Tie predstaví na blížiacom sa medzinárodnom autosalóne v švajčiarskej Ženeve (8.-18. marec).
Jednou z noviniek v sortimente sériových modelov – zatiaľ nevieme či budú aj ďalšie – je prepracovaný kompaktný model Fabia, obľúbený aj u nás.
Ako vidno už na prvý pohľad, modernizovaná Fabia si zachováva základné rysy doterajšieho modelu. Modifikovaná bola najmä predná časť vozidla, vyznačujúca sa novo tvarovanými hlavnými a hmlovými svetlometmi i výrazne zmenenou maskou chladiča.
Po prvý raz v modelovom rade Fabia môžu byť hlavné reflektory osadené svietiacimi diódami (slangovo nazývanými ledky – zo skratky LED).
Aj svetlá v mierne prepracovanej zadnej časti môžu byť osadené ledkami.
Nová je ponuka kolies z ľahkej zliatiny, pričom verzia hatchback (so šikmými zadnými dverami) môže byť na želanie vystrojená 18-palcovými kolesami.
V interiéri nájdeme prístrojový panel s pozmeneným dizajnom, zmenil sa aj vzhľad dekoračných prvkov a nové sú aj dvojfarebné vzory poťahových látok sedadiel.
Sortiment pohonných jednotiek novej Fabie tvorí štvorica úsporných zážihových – teda benzínových – motorov. Ide o trojvalcové motory zdvihového objemu jeden liter. Dva motory typu MPI (s nepriamym vstrekovaním paliva) vyvíjajú maximálny výkon 44 kW resp. 55 kW.
Druhá dvojica motorov je typu TSI – dešifrovanie tejto skratky odhalí, že ide o turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním benzínu do valcov.
Obidva motory TSI sú vystrojené filtrom pevných častíc a ich maximálny výkon je 70 kW resp. 81 kW.
Výkonnejší motor môže byť kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Výrobca upustil od ponuky vznetového motora, ktorý je v triede malých automobilov málo žiadaný.
Pre modernizovanú Fabiu je k dispozícii rozšírená ponuka asistenčných systémov.
Novinkou je napríklad funkcia Blind Spot Detection (niečo ako detekcia slepého miesta), ktorá upozorní vodiča na prítomnosť vozidla v tzv. mŕtvom uhle vonkajších zrkadiel i rýchle sa zozadu približujúceho vozidla na viacpruhových diaľniciach. Systém Rear Traffic Alert (výstraha prevádzky za vozidlom) informuje čo sa deje za autom a varuje pred kolíziou pri cúvaní.
Fabia môže byť vystrojená aj funkciou automatického prepínania z diaľkových na stretávacie svetlá, čím sa znižuje pravdepodobnosť oslnenia protiidúcich vodičov.
Informačno-zábavný systém Swing má teraz 6,5-palcový displej a umožňuje vodičom využívať celú škálu online služieb Škoda Connect.
Navigačný systém ponúka službu Online Traffic Information s informáciami o dopravnej situácii v reálnom čase.
Dodajme ešte, že od roku 1999 predala Škoda viac než štyri milióny vozidiel Fabia, pričom doterajšia tretia generácia už prekročila hranicu 500 000 predaných áut.
Modernizovaná Škoda Fabia sa na trh dostane v druhej polovici tohto roka.

Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.