Korzár logo Korzár
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Chorvátsky Rimac predstavil superšportiak

V rázovitej dedinke Sveta Nedelja sídli malá automobilka Rimac Automobili.

Rimac Concept Two mal premiéru v Ženeve. Chorvátsky superšportový automobil Concept Two má všetky štyri kolesá poháňané elektromotormi, ktorých celkový výkon je 1048 kW.Rimac Concept Two mal premiéru v Ženeve. Chorvátsky superšportový automobil Concept Two má všetky štyri kolesá poháňané elektromotormi, ktorých celkový výkon je 1048 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Možno s vysokou pravdepodobnosťou tvrdiť, že z tisícov našich dovolenkárov, ktorí uháňajú po diaľnici popri Záhrebe smerom k jadranskému pobrežiu, len máloktorí vedia, že v rázovitej dedinke Sveta Nedelja neďaleko chorvátskeho mesta sídli malá automobilka Rimac Automobili.

Túto malú firmu, venujúcu sa vývoju a výrobe špičkových športových vozidiel s elektrickým pohonom, založil v roku 2009 Mate Rimac, ktorý ale už dva roky predtým majstroval v svojej dielni a svoje BMW E30 prerobil na elektromobil, ktorý v kategórii získal (v svojej kategórii) niekoľko rekordov v akcelerácii, uznaných Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA).

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2011 predstavil Rimac svoj prvý superšportový automobil Concept One, ktorého sériová výroba začala v roku 2013. Celkovo bolo vyrobených osem vozidiel Concept One, ktoré sa hravo predali – a to pri cene 980 000 dolárov za kus.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tohtoročný ženevský autosalón priviezla firma Rimac nový superšportový automobil Concept Two, ktorého sériová výroba by sa mala začať v roku 2020. Ide opäť o vozidlo s čisto elektrickým pohonom.

Chorvátsky superautomobil, označovaný aj C Two, je postavený na podvozku s rázvorom 2 745 mm, jeho dĺžka je 4 750 mm, šírka je 1 986 mm a výška len 1 208 mm. Nosnou časťou vozidla je tzv. monokok (známy z vozidiel F1) z uhlíkových kompozitov, ktorého integrálnou súčasťou je blok batérií. Vpredu a vzadu sú hliníkové deformačné zóny.

Skryť Vypnúť reklamu

Predné i zadné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách s elektronicky regulovateľnými tlmičmi. Predné i zadné brzdy majú šesť piestikov. Na karosérii je množstvo aktívnych aerodynamických prvkov (ide napríklad o predný a zadný difuzér i zadné krídlo), ktoré prispievajú k tomu, že súčiniteľ odporu vzduchu tohto vozidla je len 0,28.

Hmotnosť vozidla je 1 950 kg. Hnaciu sústavu vozidla tvorí štvorica elektromotorov s permanentnými magnetmi, ktorých celkový výkon je 1 048 kW, najvyšší krútiaci moment je 2 300 Nm. Elektromotory poháňajú predné kolesá prostredníctvom jednostupňových prevodoviek, vzadu sú dvojstupňové prevodovky.

Zdrojom elektrickej energie je batéria s celkovou kapacitou 120 kWh, tvorená 6 960 článkami. Maximálne napätie batérie je 720 V. Vybitú batériu možno na 80 % kapacitu nabiť za menej než 30 minút. Dojazd vozidla s plne nabitou batériou je okolo 650 km. Vozidlo má sedem nezávislých chladiacich okruhov, pričom všetky ventilátory a čerpadlá pracujú s napätím 48 V.

Skryť Vypnúť reklamu

Do výstroja vozidla patrí aj osem kamier, diaľkomerný laser (lidar), šesť radarov a tucet ultrazvukových snímačov. Superšportový Rimac C Two má pozoruhodné dynamické vlastnosti: na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 1,97 sekundy, na 300 km/h za 11,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 412 km/h.

Chorvátsky superšportiak by mal byť vyrobený v počte len 150 kusov, cena je zatiaľ neznáma.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  2. Študuj perspektívne programy!
  3. Si maturant? Vyber si kvalitu a príď študovať pod Zobor!
  4. Študuj ekonómiu na špičkovej škole a odštartuj svoju kariéru!
  5. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  6. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  7. Nové číslo Historickej revue
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  1. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Nové číslo Historickej revue
  5. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  6. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  7. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  8. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 660
  2. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 17 366
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 721
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 777
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 8 493
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 789
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 320
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 144
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 446
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 5 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lekáreň na Furči chce v piatok kraj odpojiť od elektriny. Ceniga to považuje za silové riešenie sporu.

Lekárnici napriek výpovedi doteraz neodišli.

6 h
V Imune majú v súčasnosti 200-tisíc dávok vakcín.

Skúšok je viacero, trvajú rôzne dlho.

6 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

10 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

7 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

10 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop