KOŠICE. Tí starší motoristi, ktorí sú priaznivcami automobilov francúzskej značky Peugeot, si možno spomenú, že len približne tri týždne po „pamätnom“ 21. auguste 1968 bol na parížskom autosalóne predstavený model 504, ktorý sa stal veľmi úspešným modelom spomenutej francúzskej automobilky.
Vydarená päťstoštvorka s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, ktorú Peugeot vyrábal do roku 1983, získala v roku 1969 titul Európsky automobil roka.
Model 504 bol veľmi populárny aj v afrických krajinách – v Nigérii sa tento model montoval až do roku 2006.
Peugeot 504 sa vyrábal v niekoľkých karosárskych verziách, pričom oku lahodiacim, preskleným dizajnom sa vyznačovalo najmä kupé.
Za akúsi „poklonu“ svojmu polstoročnému kupé 504 považuje firma Peugeot štúdiu e-Legend Concept, ktorá bude mať svetovú premiéru na blížiacom sa parížskom autosalóne (koná sa od 2. do 14. októbra.
Písmenko e na začiatku názvu najnovšieho koncepčného vozidla firmy Peugeot naznačuje, že ide o vozidlo s čisto elektrickým pohonom.
Veľké zasklené plochy karosérie a čiastočne i tvary štúdie majú pripomínať kupé 504. Pohonnou jednotkou 465 cm dlhej štúdie e-Legend je elektromotor s maximálnym výkonom 340 kW, ktorý poháňa všetky štyri kolesá.
Elektromotor sa vyznačuje krútiacim momentom 800 Nm. Zdrojom elektrickej energie sú batérie (bližšie nešpecifikovaného typu) s maximálnou kapacitou 100 kWh.
Rýchlonabíjací bezdrôtový dobíjací systém umožňuje za 25 minút nabiť batériu na kapacitu, postačujúcu na 500 km jazdy. S batériou, nabitou na plnú kapacitu, môže vozidlo prejsť – pri úspornom spôsobe jazdy – až 600 kilometrov.
Štúdia e-Legend je prešpikovaná najnovšími elektronickými systémami.
V spodnej časti zadného okna je umiestnený displej, ktorý „pozdraví“ zozadu prichádzajúceho vodiča a informuje ho o stave nabitia batérie. V zadnom okne sa nachádzajú aj dotykové snímače na otváranie dverí.
V interiéri nájdeme velúrom potiahnuté sedadlá, ktoré svojím tvarom a vyhotovením pripomínajú sedadlá modelu 504. S počtom displejov to možno firma Peugeot trošku prehnala – vozidlo ich má dokopy 16.
Najväčší displej, umiestnený pod hornou hranou prístrojovej dosky, má uhlopriečku až 49 palcov (124 cm). V oboch dverách sa nachádzajú 29-palcové displeje. V slnečných clonách sú zabudované 12-palcové displeje.
Otočný prepínač v originálne tvarovanej strednej konzole umožňuje – spolu s šesťpalcovým dotykovým displejom – ovládať rôzne funkcie vozidla. Štúdia elektromobilu e-Legend disponuje dvomi manuálnymi a dvomi autonómnymi jazdnými programami.
Elektromobil e-Legend zrýchli z 0 na rýchlosť 100 km/h za menej než štyri sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 220 km/h.
Automobilka Peugeot sa zatiaľ nevyjadrila, či zo štúdie odvodí sériový model, alebo e-Legend Concept ostane len výstavným kusom – zhmotnenou spomienkou na legendárny model 504.

Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.