BARDEJOV. So šiestym ročníkom maliarskeho plenéru môžu byť organizátori z mestskej kultúry spokojní.
Jeho výsledkom je niekoľko kvalitných obrazov.
Počas minulého týždňa v Bardejove prebiehal už šiesty ročník populárneho Medzinárodného maliarskeho plenéru – Bardejovská paleta 2018.
V pondelok 2. júla plenér oficiálne začal na otvorení dvoch výstav jeho účastníkov.
Vernisáže výstavy obrazov srbského insitného maliara Martina Papa, vo výstavnej sieni oddelenia kultúry bardejovského mestského úradu a výstavy Gosi Twardzik–Wilk z Poľska v galérii Poľsko-slovenského domu na Radničnom námestí.
V nedeľu 8. júla plenér v galérii oddelenia kultúry ukončili slávnostnou vernisážou vytvorených obrazov všetkých desiatich zúčastnených umelcov.
Silná desiatka
Martin Pap zo Srbska, Moskovčanka Anna Andrevskich z Ruska, Olga Novitskaya z bieloruského Minska, Lidiya Dokhnevitch rovnako z Bieloruska, Košičan Ján Gál, Pavol Michalič zo Slovenska, Bardejovčan Ján Šoltés, Gosia Twardzik–Wilk z Poľska, Irina Grsyk z Ukrajiny a Agnieszka Kwiatkowska z Poľska, tvorili v Bardejove v priebehu celého uplynulého týždňa.
K dispozícii mali okrem exteriéru v uliciach Bardejova aj interiér výstavnej siene oddelenia kultúry.
Voľná téma
„Maľovaniu sa venujem už 22 rokov, z toho pätnásť rokov sa tým aj živím,“ povedal nám Martin Pap (58), z dedinky Padina pri mestečku Kovačica v srbskej Vojvodine, kde sú vraj najlepší insitní maliari v Srbsku.
Organizátorka plenéru Edita Šoltýsová z oddelenia kultúry prezradila, že ani tento rok nevyberali pre umelcov žiadnu konkrétnu tému a nechali ich slobodne sa inšpirovať mestom a voľnou tvorbou.
„Každý môj obraz má nejakú svoju rozprávku, nejaký vtip a príbeh,“ povedal nám priamo pri maľovaní obrazu Martin Pap.
„V Bardejove som už štvrtýkrát, spolupracujem tu na Slovensku s kolegom, kamarátom, tiež insitným maliarom Miroslavom Potomom zo Stročína pri Svidníku, “ dodal maliar.
„Niektoré akvarelistky maľujú vonku. Olga Novitskaya je tu prvý krát, odporučila ju Lidiya Dokhnevitch, obe k nám zavítali z Bieloruska,“ vysvetlila Edita Šoltysová.
Obrazy, ktoré umelci na plenéri vytvoria, zostávajú mestu, sú riadne zapísané do jeho majetku a skrášľujú buď kancelárie mestských úradníkov, mestské priestory, alebo sú vystavené v mestských galériách.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári