Minulý piatok sa v Amsterdame uskutočnilo veľkolepé podujatie, na ktorom nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila novú generáciu svojej triedy A.
Aj keď na tomto podujatí sa zúčastnili len pozvaní hostia, „odhalenie“ nového áčka mohol v priamom prenose sledovať každý, kto je pripojený na internet a zistil si príslušnú webovú adresu.
Naživo si budú môcť nové modely triedy A pozrieť návštevníci medzinárodného autosalónu, ktorý sa koná už začiatkom budúceho mesiaca (pre verejnosť bude otvorený od 8. do 18. marca).
Nový rad A predstavuje už štvrtú generáciu áčka, pričom prvá generácia sa začala vyrábať v roku 1997 a odvtedy je kompaktný model A akousi vstupnou bránou do sveta mercedesov.
Podľa tlačovej správy nový Mercedes-Benz triedy A úplne nanovo definuje moderný luxus v triede kompaktných vozidiel.
Už na prvý pohľad je zrejmé, že dizajnéri exteriéru nového modelu narábali s ceruzkou – či skôr s počítačovou myškou – veľmi opatrne, takže vozidlo je ihneď identifikovateľné ako mercedes triedy A.
Nový mercedes má súčiniteľ odporu len 0,25, čo je najnižšia hodnota v kompaktnom segmente. Pokiaľ ide o rozmery, došlo k pomerne malým zmenám.
Podvozok má rázvor 2 729 mm, čo je o tri centimetre viac než mal doterajší model. Výraznejšie narástla dĺžka vozidla, a to na 4 419 mm, teda o 12 cm.
Šírka vozidla je 1 796 mm (o 1,8 cm viac), výška narástla o jeden centimeter, na 1 440 mm.
Batožinový priestor má objem 370 litrov, čo je zväčšenie o 29 litrov.
Zväčšenie vonkajších rozmerov sa premietlo do zväčšenia vnútorného priestoru, ktorý je teraz svojimi základnými parametrami porovnateľný s interiérom jedného z najväčších konkurentov áčka, modelu VW Golf.
K výraznej inovácii došlo práve v interiéri. Avantgardne je riešená prístrojová doska, nad ktorou sa pred vodičom už neklenie doteraz typická oblá strieška.
Dva vedľa seba umiestnené širokouhlé displeje sa akoby vznášali v priestore. Prvý raz môžu byť vozidlá triedy A na želanie vystrojené klimatizovanými sedadlami s aktívnou ventiláciou.
Pre áčko sú k dispozícii najmodernejšie asistenčné systémy, prevzaté z luxusnej triedy S. Vozidlá triedy A sú dokonca v určitých situáciách po prvý raz schopné jazdiť čiastočne autonómne.
Pri uvádzaní na trh (na jar tohto roka) budú pre rad A k dispozícii tri pohonné jednotky.
Prvou z nich je nový benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom len 1,33 litra, ktorého maximálny výkon je 120 kW: Tento motor bol vyvinutý v spolupráci s francúzskou automobilkou Renault – túto informáciu však v tlačovej správe firmy Mercedes nenájdete.
Druhým benzínovým motorom je dvojlitrový štvorvalec výkonu 165 kW – aj na vývoji tohto motora sa podieľal Renault.
Naftové motory sú zastúpené jedným turbodieselovým motorom zdvihového objemu 1,43 l, ktorý vyvíja výkon 85 kW a jeho priemerná spotreba je len 4,1 l/100 km.
Podľa odhadov by sa cena áčka novej generácie mala pohybovať od 25 000 eur nahor.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.