Nemecká automobilka Mercedes-AMG začínala svoju kariéru ako samostatná tuningová („ladičská“) firma AMG a dnes už je – rovnako ako firma Mercedes-Benz – súčasťou koncernu Daimler.
Táto automobilka, ktorá ponúka výkonné športové verzie mercedesov, je zrejme presvedčená, že leto bude teplé a suché a bude tak priať priaznivcom vozenia sa v otvorených štvormiestnych kabrioletoch či dvojmiestnych roadsteroch.
Možno aj takéto presvedčenie vedie firmu AMG k tomu, že na júl naplánovala uviesť na trh nový roadster, označený AMG GT S.
Treba ale hneď povedať, že tento výkonný športový roadster nie je až tak celkom nový, pretože predstavuje len tretiu verziu roadstera GT. Verzia GT S je zrejme určená tým motoristom, ktorým sa výkon 350 kW základného modelu GT máli, ale na špičkovú verziu GT C s motorom výkonu až 410 kW už im možno nestačia financie.
Na pohon novej verzie GT S slúži rovnaký motor aký poháňa ostatné dve verzie – ide o štvorlitrový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami, umiestnenými medzi radmi valcov.
Motor je vystrojený mastiacim systémom so suchou kľukovou skriňou, čo zabezpečuje spoľahlivé mastenie aj pri vysokých bočných silách (odstredivé sily v ostrých zatáčkach) a umožňuje uložiť motor nižšie, čím sa znižuje ťažisko vozidla.
Osemvalec má maximálny výkon 384 kW pri 6 250 ot/min a svoj krútiaci moment si na najvyššej hodnote 670 Nm udržuje v mimoriadne širokom rozsahu od 1 900 ot/min do 5 000 ot/min.
Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá je uložená vzadu, na zadnej náprave. Toto usporiadanie hnacej sústavy, nazývané transaxle, vedie k lepšiemu rozloženiu hmotnosti vozidla na nápravy – model GT S má pomer rozloženia hmotnosti 47 % (vpredu) k 53 % (vzadu). Vodič môže prevody radiť aj manuálne, páčkami na volante.
Nosnou časťou vozidla je hliníkový priestorový rám, niektoré vonkajšie panely sú z ľahkého kompozitu.
Kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, zhotovených z hliníka. Roadster je štandardne vystrojený adaptívnymi tlmičmi, ktorých tlmiaci účinok je elektronicky regulovaný podľa stavu vozovky a iných parametrov.
Vodič si môže vybrať jednu z troch charakteristík tlmenia. Navyše si vodič môže vybrať jeden z piatich jazdných módov, líšiacich sa charakteristikou motora, najmä jeho odozvy na stlačenie pedálu akcelerácie, ďalej režimom činnosti, prevodovky, riadenia i stabilizačného systému a polohou klapiek vo výfukovom potrubí.
Výkonná brzdová sústava je vystrojená kotúčmi z kompozitného materiálu.
Nový roadster AMG GT S, ktorého kombinovaná priemerná spotreba je 11,5 l/100 km, zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 308 km/h.
Na to, aby ste si jazdu s týmto nádherným športiakom vychutnali, potrebujete len dve veci – peniaze (veľa peňazí) a krásne slnečné počasie (to je zadarmo).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.