Jedným z magnetov tohtoročného medzinárodného autosalónu vo švajčiarskej Ženeve, ktorého brány sa zavrú až v nedeľu je určite aj nový model svetoznámej talianskej automobilky Ferrari.
Ide o model, ktorý bol novinárskej obci odhalený už na utorkovej tlačovej konferencii a ktorého označenie 488 Pista má akoby maďarský nádych.
Veď slovo Pista evokuje v každom, kto vie aspoň trochu maďarsky, domnienku, že ide o familiárne oslovenie človeka, ktorého krstné meno je István, čiže Štefan.
Nie je to samozrejme tak, pretože slovom pista sa v taliančine označuje pretekárska dráha.
Nové Ferrari 488 Pista je teda superšportové auto, ktoré je doma na pretekárskych okruhoch, pritom je však homologované aj pre bežnú cestnú premávku.
Podľa výrobcu je model 488 Pista nasledovníkom doterajších špeciálnych sérií vozidiel Ferrari s vidlicovým osemvalcovým motorom – patria medzi nich modely 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale.
Od spomenutých modelov sa v Ženeve predstavovaná novinka odlišuje výrazným pokrokom v oblasti športovej dynamiky a úrovne prevzatia technológií z výlučne pretekárskych áut.
Vývoj vozidla čerpal z bohatej studnice skúseností, ktoré firma Ferrari získala počas svojej dlhodobej účasti na Majstrovstvách sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA i v sérii firemných pretekov seriálu Ferrari Challenge.
Technické a technologické riešenia, ktoré viedli k zníženiu hmotnosti modelu 488 Pista, k zvýšeniu výkonu motora i k zlepšeniu dynamiky i aerodynamiky vozidla sú odvodené od pretekárskych modelov 488 GTE a 488 Challenge.
Hmotnosť vozidla sa podarilo znížiť na 1 280 kg (bez prevádzkových kvapalín), čo je o 90 kg menej než má čisto cestný model 488 GTB.
Dĺžka vozidla je 4 605 mm, jeho šírka je 1 975 mm a výška 1 206 mm. Optimalizáciou aerodynamických prvkov, vrátane zväčšenia zadného spojlera, sa podarilo zvýšiť prítlačnú silu na vozovku o 20 % (v porovnaní so základným modelom 488 GTB).
Na pohon vozidla slúži 3,9-litrový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.
Maximálny výkon motora bol zvýšený na 530 kW pri 8 000 ot/min, čím sa „Pišta“ stal najvýkonnejším modelom Ferrari s osemvalcovým motorom.
Najvyšší krútiaci moment 770 Nm dosahuje motor pri 3 000 ot/min na siedmom zaradenom prevodovom stupni.
Vozidlo je vystrojené elektronicky riadeným diferenciálom, systémom trakčnej kontroly F1-Trac a aktívnym pružiacim systémom s tlmičmi, ktorých tuhosť sa mení podľa charakteru cesty.
Pri brzdení v zatáčkach elektronický systém „dávkuje“ brzdový tlak individuálne do každého brzdového strmeňa zvlášť.
Nové Ferrari 488 Pista má pozoruhodné dynamické vlastnosti: z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,85 sekundy, na 200 km/h za 7,6 s a jeho maximálna rýchlosť je vyše 340 km/h.
O cene tohto hyperauta zatiaľ nepadla ani zmienka.

Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.