Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme trojvalcový trojkový bavorák

Mali sme možnosť absolvovať s modelom BMW 318i cestu z Mníchova do Ženevy a späť.

Limuzínu BMW 318i poháňa trojvalcový motor. Motor zdvihového objemu 1,5 litra je prepĺňaný turbodúchadlom, jeho maximálny výkon je 100 kW a najvyšší krútiaci moment je 220 Nm.Limuzínu BMW 318i poháňa trojvalcový motor. Motor zdvihového objemu 1,5 litra je prepĺňaný turbodúchadlom, jeho maximálny výkon je 100 kW a najvyšší krútiaci moment je 220 Nm. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Podobne ako veľké športové - najmä futbalové kluby – majú aj veľké automobilky svoje fanúšikovské fankluby.

V oboch komunitách fanúšikov pritom existuje aj tzv. tvrdé jadro – to môže na športových podujatiach spôsobiť veľké nepríjemnosti.

V prípade automobiliek však verní fanúšikovia môžu svoju nevôľu vyjadriť len verbálne, napríklad nelichotivými poznámkami na sociálnych sieťach, prípadne zanevretím na značku, ktorej doteraz fandili, a prechodom k niektorej konkurenčnej značke.

V lete roku 2015 spôsobilo pomerne veľké pobúrenie časti tvrdého fanúšikovského jadra mníchovskej automobilky BMW jej oznámenie, že do trojkového radu, ktorý je podľa šéfov BMW srdcom značky, bude montovať aj trojvalcové motory – dovtedy mal rad 3 motory s najmenej štyrmi valcami.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka sa tak pripojila k trendu tzv. downsizingu, čiže zmenšovaniu zdvihového objemu. Nový trojvalec sa začal montovať aj do vozidiel Mini a BMW radu 1.

Základným modelom radu 3 sa stal model 318i, poháňaný trojvalcom zdvihového objemu 1,5 litra, aj keď podľa kedysi používaného označenia bavorákov by to naznačovalo 1,8-litrový motor.

Každý valec trojvalca má teda zdvihový objem pol litra, čo mnohí odborníci považujú za ideálnu veľkosť z hľadiska termodynamiky a efektívneho spaľovania.

Z hliníkovej zliatiny zhotovený motor má štyri ventily na valec, je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a je prepĺňaný turbodúchadlom.

K optimalizácii procesu spaľovania a tým aj k zníženiu spotreby prispieva systém variabilného časovania a zdvihu ventilov. Svoj maximálny výkon 100 kW dosahuje motor pri 4 400 ot/min, krútiaci moment sa na najvyššej hodnote 220 Nm udržuje v rozsahu od 1 250 do 4 300 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo osemstupňovej automatickej prevodovky.

Päťmiestna limuzína radu 3 – s trochu „utláčaným“ cestujúcim v strede na zadných sedadlách – je postavená na podvozku s rázvorom 281 cm, jej dĺžka je 463 cm, šírka je 181 cm a výška je 143 cm.

Batožinový priestor má základný objem 480 litrov. Mohlo by sa zdať, že trojvalec je trochu prislabý na 1 400 kg vážiacu limuzínu, ale nie je to tak: vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 210 km/h.

Mali sme možnosť absolvovať s modelom BMW 318i, vystrojeným automatickou prevodovkou, cestu z Mníchova do Ženevy a späť.

Prakticky stále sme mali zapnutý ekonomický režim ECO, ktorý síce spôsobí „zlenivenie“ vozidla, ale zato vedie k zníženiu spotreby.

SkryťVypnúť reklamu

To spolu s obmedzením rýchlosti na švajčiarskych diaľniciach na 120 km/h (zaujímavé je, že tam nikto nerepce, že je to málo, a niektorí naši experti už navrhujú zvýšenie rýchlosti u nás na 160 km/h – asi máme málo nehôd) viedlo k tomu, že naša priemerná spotreba bola len 5,5 l/100 km, čo je veľmi uspokojivá hodnota.

Mimochodom, keď som sa môjho spolujazdca asi v polovici cesty opýtal, či vie, že nás poháňa trojvalec, len neveriacky pokrútil hlavou – podľa „šepotu“ motora sa to totiž prakticky nedá zistiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  4. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  5. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  6. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon
  1. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  8. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 230
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 9 205
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 7 156
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 4 185
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 3 621
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 2 739
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 606
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 1 764
  1. Patrik Benčík: Pravidlo 1 rok = 1 rozvod
  2. Martin Fronk: Tufové klenoty Hrušova: Pivnice, ktoré prežili všetko aj posledného vinára
  3. Martina Bittnerová: Z Frederiky sa stala Mína. A z Míny legenda I.
  4. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog
  5. Jozef Ďanovský: Ultra beh neplánovane
  6. Štefan Šturdzík: Vražedný režim Putina umučil na smrť ukrajinskú novinárku.
  7. Juraj Mravec: Moje priority pre Petržalku
  8. Jaroslav Liptak: Čo delí dnešné AI a Sci-fi AI budúcnosti
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 26 937
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 13 770
  3. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 448
  4. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 6 960
  5. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 5 860
  6. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 5 191
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 4 711
  8. Matej Galo: Šutaj Eštok, koľko peňazí z daní občanov ešte rozflákate? 4 205
  1. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  2. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  3. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  4. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  5. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  6. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
  7. Pavel Macko: Nehoráznosť: Europoslanec Ondruš prirovnáva kancelára Merza k Hitlerovi
  8. Marcel Rebro: Už len 116 rokov do víťazstva: Putinova armáda sa plazí za svojim snom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vysvetľuje tiež financovanie propagandistického média.


20

Prečítajte si mimoriadnu reportáž, ktorá svetu ako prvá ukázala podobu jadrového konfliktu.


John Hersey 17
Premiér Robert Fico.

Danko prišiel s nápadom štátnej záchranky.


TASR a 1 ďalší 49
Účastníci zhromaždenia a pochodu Hrdí na rodinu

Môžeme mať odlišné politické názory a postoje, ale preto ešte nemusíme byť nepriatelia.


Ivan Buraj 3

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu