Korzár logo Korzár

Mercedes zmodernizoval ikonické géčko

Písmeno G v označení tohto modelu znamená, že ide o terénne vozidlo.

Nový Mercedes-Benz G má premiéru v Detroite. Dnes už ikonické géčko sa len s veľmi málo pozmenenou karosériou dodáva na trh už od roku 1979 – pôvodne malo ísť o vozidlo pre iránsku armádu.Nový Mercedes-Benz G má premiéru v Detroite. Dnes už ikonické géčko sa len s veľmi málo pozmenenou karosériou dodáva na trh už od roku 1979 – pôvodne malo ísť o vozidlo pre iránsku armádu. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Ak niekto aspoň trochu sleduje vývoj dizajnu osobných automobilov, nemal by byť preňho problém rozpoznať, ktorý z dvoch za sebou postavených modelov áut s rovnakým typovým označením bol vyrobený pred temer štyrmi desiatkami rokov a ktorý je najnovší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z mála, ak nie jediným modelom, u ktorého takéto rozpoznanie dátumu výroby – najmä pri pohľade zboku – je pre laika temer nemožné, je model Mercedes-Benz G.

Písmeno G v označení tohto modelu znamená, že ide o Geländewagen, teda terénne vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoj „géčka“ začal už v roku 1972, a to v spolupráci s rakúskou firmou Steyr Daimler Puch. Hlavným popudom pre začatie vývoja bola predbežná objednávka na 20 000 vozidiel pre iránsku armádu.

Po páde iránskeho vládcu Šáha Pahlavího však bola objednávka zrušená.

Nový terénny automobil však už bol v pokročilom štádiu vývoja a koncern Daimler-Benz sa rozhodol vozidlo dokončiť a uviesť ho na civilný trh – stalo sa tak v roku 1979, teda pred 39 rokmi.

Od spomenutého roku bol model G niekoľkokrát technicky modernizovaný, ale dodnes si zachoval nezameniteľný hranatý tvar s typickou bočnou siluetou.

K typickým dizajnérskym prvkom vozidla patria robustné kľučky dverí a náhradné koleso sa zadných dverách.

Najnovšia verziu modelu G, ktorú Mercedes-Benz predstavuje na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v Detroite (končí sa v nedeľu), prináša také výrazné technické zmeny, že možno hovoriť o novej (v podstate ešte len druhej) generácii modelu G.

SkryťVypnúť reklamu

Podstatnou konštrukčnou novinkou je použitie nezávislého zavesenia predných kolies namiesto tuhej prednej nápravy (vzadu ostáva tuhá náprava.

Základná koncepcia s mimoriadne tuhým rebrinovým rámom, na ktorom je upevnená karoséria, však ostala zachovaná.

Vizuálne sa vozidlo len veľmi málo odlišuje od doterajšieho modelu, je však o 121 mm širšie a o 53 mm dlhšie, čo prispelo k zväčšeniu interiéru.

K schopnosti vozidla poradiť si aj s ťažším terénom prispieva veľká svetlá výška vozidla (270 mm) a uzávierky všetkých troch diferenciálov – „zavretie“ všetkých diferenciálov znamená, že všetky kolesá sa musia otáčať rovnakou rýchlosťou.

Nový Mercedes G má na pevnom podklade stúpavosť až 100% a prebrodí vodné plochy s hĺbkou až 10 cm. Zatiaľ čo pri pohľade zvonku pôsobí vozidlo – ako sa na pravý teréniak patrí – veľmi stroho, v interiéri sa cestujúci, sediaci na kožou potiahnutých sedadlách, môžu cítiť tak, ako keby cestovali v limuzínach Mercedes.

SkryťVypnúť reklamu

Na želanie môže byť géčko vystrojené rovnakými displejmi s virtuálnymi prístrojmi, aké má pred sebou vodič luxusného Mercedesu triedy S.

Nový model G príde koncom jari na trh najprv vo verzii G 500, ktorú poháňa dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový benzínový osemvalec s maximálnym výkonom 310 kW a kombinovanou priemernou spotrebou 11,1 l/100 km.

Ak však niekto má 107 000 eur na kúpu „géčka“ (na nemeckom trhu), toho asi spotreba zaujíma pramálo.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Nové vozidlo strednej triedy prispôsobené americkým zákazníkom by sa malo vyrábať v Tuscaloose.


TASR 2

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 677
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 499
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 153
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 463
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 322
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu