Česká automobilka Škoda predstavila na nedávnom medzinárodnom ženevskom autosalóne niekoľko noviniek, z ktorých za najvýznamnejšiu možno považovať nový športovo-úžitkový model (SUV), nazvaný Kamiq.
Tento model, ktorý má v Ženeve svetovú premiéru, je tretím článkom v dlhodobej stratégii škodovky, zameranej na zvyšovanie ponuky vozidiel SUV na európskom trhu.
Ak sa vám marí, že škodovka predsa už model Kamiq vo svojom sortimente má, nemýlite sa: v minulom roku uviedla na čínsky trh model s rovnakým menom.
Padne ako uliaty
„Čínsky“ Kamiq je však postavený na podvozkovej plošine modelu VW Golf VI a po technickej stránke nemá teda s teraz predstaveným európskym modelom Kamiq nič spoločné.
Pre európsky trh určený Kamiq „stojí“ na modernej modulárnej podvozkovej plošine MQB.
Pokiaľ ide o označenie nového SUV, v minulosti sa objavili informácie, že sa bude volať Polar.
Napokon sa ale Škoda rozhodla nazvať nový model názvom, ktorý má rovnaké prvé a posledné písmeno ako už vyrábané modely Kodiaq a Karoq.
Podobne ako názvy modelov Kodiaq a Karoq pochádza aj názov Kamiq z jazyka Inuitov, čo je etnikum, obývajúce sever Kanady a Grónska.
Výraz kamiq opisuje stav, keď niečo „padne ako uliate“ za každých okolností.
Technické parametre
Dizajn nového mestského SUV firmy Škoda preberá a rozvíja štylistické prvky existujúcich škodováckych SUV.
Prednú časť charakterizujú delené hlavné svetlomety a nad nimi uložené denné svetlá.
Terénny charakter vozidla zdôrazňuje robustný predný spojler.
Vďaka veľkým kolesám priemeru 16 až 18 palcov a vysokej kapote motora pôsobí vozidlo zboku mohutným a dynamickým dojmom.
Zadné skupinové svetlá majú tvar písmena C, typický pre značku Škoda.
Kamiq je postavený na podvozku s rázvorom 2 651 mm, jeho dĺžka je 4 241 mm, šírka je 1 793 mm a výška 1 531 mm.
Základný objem batožinového priestoru je 400 litrov, sklopením operadiel zadných sedadiel sa zväčší na 1 395 litrov.
Na želanie dodávané sedadlo spolujazdca s dopredu sklopným operadlom umožňuje prepravovať predmety dĺžky až 2 447 mm.
Všetkých päť motorov, určených na pohon, je vystrojených systémom priameho vstrekovania, turbodúchadlom, rekuperáciou brzdovej energie a systémom štart-stop.
Základný jednolitrový trojvalcový motor má výkon 70 kW a najvyšší krútiaci moment 175 Nm.
Výkonnejšia verzia tohto benzínového motora vyvíja 85 kW.
Špičkovým motorom je 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 110 kW a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm.
Pri malom zaťažení sa obidva prostredné valce deaktivujú a motor pracuje ako dvojvalec.
Štvorvalcový 1,6-litrový turbodieselový motor vyvíja maximálny výkon 85 kW. Za najekologickejší motor celého sortimentu možno považovať litrový trojvalec spaľujúci zemný plyn.
Niektorým záujemcom o toto vozidlo možno bude chýbať pohon 4x4 – podľa tlačovej správy firmy Škoda sa totiž Kamiq bude dodávať (aspoň zatiaľ) len s pohonom predných kolies.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.