Korzár logo Korzár

Lamborghini Urus je najrýchlejšie SUV

Firma nedávno predstavila svoj prvý športovo-úžitkový automobil.

Urus je prvým športovo-úžitkovým modelom firmy Lamborghini. Nové lamborghini zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h – Urus sa tak stal najrýchlejším športovo-úžitkovým automobilom na svete.Urus je prvým športovo-úžitkovým modelom firmy Lamborghini. Nové lamborghini zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h – Urus sa tak stal najrýchlejším športovo-úžitkovým automobilom na svete. (Zdroj: Lamborghini)

Keby bol Ferruccio Lamborghini, zakladateľ po ňom pomenovanej automobilky na výrobu špičkových športových automobilov, ešte nažive, mohol by si spokojne mädliť ruky, že v súboji so svojím večným a dnes už tiež nežijúcim rivalom a zakladateľom automobilky Enzom Ferrarim, opäť zabodoval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Firma Lamborghini totiž nedávno predstavila svoj prvý športovo-úžitkový automobil (SUV), nazvaný Urus – v sortimente firmy Ferrari stále ešte poriadne „esuvéčko“ chýba.

Zasvätenci tvrdia, že do projektu Urus „nastrkala“ firma Lamborghini mimoriadne veľa peňazí, ktorých časť zhltla výstavba nového závodu v Sant’Agata Bolognese, kde firma sídli.

SkryťVypnúť reklamu

Už v roku 2015 sa začali testovať prvé prototypy modelu Urus a potom sa náročných skúšok v oblastiach s najrôznejšími klimatickými a inými podmienkami zúčastnilo 50 vozidiel, ktoré najazdili viac než milión testovacích kilometrov.

Urus však nie je do poslednej skrutky úplne nové vozidlo, pretože stojí na verzii podvozku, ktorý využívajú aj iné modely koncernu Volkswagen (Lamborghini patrí pod automobilku Audi, ktorá je súčasťou koncernu VW) – ide napríklad o modely Audi Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne či VW Touareg.

Rázvor podvozku je úctyhodných 3 002 mm, čo je zárukou mimoriadne priestranného interiéru, v ktorom môže pohodlne cestovať päť osôb.

Mimochodom, po mohutnom terénnom aute LM002, ktoré firma Lamborghini vyrábala v rokoch 1986 až 1993, je Urus prvým „lambom“ (lambo je familiárne označenie vozidiel Lamborghini) s viac než dvomi sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu

Dĺžka vozidla je 5 113 mm, jeho šírka je 2 017 mm a výška 1 638 mm.

Vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka a ľahkých kompozitných materiálov je síce Urus ľahší ako väčšina jeho rivalov, ale aj tak váži 2 200 kg.

Batožinový priestor za zadnými sedadlami s operadlami (s nastaviteľným sklonom) v základnej polohe je 616 litrov.

Urus má riadené aj zadné kolesá, pričom pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti smeru natočenia predných kolies, takže vozidlo sa správa tak, ako by malo až o 60 cm kratší rázvor.

Pri rýchlej jazde je to naopak, zadné kolesá sa natáčajú v rovnakom smere ako predné, čo prispieva k jazdnej stabilite.

Na pohon modelu Urus slúži štvorlitrový benzínový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor má maximálny výkon 478 kW pri 6 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 850 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Hnací moment motora sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá.

Nové lamborghini zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, na rýchlosť 200 km/h zrýchli za 12,8 s a jeho maximálna rýchlosť je 305 km/h – Urus je tak najrýchlejším športovo-úžitkovým automobilom na svete.

Na trh sa Lamborghini Urus, pomenovaný po už vymretom pradruhu dobytka, dostane v lete a bude stáť niečo nad 204 000 eur.

Ferrari

Súvisiace témy: Zaujímavosti

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 21 819
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 8 742
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 303
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 384
  5. Ľuboš Fellner otvorene 5 887
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 5 157
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 889
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 446
  1. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  2. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 3.
  3. Štefan Šturdzík: Pán prezident čo takto trocha sebareflexie, nielen kritizovať iných.
  4. Adriana Boysová: Čiary medzi nami
  5. Tomáš Mikloško: Umenie neúprimnosti: Ako rozpoznať faloš a pretvárku (a čo s tým)
  6. Martina Bittnerová: Láska, ktorá nemala šancu: Božena Němcová a Václav Bolemír Nebeský
  7. Ernest Klotton: Konsolidácia môže spomaliť rast a oslabiť našu ekonomiku
  8. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – prirodzené partnerstvo alebo večný konflikt?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 777
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 33 183
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 12 450
  4. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 149
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 154
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 791
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 369
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 366
  1. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  2. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  3. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  4. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  5. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  6. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  7. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  8. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu