Korzár logo Korzár
Štvrtok, 13. december, 2018 | Meniny má Lucia
Nájdete nás na webe

Lamborghini Urus je najrýchlejšie SUV

Firma nedávno predstavila svoj prvý športovo-úžitkový automobil.

Urus je prvým športovo-úžitkovým modelom firmy Lamborghini. Nové lamborghini zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h – Urus sa tak stal najrýchlejším športovo-úžitkovým automobilom na svete.(Zdroj: Lamborghini)

Keby bol Ferruccio Lamborghini, zakladateľ po ňom pomenovanej automobilky na výrobu špičkových športových automobilov, ešte nažive, mohol by si spokojne mädliť ruky, že v súboji so svojím večným a dnes už tiež nežijúcim rivalom a zakladateľom automobilky Enzom Ferrarim, opäť zabodoval.

Firma Lamborghini totiž nedávno predstavila svoj prvý športovo-úžitkový automobil (SUV), nazvaný Urus – v sortimente firmy Ferrari stále ešte poriadne „esuvéčko“ chýba.

Zasvätenci tvrdia, že do projektu Urus „nastrkala“ firma Lamborghini mimoriadne veľa peňazí, ktorých časť zhltla výstavba nového závodu v Sant’Agata Bolognese, kde firma sídli.

Už v roku 2015 sa začali testovať prvé prototypy modelu Urus a potom sa náročných skúšok v oblastiach s najrôznejšími klimatickými a inými podmienkami zúčastnilo 50 vozidiel, ktoré najazdili viac než milión testovacích kilometrov.

Urus však nie je do poslednej skrutky úplne nové vozidlo, pretože stojí na verzii podvozku, ktorý využívajú aj iné modely koncernu Volkswagen (Lamborghini patrí pod automobilku Audi, ktorá je súčasťou koncernu VW) – ide napríklad o modely Audi Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či VW Touareg.

Rázvor podvozku je úctyhodných 3 002 mm, čo je zárukou mimoriadne priestranného interiéru, v ktorom môže pohodlne cestovať päť osôb.

Mimochodom, po mohutnom terénnom aute LM002, ktoré firma Lamborghini vyrábala v rokoch 1986 až 1993, je Urus prvým „lambom“ (lambo je familiárne označenie vozidiel Lamborghini) s viac než dvomi sedadlami.

Dĺžka vozidla je 5 113 mm, jeho šírka je 2 017 mm a výška 1 638 mm.

Vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka a ľahkých kompozitných materiálov je síce Urus ľahší ako väčšina jeho rivalov, ale aj tak váži 2 200 kg.

Batožinový priestor za zadnými sedadlami s operadlami (s nastaviteľným sklonom) v základnej polohe je 616 litrov.

Urus má riadené aj zadné kolesá, pričom pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti smeru natočenia predných kolies, takže vozidlo sa správa tak, ako by malo až o 60 cm kratší rázvor.

Pri rýchlej jazde je to naopak, zadné kolesá sa natáčajú v rovnakom smere ako predné, čo prispieva k jazdnej stabilite.

Na pohon modelu Urus slúži štvorlitrový benzínový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor má maximálny výkon 478 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 850 Nm.

Hnací moment motora sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá.

Nové lamborghini zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, na rýchlosť 200 km/h zrýchli za 12,8 s a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h – Urus je tak najrýchlejším športovo-úžitkovým automobilom na svete.

Na trh sa Lamborghini Urus, pomenovaný po už vymretom pradruhu dobytka, dostane v lete a bude stáť niečo nad 204 000 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 53 906
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 779
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 134
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 986
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 375
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 6 490
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 765
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 319
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 741
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 143

Téma: Ferrari


Neprehliadnite tiež

Ústavný súd preveroval v Pavlovciach podozrenie z manipulácie volieb

Sťažnosť podal neúspešný kandidát na starostu. Úradujúci podozrenia odmieta.

Lanovka medzi Hrebienkom a Skalnatým plesom zatiaľ nebude

Šéf TMR hovorí, že dôvodom je sporné rozšírenie hraníc chráneného územia európskeho významu.

Šarišanci skončili vo väzení. Ale iba zahrali a zaspievali

Folklórny súbor na chvíľu spríjemnil väzňom pobyt.

Most VSS je upchaný, pre dve nehody sa tvoria kolóny

Prejazdu týmto úsekom sa skúste vyhnúť.

Vianočné stromčeky pestuje na plantáži, nápad si doniesol z Ameriky

Tatranskí lesníci sú v pozore, aby nedochádzalo k nelegálnym výrubom.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Čo nám ukazujú brexit a nenávisť voči Macronovi (píše Michal Havran)

Briti a Francúzi boli vždy víťazmi.

DOMOV

Radový policajt: Vo vedení sú všetci kamaráti a nahrávajú si

Rozhovor o pomeroch v trnavskej polícii.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop