Korzár logo Korzár

Ferrari odhalil model 488 Pista

Nové Ferrari je superšportové auto. O cene ešte nepadla zmienka.

Ferrari 488 Pista má premiéru na včera otvorenom autosalóne v Ženeve. Superšportový model 488 Pista nadväzuje na modely 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale a je určený na pretekanie na okruhoch i na jazdu na verejných cestách.Ferrari 488 Pista má premiéru na včera otvorenom autosalóne v Ženeve. Superšportový model 488 Pista nadväzuje na modely 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale a je určený na pretekanie na okruhoch i na jazdu na verejných cestách. (Zdroj: Ferrari)

Jedným z magnetov tohtoročného medzinárodného autosalónu vo švajčiarskej Ženeve, ktorého brány sa zavrú až v nedeľu je určite aj nový model svetoznámej talianskej automobilky Ferrari.

Ide o model, ktorý bol novinárskej obci odhalený už na utorkovej tlačovej konferencii a ktorého označenie 488 Pista má akoby maďarský nádych.

Veď slovo Pista evokuje v každom, kto vie aspoň trochu maďarsky, domnienku, že ide o familiárne oslovenie človeka, ktorého krstné meno je István, čiže Štefan.

Nie je to samozrejme tak, pretože slovom pista sa v taliančine označuje pretekárska dráha.

SkryťVypnúť reklamu

Nové Ferrari 488 Pista je teda superšportové auto, ktoré je doma na pretekárskych okruhoch, pritom je však homologované aj pre bežnú cestnú premávku.

Podľa výrobcu je model 488 Pista nasledovníkom doterajších špeciálnych sérií vozidiel Ferrari s vidlicovým osemvalcovým motorom – patria medzi nich modely 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od spomenutých modelov sa v Ženeve predstavovaná novinka odlišuje výrazným pokrokom v oblasti športovej dynamiky a úrovne prevzatia technológií z výlučne pretekárskych áut.

Vývoj vozidla čerpal z bohatej studnice skúseností, ktoré firma Ferrari získala počas svojej dlhodobej účasti na Majstrovstvách sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA i v sérii firemných pretekov seriálu Ferrari Challenge.

Technické a technologické riešenia, ktoré viedli k zníženiu hmotnosti modelu 488 Pista, k zvýšeniu výkonu motora i k zlepšeniu dynamiky i aerodynamiky vozidla sú odvodené od pretekárskych modelov 488 GTE a 488 Challenge.

SkryťVypnúť reklamu

Hmotnosť vozidla sa podarilo znížiť na 1 280 kg (bez prevádzkových kvapalín), čo je o 90 kg menej než má čisto cestný model 488 GTB.

Dĺžka vozidla je 4 605 mm, jeho šírka je 1 975 mm a výška 1 206 mm. Optimalizáciou aerodynamických prvkov, vrátane zväčšenia zadného spojlera, sa podarilo zvýšiť prítlačnú silu na vozovku o 20 % (v porovnaní so základným modelom 488 GTB).

Na pohon vozidla slúži 3,9-litrový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Maximálny výkon motora bol zvýšený na 530 kW pri 8 000 ot/min, čím sa „Pišta“ stal najvýkonnejším modelom Ferrari s osemvalcovým motorom.

Najvyšší krútiaci moment 770 Nm dosahuje motor pri 3 000 ot/min na siedmom zaradenom prevodovom stupni.

Vozidlo je vystrojené elektronicky riadeným diferenciálom, systémom trakčnej kontroly F1-Trac a aktívnym pružiacim systémom s tlmičmi, ktorých tuhosť sa mení podľa charakteru cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Pri brzdení v zatáčkach elektronický systém „dávkuje“ brzdový tlak individuálne do každého brzdového strmeňa zvlášť.

Nové Ferrari 488 Pista má pozoruhodné dynamické vlastnosti: z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,85 sekundy, na 200 km/h za 7,6 s a jeho maximálna rýchlosť je vyše 340 km/h.

O cene tohto hyperauta zatiaľ nepadla ani zmienka.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 647
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 208
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 574
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 588
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 983
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 749
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 513
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 2 305
  1. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  2. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  3. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Ján Škerko: Deň D, keď sa Amerika utrhla z reťaze. Šok a zdesenie
  7. Vladimír Benčík: Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 565
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 867
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 36 711
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 375
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 701
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 348
  7. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 906
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 14 636
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  5. Tupou Ceruzou: Medvede
  6. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Kisel: Burning Man: Ako sa bežný smrteľník dostane k odohraniu DJ setu?
  2. Juraj Tušš: O láske - trochu inak.
  3. Dávid Polák: Počítanie mŕtvych
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Ján Škerko: Deň D, keď sa Amerika utrhla z reťaze. Šok a zdesenie
  7. Vladimír Benčík: Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 565
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 867
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 36 711
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 375
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 701
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 348
  7. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 906
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 14 636
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  5. Tupou Ceruzou: Medvede
  6. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu