Korzár logo Korzár
Streda, 20. február, 2019 | Meniny má Lívia
Nájdete nás na webe

Vyskúšali sme trojvalcový trojkový bavorák

Mali sme možnosť absolvovať s modelom BMW 318i cestu z Mníchova do Ženevy a späť.

Limuzínu BMW 318i poháňa trojvalcový motor. Motor zdvihového objemu 1,5 litra je prepĺňaný turbodúchadlom, jeho maximálny výkon je 100 kW a najvyšší krútiaci moment je 220 Nm.Limuzínu BMW 318i poháňa trojvalcový motor. Motor zdvihového objemu 1,5 litra je prepĺňaný turbodúchadlom, jeho maximálny výkon je 100 kW a najvyšší krútiaci moment je 220 Nm.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako veľké športové - najmä futbalové kluby – majú aj veľké automobilky svoje fanúšikovské fankluby.

V oboch komunitách fanúšikov pritom existuje aj tzv. tvrdé jadro – to môže na športových podujatiach spôsobiť veľké nepríjemnosti.

V prípade automobiliek však verní fanúšikovia môžu svoju nevôľu vyjadriť len verbálne, napríklad nelichotivými poznámkami na sociálnych sieťach, prípadne zanevretím na značku, ktorej doteraz fandili, a prechodom k niektorej konkurenčnej značke.

V lete roku 2015 spôsobilo pomerne veľké pobúrenie časti tvrdého fanúšikovského jadra mníchovskej automobilky BMW jej oznámenie, že do trojkového radu, ktorý je podľa šéfov BMW srdcom značky, bude montovať aj trojvalcové motory – dovtedy mal rad 3 motory s najmenej štyrmi valcami.

Automobilka sa tak pripojila k trendu tzv. downsizingu, čiže zmenšovaniu zdvihového objemu. Nový trojvalec sa začal montovať aj do vozidiel Mini a BMW radu 1.

Základným modelom radu 3 sa stal model 318i, poháňaný trojvalcom zdvihového objemu 1,5 litra, aj keď podľa kedysi používaného označenia bavorákov by to naznačovalo 1,8-litrový motor.

Každý valec trojvalca má teda zdvihový objem pol litra, čo mnohí odborníci považujú za ideálnu veľkosť z hľadiska termodynamiky a efektívneho spaľovania.

Z hliníkovej zliatiny zhotovený motor má štyri ventily na valec, je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a je prepĺňaný turbodúchadlom.

K optimalizácii procesu spaľovania a tým aj k zníženiu spotreby prispieva systém variabilného časovania a zdvihu ventilov. Svoj maximálny výkon 100 kW dosahuje motor pri 4 400 ot/min, krútiaci moment sa na najvyššej hodnote 220 Nm udržuje v rozsahu od 1 250 do 4 300 ot/min.

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo osemstupňovej automatickej prevodovky.

Päťmiestna limuzína radu 3 – s trochu „utláčaným“ cestujúcim v strede na zadných sedadlách – je postavená na podvozku s rázvorom 281 cm, jej dĺžka je 463 cm, šírka je 181 cm a výška je 143 cm.

Batožinový priestor má základný objem 480 litrov. Mohlo by sa zdať, že trojvalec je trochu prislabý na 1 400 kg vážiacu limuzínu, ale nie je to tak: vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 210 km/h.

Mali sme možnosť absolvovať s modelom BMW 318i, vystrojeným automatickou prevodovkou, cestu z Mníchova do Ženevy a späť.

Prakticky stále sme mali zapnutý ekonomický režim ECO, ktorý síce spôsobí „zlenivenie“ vozidla, ale zato vedie k zníženiu spotreby.

To spolu s obmedzením rýchlosti na švajčiarskych diaľniciach na 120 km/h (zaujímavé je, že tam nikto nerepce, že je to málo, a niektorí naši experti už navrhujú zvýšenie rýchlosti u nás na 160 km/h – asi máme málo nehôd) viedlo k tomu, že naša priemerná spotreba bola len 5,5 l/100 km, čo je veľmi uspokojivá hodnota.

Mimochodom, keď som sa môjho spolujazdca asi v polovici cesty opýtal, či vie, že nás poháňa trojvalec, len neveriacky pokrútil hlavou – podľa „šepotu“ motora sa to totiž prakticky nedá zistiť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 012
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 651
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 12 622
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 824
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 8 123
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 383
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 538
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 454
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 3 965
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 580

Neprehliadnite tiež

Polícia žiadala železnice o kamerový systém na košickej stanici. Neuspela

Železnice sa odvolávajú na legislatívu a ochranu osobných údajov.

Na bezpečnosť bdejú kamery prevádzok súkromného investora.
Mapa miest, kde budú vo štvrtok protesty.

Firma, ktorá robila strop, čo sa zrútil: Čo my máme s kolaudáciou?

Podnikateľ sa trestným stíhaním ohrozený necíti: Ja som ples neorganizoval.

Možnou príčinou sú podľa šéfa stavebnej firmy staré pórobetónové stropy a nevykurovaná premrznutá budova.

Petičiari spochybňujú predaj pozemkov pod cestou k budúcemu tunelu

Boj proti stavbe na Mirka Nešpora v Prešove stále pokračuje.

Marián Očkovič a petičný výbor z ulice Mirka Nešpora - René Polačok a Vladimír Ilavský.

Nové autobusy neotvárajú cestujúcim dvere, ženu nechal spoj na zastávke

Dopravca rieši problém s tlačidlami ako reklamáciu.

Nové autobusy krstil počas dňa otvorených dverí v DPMK bývalý námestník primátora Martin Petruško (Smer).

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prijatie farmárov dáva zmysel

Smer a SNS sa pokúšali protestujúcich poľnohospodárov odsunúť. Nepodarilo sa.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop