Korzár logo Korzár

Automobilka Porsche rozširuje sortiment limuzín Panamera

Motoristov potešia dva nové, výrazne športové modely.

Nemecká automobilka predstavila nedávno dve nové verzie modelu Panamera – GTS a GTS Sport Turismo (na obr.) – poháňané štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom s maximálnym výkonom 338 kW.Nemecká automobilka predstavila nedávno dve nové verzie modelu Panamera – GTS a GTS Sport Turismo (na obr.) – poháňané štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom s maximálnym výkonom 338 kW. (Zdroj: Porsche)

Nemecká automobilka Porsche, ktorej úplný názov je Dr.-Ing. h.c. F. Porsche AG a ktorá patrí do koncernu Volkswagen, si svoju reputáciu vybudovala na výrobe výkonných, rýchlych a drahých športových vozidiel.

Neskôr vycítila príležitosť rozšíriť svoj sortiment aj na športovo ladené limuzíny a v súčasnosti už má v ponuke aj model v kategórii, ktorú si v súčasnosti už prakticky žiadna väčšia automobilka nedovolí „obísť“, teda v segmente športovo-úžitkových vozidiel (SUV) i tzv. crossoverov (krížencov medzi SUV a kombi).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V segmente výkonných cestovných limuzín so športovými jazdnými vlastnosťami ponúka Porsche model Panamera, ktorý bol verejnosti predstavený na medzinárodnom autosalóne v čínskom Šanghaji v apríli 2009.

V súčasnosti je na trhu už druhá generácia Panamery, vyznačujúca sa úpravami vonkajšieho dizajnu, interiéru i technickými zmenami.

Automobilka Porsche nedávno oznámila, že sortiment limuzín Panamera rozširuje o dva nové, výrazne športové modely, označené Panamera GTS a Panamera GTS Sport Turismo.

Srdcom oboch nových modelov je štvorlitrový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Tento benzínový motor, vystrojený časticovým filtrom, vyvíja maximálny výkon 338 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 620 Nm. Najvyšší výkon si motor udržiava v rozsahu od 6 000 do 6 500 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s predchádzajúcou verziou narástol výkon o 15 kW a krútiaci moment o 100 Nm.

Krútiaci moment motora uloženého vpredu sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.

So spomenutým výkonným motorom zrýchlia obidva nové modely z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, na rýchlosť 200 km/h sa rozbehnú za približne 16 sekúnd – na limuzínu, ktorá prázdna váži okolo dvoch ton, sú to úctyhodné hodnoty.

Maximálna rýchlosť verzie GTS je 292 km/h, verzia GTS Sport Turismo dosiahne rýchlosť 289 km/h.

Pri takýchto dynamických vlastnostiach by ste čakali enormne vysokú spotrebu paliva, tá je však celkom prijateľná – pre GTS je to 10,3 l/100 km, verzia Sport Turismo si pýta o tri deci viac.

Treba spomenúť, čím sa vlastne verzie GTS a GTS Sport Turismo odlišujú. Zatiaľ čo GTS je vyslovene športový model, vhodný povedzme na predvádzanie sa, do modelu Sport Turismo „zabudoval“ výrobca aj trošku vyšší stupeň úžitkovosti v podobe veľkého zadného veka, zväčšeného batožinového priestoru a usporiadania sedadiel 4+1.

SkryťVypnúť reklamu

Panamera je postavená na podvozku s rázvorom 2 950 mm, sériovo jazdí na 20-palcových kolesách z ľahkej zliatiny a je vystrojená vzduchovým pružiacim systémom s trojkomorovou technológiou.

Do príplatkového výstroja patrí aj riadenie zadných kolies.

Na nemeckom trhu začína cena modelu GTS pri 138 493 eurách, základná cena modelu GTS Sport Turismo je 141 349 eur.

Porsche

Predaj Porsche je výrazne nižšie ako napríklad v prípade značky Audi.


TASR
Súvisiace témy: Zaujímavosti

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 22 918
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 15 188
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 314
  4. Ľuboš Fellner otvorene 6 444
  5. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 388
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 5 633
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 893
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 239
  1. Radoslav Medzihradský: KST a výber chatárov
  2. Miroslav Daniš: Beránka vlku se zachtělo
  3. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  4. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 3.
  5. Štefan Šturdzík: Pán prezident čo takto trocha sebareflexie, nielen kritizovať iných.
  6. Adriana Boysová: Čiary medzi nami
  7. Tomáš Mikloško: Umenie neúprimnosti: Ako rozpoznať faloš a pretvárku (a čo s tým)
  8. Martina Bittnerová: Láska, ktorá nemala šancu: Božena Němcová a Václav Bolemír Nebeský
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 850
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 52 405
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 14 120
  4. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 10 113
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 187
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 698
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 430
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 389
  1. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  2. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  3. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  4. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  5. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  6. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  7. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  8. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu