Japonská firma Toyota, pre ktorú je Európa mimoriadne významným trhom, je tradičným vystavovateľom na ženevskom medzinárodnom autosalóne, na ktorom máva veľmi esteticky pôsobiaci a prehľadne usporiadaný stánok – vždy na rovnakom mieste.
Na tohtoročnom autosalóne predstavila Toyota v svetovej premiére dva nové sériové modely, jeden koncepčný športový automobil i niekoľko štúdií, zhmotňujúcich predstavy automobilky o automobiloch v nie príliš vzdialenej budúcnosti.
Prvou sériovou novinkou bol zmodernizovaný miniautomobil Aygo, ktorý prišiel na trh v roku 2014 a stal sa jedným z najobľúbenejších vozidiel segmentu A (miniautá) na európskom trhu. Nové Aygo si zachováva typický a nezameniteľný dizajn prednej časti v tvare písmena X, pričom dvojrozmernú grafiku nahradilo výraznejšie trojrozmerné spracovanie.
Nový tvar majú predné svetlomety so zabudovanými dennými svetlami. Úpravami litrového trojvalcového motora so systémom variabilného časovania ventilov sa jeho maximálny výkon zvýšil na 53 kW, pričom jeho spotreba klesla zo 4,1 na 3,9 l/100 km.
Nové Aygo zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h.
Druhou novinkou, ktorá mala v Ženeve svetovú premiéru, je tretia generácia modelu Auris. Nový Auris sa vyznačuje dynamickejším a športovejšie pôsobiacim dizajnom exteriéru. Ide o vôbec prvý model Toyoty, postavený na novej podvozkovej plošine TNGA (Toyota New Global Architekture – nová globálna architektúra Toyota).
Celková dĺžka vozidla sa zvýšila o 40 mm (na 4370 mm), pričom celé toto zvýšenie sa premietlo do zväčšeniu rázvoru a tým aj do zväčšenia vnútorného priestoru. Nový Auris je o približne 25 mm nižší ako doterajší model, pričom spodok čelného skla sa posunul nadol až o výrazných 47 mm.
Podstatne sa zmenil sortiment pohonných jednotiek, ktorý bude tvoriť len jeden klasický 1,2-litrový spaľovací motor a až dve hybridné hnacie sústavy. Pôjde o sústavy na báze 1,8-litrového motora výkonu 90 kW a na báze dvojlitrového motora s výkonom 132 kW.
Auris sa tak stane prvým modelom, ponúkaným s dvomi hybridnými pohonmi – Toyota postupne rozšíri takúto ponuku aj na svoje ostatné kľúčové modely.
Veľkú pozornosť na stánku firmy Toyota pútal koncepčný pretekársky automobil GR Supra Racing Concept. Týmto automobilom Toyota jasne naznačuje, že chystá návrat dnes už ikonického športového modelu Supra, ktorého výroba sa skončila pred 15 rokmi.
Pretekárske koncepčné vozidlo GR Supra je kompaktné dvojmiestne vozidlo s konfiguráciou motora vpredu a pohonu zadných kolies, ktoré je vyrobené prevažne z pokročilých ľahkých materiálov. Žiadne ďalšie informácie o novej Supre, ktorá sa zrejme bude vyrábať v cestnej i pretekárskej verzii, zatiaľ Toyota nezverejnila.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.