Korzár logo Korzár
Štvrtok, 24. január, 2019 | Meniny má Timotej
Nájdete nás na webe

Mercedes zmodernizoval ikonické géčko

Písmeno G v označení tohto modelu znamená, že ide o terénne vozidlo.

Nový Mercedes-Benz G má premiéru v Detroite. Dnes už ikonické géčko sa len s veľmi málo pozmenenou karosériou dodáva na trh už od roku 1979 – pôvodne malo ísť o vozidlo pre iránsku armádu.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Ak niekto aspoň trochu sleduje vývoj dizajnu osobných automobilov, nemal by byť preňho problém rozpoznať, ktorý z dvoch za sebou postavených modelov áut s rovnakým typovým označením bol vyrobený pred temer štyrmi desiatkami rokov a ktorý je najnovší.

Jedným z mála, ak nie jediným modelom, u ktorého takéto rozpoznanie dátumu výroby – najmä pri pohľade zboku – je pre laika temer nemožné, je model Mercedes-Benz G.

Písmeno G v označení tohto modelu znamená, že ide o Geländewagen, teda terénne vozidlo.

Vývoj „géčka“ začal už v roku 1972, a to v spolupráci s rakúskou firmou Steyr Daimler Puch. Hlavným popudom pre začatie vývoja bola predbežná objednávka na 20 000 vozidiel pre iránsku armádu.

Po páde iránskeho vládcu Šáha Pahlavího však bola objednávka zrušená.

Nový terénny automobil však už bol v pokročilom štádiu vývoja a koncern Daimler-Benz sa rozhodol vozidlo dokončiť a uviesť ho na civilný trh – stalo sa tak v roku 1979, teda pred 39 rokmi.

Od spomenutého roku bol model G niekoľkokrát technicky modernizovaný, ale dodnes si zachoval nezameniteľný hranatý tvar s typickou bočnou siluetou.

K typickým dizajnérskym prvkom vozidla patria robustné kľučky dverí a náhradné koleso sa zadných dverách.

Najnovšia verziu modelu G, ktorú Mercedes-Benz predstavuje na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v Detroite (končí sa v nedeľu), prináša také výrazné technické zmeny, že možno hovoriť o novej (v podstate ešte len druhej) generácii modelu G.

Podstatnou konštrukčnou novinkou je použitie nezávislého zavesenia predných kolies namiesto tuhej prednej nápravy (vzadu ostáva tuhá náprava.

Základná koncepcia s mimoriadne tuhým rebrinovým rámom, na ktorom je upevnená karoséria, však ostala zachovaná.

Vizuálne sa vozidlo len veľmi málo odlišuje od doterajšieho modelu, je však o 121 mm širšie a o 53 mm dlhšie, čo prispelo k zväčšeniu interiéru.

K schopnosti vozidla poradiť si aj s ťažším terénom prispieva veľká svetlá výška vozidla (270 mm) a uzávierky všetkých troch diferenciálov – „zavretie“ všetkých diferenciálov znamená, že všetky kolesá sa musia otáčať rovnakou rýchlosťou.

Nový Mercedes G má na pevnom podklade stúpavosť až 100% a prebrodí vodné plochy s hĺbkou až 10 cm. Zatiaľ čo pri pohľade zvonku pôsobí vozidlo – ako sa na pravý teréniak patrí – veľmi stroho, v interiéri sa cestujúci, sediaci na kožou potiahnutých sedadlách, môžu cítiť tak, ako keby cestovali v limuzínach Mercedes.

Na želanie môže byť géčko vystrojené rovnakými displejmi s virtuálnymi prístrojmi, aké má pred sebou vodič luxusného Mercedesu triedy S.

Nový model G príde koncom jari na trh najprv vo verzii G 500, ktorú poháňa dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový benzínový osemvalec s maximálnym výkonom 310 kW a kombinovanou priemernou spotrebou 11,1 l/100 km.

Ak však niekto má 107 000 eur na kúpu „géčka“ (na nemeckom trhu), toho asi spotreba zaujíma pramálo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  5. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  6. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  7. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  8. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  9. Relaxačná zóna v záhrade
  10. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 551
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 685
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 550
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 518
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 113
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 039
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 788
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 978
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 920
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 829

Téma: Mercedes-Benz


Neprehliadnite tiež

Nemocnica zaostrila na výťahy. Do šrotu posiela päťdesiatročný

Pamätníka nahradí nový moderný mechanizmus.

Útulok pre zvieratá je už postavený. Zatiaľ ostáva prázdny

Prešovskí poslanci majú schváliť ďalšie peniaze na jeho rozšírenie.

Šoltés a Čížek by sa mali vrátiť do zostavy oceliarov v Detve

Košičania sa na šnúru zápasov vonku pripravujú v Crow aréne.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Európske jadro či konšpirácia z Aachenu? Prečo sa Francúzi a Nemci zblížili

Merkelová vidí ďalší krok k európskej armáde.

Dobré ráno

Dobré ráno: Chcel vypovedať, Kosík záhadne zmizol

Bol svedkom pri zavlečení Kováča do cudziny.

Stĺpček Petra Schutza

Čo môže byť za únosom Kosíka

Vidieť súvislosť s jeho svedectvom proti Lexovi je dosť zložité.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop