Korzár logo Korzár
Štvrtok, 7. júl, 2022 | Meniny má Oliver

Grafikon železníc východniari podrobili kritike

Vlak z Prahy príde do Košíc sedem minút po odchode prípoja.

Problémový grafikon. Ľudia si na prípoj počkajú.Problémový grafikon. Ľudia si na prípoj počkajú. (Zdroj: ilustračné - Korzár/Judita Čermáková)

VÝCHOD. Nový grafikon a načasovanie dvoch nočných vlakov z Prahy do Košíc mnohí východniari kritizuj.

Problém majú najmä cestujúci pokračujúci z Košíc do Trebišova, Michaloviec, Humenného, Medzilaboriec alebo Sniny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tí môžu využiť dva spoje – buď ísť priamo jedným vlakom, alebo ísť skorším vlakom a v Košiciach počkať na príchod druhého vlaku.
„Niektoré zmeny sa mi javia ako nezmyselné. Z Prahy do Košíc jazdia v doterajšom grafikone dva nočné vlaky s lôžkovými a ležadlovými vozňami. Vlak EEN 445 s odchodom z Prahy o 22. hodine končí svoju jazdu v Košiciach o 7.41 hodine. Vlak EN 443 s odchodom z Prahy o 23.09 ide až do Humenného (príchod do Košíc 08:39, odchod smer Humenné 09:01),“ opisuje doterajšiu prax sťažovateľ Pavol Kumičák.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nového grafikonu platného od 10. decembra vlak EN 443 odchádza z Prahy o 22.19 a pokračuje smer Humenné s odchodom z Košíc o 9.01 hodine. Vlak EN 445 s odchodom z Prahy o 23.39 h. končí v Košiciach o 9.08 hodine.

„Nepochopiteľná je nenadväznosť odchodu prvého vlaku z Košíc smerom do Humenného (9.01) vzhľadom na príchod druhého vlaku z Prahy do Košíc o 9.08 hodine. Teda vlak EN 443 odchádza z Košíc smerom do Humenného len 7 minút pred príchodom vlaku EN 445 do Košíc. Pritom ďalší prípoj ide až o dve hodiny. Prestup z vlaku EN 445 na vlak EN 443 v Košiciach tak nie je možný a všetci cestujúci, ktorí cestujú ďalej než do Košíc musia cestovať buď prvým vlakom, alebo v Košiciach čakať dve hodiny (do 11.01 hod.) na ďalší spoj. Cesta vlakom EN 445 z Prahy do Humenného teda bude trvať 12 hodín 54 minút s príchodom do Humenného až o 12.33,“ dopĺňa Kumičák.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň dodáva, že oba vlaky využívajú aj cestujúci z Liptova, Spiša, Košíc, Prešova a priľahlých oblastí.

„Kapacita lôžkovej a ležadlovej časti priameho vlaku EN 443 je tak zaplnená veľmi rýchlo, pričom v doterajšom grafikone mali obyvatelia východného Slovenska možnosť využiť lôžka/ležadlá v oboch vlakoch. Táto možnosť už v súčasnom grafikone chýba.“

ZSSK: Počítame so zmenou

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tvrdí, že sa touto sťažnosťou zaoberala a preverila ju. Sťažovateľovi dokonca poslali aj stanovisko, ktoré sa nemení.

„Vzhľadom na skutočnosť, že u partnerského dopravcu České dráhy (ČD) si Ministerstvo dopravy ČR objednalo znížený objem dopravných služieb v nočnej dobe, pristúpili sme k výraznému obmedzeniu vedenia vlaku EN 444/445 len na 151 krát ročne. Tento vlak takto napĺňa v podstate úlohu tzv. posilového spojenia v termínoch najväčšieho prepravného dopytu (sviatky, voľné dni a pod.). Vlak je určený predovšetkým pre cestujúcich do oblasti Liptova a Tatier, čomu bol prispôsobený príchod do uvedených staníc,“ vysvetľuje riaditeľ odboru komunikácie a hovorca Železničnej spoločnosti Tomáš Kováč.

SkryťVypnúť reklamu

„Cestujúcim v smere do Humenného odporúčame využiť primárne vlak EN 442/443 Praha – Humenné, ktorý je vedený na dennej báze.“

Kováč pokračuje, že tým reagovali na požiadavky Ministerstva dopravy a výstavby SR a na znížený dopyt zo strany cestujúcich.
Odvoláva sa aj na štúdiu linky Košice – Praha, ktorá naznačovala ponechanie len jedného nočného vlaku na tejto linke.

„Neustále analyzujeme dopyt po nočnej doprave. Štatistiky za rok 2017 ukazujú zastavenie poklesu cestujúcich, či mierny nárast. Preto budeme presadzovať do budúcna opätovné vedenie dvoch nočných vlakov denne. Pre cestovný poriadok 2018/2019 pripravujeme nový koncept nočnej dopravy, v ktorom predbežne počítame so skorším príchodom nočného vlaku EN 443 do Humenného,“ uzavrel T. Kováč.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  3. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  4. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  5. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  6. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  7. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  8. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  1. Hotel Satelit sa mení na bytový komplex Camelia Residence
  2. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  3. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  4. Na Orave pribudne nová predajňa Kauflandu – v Tvrdošíne
  5. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  6. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  7. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  8. Na Orave pribudne nová predajňa Kauflandu – v Tvrdošíne
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 642
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 14 516
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 9 974
  4. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 8 269
  5. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť 5 746
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 700
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 385
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 322

Blogy SME

  1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  3. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  4. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  5. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  6. Jan Pražák: Když padla facka
  7. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  8. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 289
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 359
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 998
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 924
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 564
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 782
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 449
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 417
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kotleba už nie je poslancom.

Sudcom chýbala nadstavba k šekom, píše sa v písomnom odôvodnení rozsudku.


14 h
Tréner Vladimír Weiss.

Jeden Weiss tvrdil, že si piskot nezaslúžili, druhý to videl opačne.


7 h
Nataša Holinová

Hovoriť o jeho riadnom živote predtým bolo trochu nazvyš.


14 h
Vojna na Ukrajine - zničená univerzita v Charkove.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 9 h

Blogy SME

  1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  3. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  4. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  5. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  6. Jan Pražák: Když padla facka
  7. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  8. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 289
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 359
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 6 998
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 924
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 564
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 782
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 449
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 417
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu