Korzár logo Korzár

Škoda Kamiq má svetovú premiéru v Ženeve

Česká automobilka predstavila na medzinárodnom autosalóne nový model.

Kamiq je tretím športovo-úžitkovým modelom v sortimente českej Škody.
Kamiq je tretím športovo-úžitkovým modelom v sortimente českej Škody. (Zdroj: Škoda)

Česká automobilka Škoda predstavila na nedávnom medzinárodnom ženevskom autosalóne niekoľko noviniek, z ktorých za najvýznamnejšiu možno považovať nový športovo-úžitkový model (SUV), nazvaný Kamiq.

Tento model, ktorý má v Ženeve svetovú premiéru, je tretím článkom v dlhodobej stratégii škodovky, zameranej na zvyšovanie ponuky vozidiel SUV na európskom trhu.

Ak sa vám marí, že škodovka predsa už model Kamiq vo svojom sortimente má, nemýlite sa: v minulom roku uviedla na čínsky trh model s rovnakým menom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Padne ako uliaty

„Čínsky“ Kamiq je však postavený na podvozkovej plošine modelu VW Golf VI a po technickej stránke nemá teda s teraz predstaveným európskym modelom Kamiq nič spoločné.

Pre európsky trh určený Kamiq „stojí“ na modernej modulárnej podvozkovej plošine MQB.

Pokiaľ ide o označenie nového SUV, v minulosti sa objavili informácie, že sa bude volať Polar.

Napokon sa ale Škoda rozhodla nazvať nový model názvom, ktorý má rovnaké prvé a posledné písmeno ako už vyrábané modely Kodiaq a Karoq.

Podobne ako názvy modelov Kodiaq a Karoq pochádza aj názov Kamiq z jazyka Inuitov, čo je etnikum, obývajúce sever Kanady a Grónska.

Výraz kamiq opisuje stav, keď niečo „padne ako uliate“ za každých okolností.

Technické parametre

Dizajn nového mestského SUV firmy Škoda preberá a rozvíja štylistické prvky existujúcich škodováckych SUV.

SkryťVypnúť reklamu

Prednú časť charakterizujú delené hlavné svetlomety a nad nimi uložené denné svetlá.

Terénny charakter vozidla zdôrazňuje robustný predný spojler.

Vďaka veľkým kolesám priemeru 16 až 18 palcov a vysokej kapote motora pôsobí vozidlo zboku mohutným a dynamickým dojmom.

Zadné skupinové svetlá majú tvar písmena C, typický pre značku Škoda.

Kamiq je postavený na podvozku s rázvorom 2 651 mm, jeho dĺžka je 4 241 mm, šírka je 1 793 mm a výška 1 531 mm.

Základný objem batožinového priestoru je 400 litrov, sklopením operadiel zadných sedadiel sa zväčší na 1 395 litrov.

Na želanie dodávané sedadlo spolujazdca s dopredu sklopným operadlom umožňuje prepravovať predmety dĺžky až 2 447 mm.

Všetkých päť motorov, určených na pohon, je vystrojených systémom priameho vstrekovania, turbodúchadlom, rekuperáciou brzdovej energie a systémom štart-stop.

SkryťVypnúť reklamu

Základný jednolitrový trojvalcový motor má výkon 70 kW a najvyšší krútiaci moment 175 Nm.

Výkonnejšia verzia tohto benzínového motora vyvíja 85 kW.

Špičkovým motorom je 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 110 kW a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm.

Pri malom zaťažení sa obidva prostredné valce deaktivujú a motor pracuje ako dvojvalec.

Štvorvalcový 1,6-litrový turbodieselový motor vyvíja maximálny výkon 85 kW. Za najekologickejší motor celého sortimentu možno považovať litrový trojvalec spaľujúci zemný plyn.

Niektorým záujemcom o toto vozidlo možno bude chýbať pohon 4x4 – podľa tlačovej správy firmy Škoda sa totiž Kamiq bude dodávať (aspoň zatiaľ) len s pohonom predných kolies.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 18 333
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 242
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 198
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 594
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 484
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  3. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  6. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  7. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  8. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 885
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 381
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 382
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 739
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 668
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 966
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 726
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  3. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  4. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  5. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  6. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  7. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  8. Jozef Pivarník: Breaking News z Koaličného Pieskoviska: Kapitán Danko Vytiahol Formičky a Hrozí Odchodom (Zase)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 885
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 381
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 382
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 739
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 668
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 966
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 726
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu