Korzár logo Korzár
Štvrtok, 24. január, 2019 | Meniny má Timotej
Nájdete nás na webe

Mercedes-Benz predstavil nové áčko

Nový rad A predstavuje už štvrtú generáciu áčka.

Kompaktný Mercedes-Benz A novej generácie. Vonkajšie rozmery sa zmenili pomerne málo, dizajnéri zachovali základné rysy karosérie tak, aby bolo vozidlo jednoznačne definovateľné ako mercedes triedy A.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Minulý piatok sa v Amsterdame uskutočnilo veľkolepé podujatie, na ktorom nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila novú generáciu svojej triedy A.

Aj keď na tomto podujatí sa zúčastnili len pozvaní hostia, „odhalenie“ nového áčka mohol v priamom prenose sledovať každý, kto je pripojený na internet a zistil si príslušnú webovú adresu.

Naživo si budú môcť nové modely triedy A pozrieť návštevníci medzinárodného autosalónu, ktorý sa koná už začiatkom budúceho mesiaca (pre verejnosť bude otvorený od 8. do 18. marca).

Nový rad A predstavuje už štvrtú generáciu áčka, pričom prvá generácia sa začala vyrábať v roku 1997 a odvtedy je kompaktný model A akousi vstupnou bránou do sveta mercedesov.

Podľa tlačovej správy nový Mercedes-Benz triedy A úplne nanovo definuje moderný luxus v triede kompaktných vozidiel.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že dizajnéri exteriéru nového modelu narábali s ceruzkou – či skôr s počítačovou myškou – veľmi opatrne, takže vozidlo je ihneď identifikovateľné ako mercedes triedy A.

Nový mercedes má súčiniteľ odporu len 0,25, čo je najnižšia hodnota v kompaktnom segmente. Pokiaľ ide o rozmery, došlo k pomerne malým zmenám.

Podvozok má rázvor 2 729 mm, čo je o tri centimetre viac než mal doterajší model. Výraznejšie narástla dĺžka vozidla, a to na 4 419 mm, teda o 12 cm.

Šírka vozidla je 1 796 mm (o 1,8 cm viac), výška narástla o jeden centimeter, na 1 440 mm.

Batožinový priestor má objem 370 litrov, čo je zväčšenie o 29 litrov.

Zväčšenie vonkajších rozmerov sa premietlo do zväčšenia vnútorného priestoru, ktorý je teraz svojimi základnými parametrami porovnateľný s interiérom jedného z najväčších konkurentov áčka, modelu VW Golf.

K výraznej inovácii došlo práve v interiéri. Avantgardne je riešená prístrojová doska, nad ktorou sa pred vodičom už neklenie doteraz typická oblá strieška.

Dva vedľa seba umiestnené širokouhlé displeje sa akoby vznášali v priestore. Prvý raz môžu byť vozidlá triedy A na želanie vystrojené klimatizovanými sedadlami s aktívnou ventiláciou.

Pre áčko sú k dispozícii najmodernejšie asistenčné systémy, prevzaté z luxusnej triedy S. Vozidlá triedy A sú dokonca v určitých situáciách po prvý raz schopné jazdiť čiastočne autonómne.

Pri uvádzaní na trh (na jar tohto roka) budú pre rad A k dispozícii tri pohonné jednotky.

Prvou z nich je nový benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom len 1,33 litra, ktorého maximálny výkon je 120 kW: Tento motor bol vyvinutý v spolupráci s francúzskou automobilkou Renault – túto informáciu však v tlačovej správe firmy Mercedes nenájdete.

Druhým benzínovým motorom je dvojlitrový štvorvalec výkonu 165 kW – aj na vývoji tohto motora sa podieľal Renault.

Naftové motory sú zastúpené jedným turbodieselovým motorom zdvihového objemu 1,43 l, ktorý vyvíja výkon 85 kW a jeho priemerná spotreba je len 4,1 l/100 km.

Podľa odhadov by sa cena áčka novej generácie mala pohybovať od 25 000 eur nahor.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  5. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  6. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  7. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  8. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  9. Relaxačná zóna v záhrade
  10. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 584
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 689
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 515
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 501
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 090
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 023
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 773
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 3 001
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 900
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 812

Téma: Mercedes-Benz


Neprehliadnite tiež

Nemocnica zaostrila na výťahy. Do šrotu posiela päťdesiatročný

Pamätníka nahradí nový moderný mechanizmus.

Útulok pre zvieratá je už postavený. Zatiaľ ostáva prázdny

Prešovskí poslanci majú schváliť ďalšie peniaze na jeho rozšírenie.

Šoltés a Čížek by sa mali vrátiť do zostavy oceliarov v Detve

Košičania sa na šnúru zápasov vonku pripravujú v Crow aréne.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Európske jadro či konšpirácia z Aachenu? Prečo sa Francúzi a Nemci zblížili

Merkelová vidí ďalší krok k európskej armáde.

Dobré ráno

Dobré ráno: Chcel vypovedať, Kosík záhadne zmizol

Bol svedkom pri zavlečení Kováča do cudziny.

Stĺpček Petra Schutza

Čo môže byť za únosom Kosíka

Vidieť súvislosť s jeho svedectvom proti Lexovi je dosť zložité.

DOMOV

Kvasnica: Zverejňujeme len to, čo neublíži vyšetrovaniu vraždy

Treba podľa Kvasnicu ukázať, ako bola riadená prokuratúra.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop