Nedá sa to už pravdepodobne preukázať, ale je veľmi pravdepodobné, že česká automobilka Škoda ešte nikdy na veľkom medzinárodnom autosalóne nepredstavila toľko noviniek, ako na tohtoročnom autosalóne v Paríži, ktorý bol otvorený v utorok a potrvá do 14. októbra.
Zámerom Škody - citujeme tlačovú správu – je predstaviť sa na tomto autosalóne ako športový a ekologicky zameraný poskytovateľ mobility.
Za dve hlavné parížske novinky možno považovať športovo-úžitkový model Kodiaq RS a štúdiu kompaktného vozidla Vision RS, ďalšími novinkami sú dve nové verzie modelu Karoq (označené Sportline a Scout) a modernizovaná Octavia G-TEC s motorom na zemný plyn.
Stručne predstavme aspoň prvé dve novinky.
Model Kodiaq RS je prvým športovo-úžitkovým vozidlom (SUV) značky Škoda, ktoré nesie doplnkové označenie RS.
Pamätníci si možno pamätajú, že skratka RS, znamenajúca Rallye Sport, bola po prvý raz použitá na pretekárskych prototypoch Škoda 180 RS a 200 RS.
Prvým sériovým športovým autom so spomenutým označením sa v roku 2000 stala Octavia.
V Paríži predstavený Kodiaq RS je poháňaný štvorvalcovým dvojlitrovým vznetovým motorom, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a vyvíja maximálny výkon 176 kW.
Motor má najvyšší krútiaci moment 500 Nm a je najvýkonnejším sériovo vyrábaným naftovým motorom v celej doterajšej histórii značky Škoda.
Kodiaq RS má vďaka tomuto motoru výborné dynamické vlastnosti – na rýchlosť 100 km/h zrýchli za sedem sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 220 km/h.
Vozidlo je vystrojené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a má poháňané všetky štyri kolesá.
Konštruktérom sa aj vďaka systému štart-stop a rekuperácie brzdovej energie podarilo stlačiť priemernú spotrebu na 6 l/100 km.
Model Kodiaq RS je na prvý pohľad rozpoznateľný podľa špecifických nárazníkov, dizajnových prvkov v lesklej čiernej farbe a najmä podľa nových 20-palcových kolies z ľahkej zliatiny Xtreme.
Druhou významnou novinkou na škodováckom stánku v Paríži je štúdia Vision RS, ktorá ukazuje, ako si Škoda predstavuje budúce športové automobily s označením RS.
S odkazom na 117-ročnú históriu motošportu budú mať budúce škodovky emocionálnejší a športovejší dizajn, zároveň budú šetrnejšie k životnému prostrediu, a to aj vďaka použitiu tzv. vegánskych materiálov (teda materiálov nepochádzajúcich zo zvierat).
Vision RS navyše naznačuje, ako by mohol vyzerať budúci kompaktný automobil značky Škoda.
Vozidlo je vystrojené hybridnou hnacou sústavou, ktorú tvorí 1,5-litrový benzínový motor výkonu 110 kW a elektromotor výkonu 75 kW, pričom maximálny výkon celej hnacej sústavy je 180 kW.
Na čisto elektrický pohon môže štúdia prejsť až 70 km.
Päťdverová koncepčná štúdia Vision RS má dĺžku 4 356 mm, poskytuje pohodlie štyrom cestujúcim a jej batožinový priestor má objem 430 litrov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.