Korzár logo Korzár
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Sneh a vietor paralyzujú cesty na východe. Problémy sú na diaľnici aj na priechodoch

Obmedzenia hlásia najmä spod Tatier.

ilustračnéilustračné (Zdroj: TASR)

VÝCHODNÉ SLOVENSKO. Vlna výdatného sneženia, spojená so silným vetrom, dorazila popoludní aj na východné Slovensko.

Ako prvú zasiahla podtatranskú oblasť a okamžite začali vznikať problémy na cestách.

Tie zapadávali snehom, silný vietor vytvára záveje a snehové jazyky.

Problémy so zjazdnosťou sa postupne rozšírili takmer na celé územie Prešovského a Košického kraja.

Problémové úseky pod Tatrami a na Spiši

Tradičné problémy vznikali v úsekoch pod Tatrami v okresoch Kežmarok a Poprad.

Zlá situácia bola aj na diaľnici pod Tatrami, na viacerých miestach extrémne fúkalo, bola zlá viditeľnosť a na vozovke sa vytvárali snehové jazyky.

SkryťVypnúť reklamu

Po 15. hodine uzavreli úsek diaľnice pri Štrbe v smere na Liptovský Mikuláš, dopravu odkláňajú cez obec. Na cestu sa snažili dostať kamión, ktorý skončil v priekope ešte tesne po obede.

Podľa informácií Stellacentra bola v oblasti Starej Ľubovne silná víchrica, vytvárali sa tu snehové jazyky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na úseku ciest Kamenica - Pusté Pole na rozhraní okresov Sabinov a Stará Ľubovňa sa miestami tvorili snehové záveje.

Šariš

Pre problémy so zjazdnosťou pred 15. hodinou uzavreli aj horský priechod Petič medzi Prešovom a Hanušovcami nad Topľou, kde sa skrížil kamión.

Cestu po niekoľkých minútach sprejazdnili pre osobné autá, pre nákladné je zjazdná s obmedzeniami.

Podvečer sa skomplikovala aj doprava pri nádrži Veľká Domaša.

Cestu 1. triedy na kopci pri Holčíkovciach uzavreli, v úseku sú uviaznuté kamióny, neprechádzajú ani osobné autá.

SkryťVypnúť reklamu

Problematický bol aj hraničný priechod do Poľska vo Vyšnom Komárniku, kde sa na ceste skrížili a šmýkali kamióny.

Gemer

Veľké problémy so zjazdnosťou sú na horskom priechode Soroška, kde boli skrížené kamióny a vytvárali sa kolóny.

Horský priechod po viac ako hodinovej odstávke popoludní pre nákladnú dopravu opätovne pre veľké vozidlá otvorili.

Na tento úsek zároveň vyčlenili jedno samostatné vozidlo na odhŕňanie snehu a posyp. Dopravu na mieste usmerňovala aj polícia.

Na dvoch úsekoch tohto horského priechodu je zákaz chemického posypu.

Ten sa nesmie používať ani na Dobšinskom kopci. Tam zatiaľ problémy neevidujú.

Zemplín

Aj na horskom priechode Dargov je skrížených niekoľko kamiónov, osobné vozidlá prechádzali s problémami.

V okrese Trebišov sa na cestách tvorí poľadovica, rovnako aj v Michalovskom okrese, kde ju spôsobuje aj mrznúce mrholenie a padania snehových krúpkov.

SkryťVypnúť reklamu

"To vytvára na vozovke poľadovicu aj napriek niekoľkodňovému soleniu," podotkla investično-prevádzková námestníčka riaditeľa Správy ciest Košického
samosprávneho kraja Zuzana Fejesová.

Miestami zľadovatený sneh do hrúbky 1 - 3 cm je na cestách Nižná Jablonka - Snina na hornom Zemplíne.

Množia sa nehody

Na klzkých cestách sa množili aj nehody, pri ktorých autá zvyčajne končili po šmykoch mimo vozovky.

Takéto nehody sa stali pri Hlinnom v okrese Vranov nad Topľou, medzi Hažínom nad Cirochou a Humenným a aj na iných miestach.

Na boku skončilo osobné auto na ceste medzi Medzevom a Štósom v okrese Košice - okolie.

Podvečer sa na ceste z Popradu do Starého Smokovca zrazili osobné a nákladné auto.

Hasiči v Prešovskom kraji mali v utorok do 18. hodiny 17 výjazdov. Väčšinu z nich tvorili zásahy pri dopravných nehodách spôsobených nepriazňou počasia.

Ako informoval operačný dôstojník Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) v Prešove, takéto udalosti zaznamenali takmer v každom okrese.

Príslušníci najčastejšie vyťahovali autá z priekop. Kolízie sa zaobišli bez zranení. Vážnejšie situácie neevidovali.

Cestári tvrdia, že robia, čo môžu

V teréne bolo v Prešovskom kraji po 15. hodine 50 sypačov, čo je polovica zo
všetkých, ktoré majú k dispozícii.

Potvrdil to analytik odboru prevádzky Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja Jaroslav Štofko.

"Na horských priechodoch je potrebné používať snehové reťaze,znížiť rýchlosť a prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky. Naše vozidlá sú v teréne, avšak jeden sypač potrebuje prejsť približne 40-kilometrový úsek ciest. Kým ho obíde, tak to môže trvať niekedy aj dve hodiny," dodal Štofko.

"Všetky vozidlá, ktoré máme k dispozícii, sú v teréne," potvrdila za Košický kraj pred pol štvrtou Fejesová.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 933
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 890
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 5 840
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 646
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 4 779
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 926
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 823

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  2. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  3. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  4. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  8. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 806
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 257
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 595
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 831
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 479
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 724
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  2. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  3. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  4. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  8. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 806
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 257
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 595
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 831
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 479
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 724
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu