Korzár logo Korzár
Sobota, 17. november, 2018 | Meniny má Klaudia
Nájdete nás na webe

Vyskúšali sme trojvalcový trojkový bavorák

Mali sme možnosť absolvovať s modelom BMW 318i cestu z Mníchova do Ženevy a späť.

Limuzínu BMW 318i poháňa trojvalcový motor. Motor zdvihového objemu 1,5 litra je prepĺňaný turbodúchadlom, jeho maximálny výkon je 100 kW a najvyšší krútiaci moment je 220 Nm.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako veľké športové - najmä futbalové kluby – majú aj veľké automobilky svoje fanúšikovské fankluby.

V oboch komunitách fanúšikov pritom existuje aj tzv. tvrdé jadro – to môže na športových podujatiach spôsobiť veľké nepríjemnosti.

V prípade automobiliek však verní fanúšikovia môžu svoju nevôľu vyjadriť len verbálne, napríklad nelichotivými poznámkami na sociálnych sieťach, prípadne zanevretím na značku, ktorej doteraz fandili, a prechodom k niektorej konkurenčnej značke.

V lete roku 2015 spôsobilo pomerne veľké pobúrenie časti tvrdého fanúšikovského jadra mníchovskej automobilky BMW jej oznámenie, že do trojkového radu, ktorý je podľa šéfov BMW srdcom značky, bude montovať aj trojvalcové motory – dovtedy mal rad 3 motory s najmenej štyrmi valcami.

Automobilka sa tak pripojila k trendu tzv. downsizingu, čiže zmenšovaniu zdvihového objemu. Nový trojvalec sa začal montovať aj do vozidiel Mini a BMW radu 1.

Základným modelom radu 3 sa stal model 318i, poháňaný trojvalcom zdvihového objemu 1,5 litra, aj keď podľa kedysi používaného označenia bavorákov by to naznačovalo 1,8-litrový motor.

Každý valec trojvalca má teda zdvihový objem pol litra, čo mnohí odborníci považujú za ideálnu veľkosť z hľadiska termodynamiky a efektívneho spaľovania.

Z hliníkovej zliatiny zhotovený motor má štyri ventily na valec, je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a je prepĺňaný turbodúchadlom.

K optimalizácii procesu spaľovania a tým aj k zníženiu spotreby prispieva systém variabilného časovania a zdvihu ventilov. Svoj maximálny výkon 100 kW dosahuje motor pri 4 400 ot/min, krútiaci moment sa na najvyššej hodnote 220 Nm udržuje v rozsahu od 1 250 do 4 300 ot/min.

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo osemstupňovej automatickej prevodovky.

Päťmiestna limuzína radu 3 – s trochu „utláčaným“ cestujúcim v strede na zadných sedadlách – je postavená na podvozku s rázvorom 281 cm, jej dĺžka je 463 cm, šírka je 181 cm a výška je 143 cm.

Batožinový priestor má základný objem 480 litrov. Mohlo by sa zdať, že trojvalec je trochu prislabý na 1 400 kg vážiacu limuzínu, ale nie je to tak: vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 210 km/h.

Mali sme možnosť absolvovať s modelom BMW 318i, vystrojeným automatickou prevodovkou, cestu z Mníchova do Ženevy a späť.

Prakticky stále sme mali zapnutý ekonomický režim ECO, ktorý síce spôsobí „zlenivenie“ vozidla, ale zato vedie k zníženiu spotreby.

To spolu s obmedzením rýchlosti na švajčiarskych diaľniciach na 120 km/h (zaujímavé je, že tam nikto nerepce, že je to málo, a niektorí naši experti už navrhujú zvýšenie rýchlosti u nás na 160 km/h – asi máme málo nehôd) viedlo k tomu, že naša priemerná spotreba bola len 5,5 l/100 km, čo je veľmi uspokojivá hodnota.

Mimochodom, keď som sa môjho spolujazdca asi v polovici cesty opýtal, či vie, že nás poháňa trojvalec, len neveriacky pokrútil hlavou – podľa „šepotu“ motora sa to totiž prakticky nedá zistiť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 200
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 449
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 18 562
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 14 897
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 7 706
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 6 109
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 5 866
  8. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 719
  9. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 3 615
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 109

Neprehliadnite tiež

Študujte menej, ale múdrejšie

Desať tipov, ako urobiť učenie efektívnejšie a zaujímavejšie.

Revitalizácia hradu Krásna Hôrka je jednou z priorít rezortu kultúry

Dokončenie projektovej dokumentácie je plánované na prvý štvrťrok 2019.

Pohľad Lenky Hanikovej

Je po voľbách. S dobrým pocitom môžeme opäť odísť z východu

A nemohlo to všetko byť aj trocha skôr?

Najobľúbenejší učiteľ: Testovanie z matematiky nepovažujem za šťastné

Ján Gáll: Deti nie sú drzé, len priamejšie a otvorenejšie.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko podľa Bugára nepochopil výzvu, odvolanie asi nepodporia

Bugárova výzva členov SNS popudila. Čo ňou chcel povedať, nespresnil.

PRED 100 ROKMI SA SKONČILA I. SVETOVÁ VOJNA

Skaza z neba. Z lietadiel zhadzovali aj tehly a kovové šípy

Medzi rakúsko-uhorskými stíhačmi vynikali aj rodáci zo Slovenska.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop