Korzár logo Korzár
Piatok, 16. november, 2018 | Meniny má Agnesa
Nájdete nás na webe

Dacia Duster druhej generácie

Po zmene režimu v Rumunsku bol osud automobilky na vážkach.

Športovo-úžitkový model Dacia Duster druhej generácie. Nový Duster, ktorý mal premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte a teraz prichádza na trh, sa vyznačuje modernejším dizajnom.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Rumunská automobilka Dacia, pomenovaná podľa historického územia Dácia, patrí medzi pomerne „mladých“ výrobcov automobilov – založená bola až v roku 1966, a to rozhodnutím rumunskej vlády.

So sériovou výrobou prvého modelu začala Dacia v roku 1968.

Išlo o model Dacia 1100, čo bol v licencii vyrábaný francúzsky automobil Renault 8.

Oveľa úspešnejším sa stal model Dacia 1300, ktorý bol licenčnou verziou modelu Renault 12 a bol pomerne obľúbený aj u nás – do roku 1990 sa do Československa doviezlo vyše 55 000 vozidiel Dacia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po zmene režimu v Rumunsku bol osud automobilky na vážkach. Impulzom k ďalšiemu rozvoju závodu sa stalo prevzatie automobilky spoločnosťou Renault, ktorá v roku 1999 získala 51 % akcií firmy a teraz má už 99,3 % akcií Dacie.

Pod gesciou firmy Renault sa z Dacie postupne stala automobilka s úplne novým sortimentom modelov, vyznačujúcich sa moderným dizajnom, pokrokovou konštrukciou, vysokou kvalitou i prijateľnou cenou.

Prvým novým modelom revitalizovanej Dacie sa v roku 2004 stal Logan. V marci 2010 prišiel na európsky trh prvý športovo-úžitkový model (SUV) značky Dacia, nazvaný Duster – ten sa stal mimoriadne úspešným a montuje sa v niekoľkých krajinách sveta vrátane Ruska, Indie i Brazílie.

Na minuloročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte predstavila Dacia model Duster druhej generácie, ktorý sa nedávno začal predávať aj u nás.

Inovovaný Duster sa vyznačuje modernizovaným vonkajším dizajnom, ktorého prednej časti dominuje nová mriežka, k okrajom posunuté hlavné svetlá, trojsegmentové denné svetlá na báze LED a mohutnejší chránič spodku vozidla v striebristej farbe. Predné okno bolo posunuté o 10 cm dopredu a je viac sklonené než u doterajšieho modelu.

Spodná hrana bočných okien bola posunutá trochu nahor, čo dáva vozidlu robustnejší vzhľad, typický pre segment SUV.

Výrazne sa zmenil interiér, ktorý dostal pohodlnejšie sedadlá.

Nové zvukovo izolačné materiály prispeli k zníženiu hlučnosti vo vozidle. Vonkajšie rozmery vozidla sa prakticky nezmenili: nový Duster je dlhý 4 341 mm, široký (so zrkadlami) 2 052 mm a vysoký 1 682 mm.

K bezproblémovému prejazdu stredne ťažkého terénu prispieva aj veľká svetlá výška podvozku (21 cm). Verzia s pohonom len predných kolies má batožinový priestor objemu 445 litrov, verzia 4x4 pojme batožinu objemu 376 litrov.

Sortiment motorov ostal nezmenený. Základným motorom je 1,6-litrový neprepĺňaný benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 84 kW.

Verzia motora na skvapalnený plyn disponuje výkonom 80 kW.

Turbodúchadlom prepĺňaný 1,2-litrový motor má maximálny výkon 92 kW. Veľmi populárny 1,5-litrový turbodieselový motor sa dodáva vo výkonových verziách 66 kW a 81 kW.

Mimochodom, kdesi som vyhrabal cenník národného podniku Mototechna, uvádzajúceho ceny motorových vozidiel na roky 1977-78 – stojí v ňom, že Dacia 1300 vtedy stála 66 000 korún československých.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 907
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 25 783
  3. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 18 080
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 17 722
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 6 435
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 375
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 4 802
  8. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 237
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 047
  10. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 3 504

Neprehliadnite tiež

Hokejisti Popradu tesne zdolali Banskú Bystricu

V celom zápase padli iba tri góly, dva z nich dali domáci.

Košickí hokejisti si vezú zo Spišskej Novej Vsi všetky tri body

Liptovský Mikuláš deklasovali so šesťgólovým rozdielom v skóre.

Na Slovensku vzniká nová organizácia Spolok farmárov Slovenska

V piatok sa konalo aj zakladajúce valné zhromaždenie Iniciatívy poľnohospodárov.

Východniari protestovali v Košiciach a v Kežmarku (minúta po minúte)

Protestovať chcú proti šikane zo strany NAKA a pripomenú si november 1989.

INEKO zverejnilo rebríček najlepších škôl podľa výsledkov žiakov

V celoslovenskej konkurencii najlepšie uspela košická základná škola.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok zmien: Kaliňák, Vaľová aj Kočner. Padali symboly moci

Aké boli najzásadnejšie udalosti od vraždy Jána Kuciaka.

DOMOV

Exminister Kaliňák: Ja som si svoje urobil

Kaliňák hovorí, že už je na politickom dôchodku.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop