Česká automobilka Škoda sa dlhodobo snaží rozširovať sortiment vyrábaných modelov tak, aby uspokojila najrozmanitejšie „chúťky“ motoristov.
V ostatných rokoch sa škodovka zamerala najmä na rozšírenie ponuky v kategórii športovo-úžitkových vozidiel (SUV) – na trh uviedla modely Kodiaq a Karoq.
Škoda však akoby dlhodobo „zanedbáva“ priaznivcov jazdy s otvorenou strechou, teda milovníkov kabrioletov. Veď, pokiaľ si dobre pamätám, posledným kabrioletom, ktorý Škoda vyvinula, bola Felicia, predstavená pred temer 60 rokmi, v roku 1959, a vyrábaná do roku 1964.
Ani obvykle dobre informované motoristické kruhy nenaznačovali, že by Škoda v blízkej budúcnosti chystala nový kabriolet.
Preto bolo veľkým prekvapením, keď celkom nedávno predstavila Škoda novučičký kabriolet, nazvaný Sunroq.
Názov Sunroq pozostáva z dvoch častí: prvá časť, Sun, znamená Slnko, druhá časť, roq, má pripomínať, že kabriolet je odvodený zo športovo-úžitkového modelu Karoq.
Premena Karoqa na kabriolet si vyžiadala mnohé úpravy. Odstránením strechy by sa bola značne znížila tuhosť karosérie, ktorá preto musela byť zosilnená.
Modifikovaný bol predný stĺpik (označovaný ako A stĺpik) a stredný stĺpik (B) bol úplne odstránený.
Odstránenie stredných stĺpikov si vyžiadalo zmenu vedenia predných bezpečnostných pásov, ktoré teraz prechádzajú cez operadlá predných sedadiel.
Upravené museli byť aj dvere, ktoré majú nové vnútorné čalúnenie, a kabriolet má aj pozmenený kryt batožinového priestoru.
Kabriolet má preto väčší objem tohto priestoru než východzí model Karoq (ten pojme 521 litrov). Úpravy karosérie dotvára modifikovaný predný i zadný nárazník.
Rázvor podvozku, dĺžka i šírka kabrioletu sú rovnaké ako u modelu Karoq, výška kabrioletu je 148 cm.
K športovému vzhľadu vozidla prispievajú aj 20-palcové ráfiky kolies z ľahkej zliatiny.
Kabriolet sa vyznačuje „hračičkami“ na tému svetlo: z oboch nárazníkov i zo všetkých dverí premietajú malé LED svetlá na vozovku firemné logo. Podsvietené sú aj kľučky dverí a vnútro blatníkov.
Na pohon kabrioletu slúži osvedčený moderný 1,5-litrový štvorvalec TSI. Značka TSI znamená, že ide o turbodúchadlom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu.
Úpravami riadiacej jednotky sa maximálny výkon motora zvýšil na 120 kW a najvyšší krútiaci moment stúpol na 279 Nm.
Kabriolet Sunroq zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 195 km/h.
Tak to boli celkom príjemné správy pre tých, ktorí by si chceli kúpiť kabriolet značky Škoda.
Tou menej príjemnou správou je to, že Sunroq bol vyrobený v jedinom exemplári a žiadna jeho sériová výroba sa nechystá.
Sunroq je v podstate koncepčné vozidlo, ktoré za osem mesiacov zhotovili v rámci svojho praktického výcviku študenti podnikovej odbornej školy spoločnosti Škoda.
Či z nádherného solitéru Sunroq bude alebo nebude niekedy v budúcnosti odvodený sériový model, to v tejto chvíli netuší nikto.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.