a dopravy tvrdia, že vlaky sa rušiť nebudú.

Kto zaplatí chýbajúcich 24 miliónov?
- Chýbajúcich 24 miliónov eur na prevádzku vlakov sa vykryje z kapitoly Ministerstva dopravy a výstavby SR.
Čo znamená táto suma?
- ZSSK má realizovať dopravné výkony za 354 miliónov eur, v štátnom rozpočte však mala vyčlenených len 330 miliónov.
Má vplyv dofinancovanie vlakov na nový grafikon?
- Priamy nie. Plán dopravnej obslužnosti sa pripravuje, jeho definitívna podoba nie je známa.
Zruší sa od decembra státie rýchlikov v Margecanoch?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.