Korzár logo Korzár
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Škoda sa v Paríži ukázala s množstvom noviniek

Zámerom bolo predstaviť sa ako športový a ekologicky zameraný poskytovateľ mobility.

Škoda Kodiaq RS, ktorá má svetovú premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v Paríži, je poháňaná najvýkonnejším sériovo vyrábaným naftovým motorom v histórii značky Škoda – jeho výkon je 176 kW.Škoda Kodiaq RS, ktorá má svetovú premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v Paríži, je poháňaná najvýkonnejším sériovo vyrábaným naftovým motorom v histórii značky Škoda – jeho výkon je 176 kW. (Zdroj: Škoda)

Nedá sa to už pravdepodobne preukázať, ale je veľmi pravdepodobné, že česká automobilka Škoda ešte nikdy na veľkom medzinárodnom autosalóne nepredstavila toľko noviniek, ako na tohtoročnom autosalóne v Paríži, ktorý bol otvorený v utorok a potrvá do 14. októbra.

Zámerom Škody - citujeme tlačovú správu – je predstaviť sa na tomto autosalóne ako športový a ekologicky zameraný poskytovateľ mobility.

Za dve hlavné parížske novinky možno považovať športovo-úžitkový model Kodiaq RS a štúdiu kompaktného vozidla Vision RS, ďalšími novinkami sú dve nové verzie modelu Karoq (označené Sportline a Scout) a modernizovaná Octavia G-TEC s motorom na zemný plyn.

Skryť Vypnúť reklamu

Stručne predstavme aspoň prvé dve novinky.

Model Kodiaq RS je prvým športovo-úžitkovým vozidlom (SUV) značky Škoda, ktoré nesie doplnkové označenie RS.

Pamätníci si možno pamätajú, že skratka RS, znamenajúca Rallye Sport, bola po prvý raz použitá na pretekárskych prototypoch Škoda 180 RS a 200 RS.

Prvým sériovým športovým autom so spomenutým označením sa v roku 2000 stala Octavia.

V Paríži predstavený Kodiaq RS je poháňaný štvorvalcovým dvojlitrovým vznetovým motorom, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a vyvíja maximálny výkon 176 kW.

Motor má najvyšší krútiaci moment 500 Nm a je najvýkonnejším sériovo vyrábaným naftovým motorom v celej doterajšej histórii značky Škoda.

Kodiaq RS má vďaka tomuto motoru výborné dynamické vlastnosti – na rýchlosť 100 km/h zrýchli za sedem sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 220 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Vozidlo je vystrojené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a má poháňané všetky štyri kolesá.

Konštruktérom sa aj vďaka systému štart-stop a rekuperácie brzdovej energie podarilo stlačiť priemernú spotrebu na 6 l/100 km.

Model Kodiaq RS je na prvý pohľad rozpoznateľný podľa špecifických nárazníkov, dizajnových prvkov v lesklej čiernej farbe a najmä podľa nových 20-palcových kolies z ľahkej zliatiny Xtreme.

Druhou významnou novinkou na škodováckom stánku v Paríži je štúdia Vision RS, ktorá ukazuje, ako si Škoda predstavuje budúce športové automobily s označením RS.

S odkazom na 117-ročnú históriu motošportu budú mať budúce škodovky emocionálnejší a športovejší dizajn, zároveň budú šetrnejšie k životnému prostrediu, a to aj vďaka použitiu tzv. vegánskych materiálov (teda materiálov nepochádzajúcich zo zvierat).

Skryť Vypnúť reklamu

Vision RS navyše naznačuje, ako by mohol vyzerať budúci kompaktný automobil značky Škoda.

Vozidlo je vystrojené hybridnou hnacou sústavou, ktorú tvorí 1,5-litrový benzínový motor výkonu 110 kW a elektromotor výkonu 75 kW, pričom maximálny výkon celej hnacej sústavy je 180 kW.

Na čisto elektrický pohon môže štúdia prejsť až 70 km.

Päťdverová koncepčná štúdia Vision RS má dĺžku 4 356 mm, poskytuje pohodlie štyrom cestujúcim a jej batožinový priestor má objem 430 litrov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  8. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  9. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  10. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 788
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 545
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 407
  4. Aká je chémia vôní 11 263
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 298
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 776
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 640
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 259
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 716
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 853
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop