Korzár logo Korzár
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Švajčiarsky športový elektromobil Elextra

Čoskoro sa vo svete motorizmu môže opäť objaviť automobil švajčiarskeho pôvodu.

Švajčiarsky športový elektromobil Elextra. Elextra vyzerá ako kupé, ale je to štvordverová štvormiestna limuzína, poháňaná dvomi elektromotormi s celkovým výkonom 507 kW.Švajčiarsky športový elektromobil Elextra. Elextra vyzerá ako kupé, ale je to štvordverová štvormiestna limuzína, poháňaná dvomi elektromotormi s celkovým výkonom 507 kW. (Zdroj: Elextra)

Na rozdiel od Slovenska, ktoré vyrába najväčší počet automobilov v prepočte na jedného obyvateľa a je teda svojím spôsobom automobilovou veľmocou, vo Švajčiarsku sa v súčasnosti sériovo nevyrábajú žiadne osobné autá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V minulosti však existovalo vo Švajčiarsku niekoľko malých výrobcov automobilov, z ktorých za najvýznamnejšieho možno považovať firmu Monteverdi, ktorú v roku 1967 založil Peter Monteverdi a ktorá do roku 1984 vyrábala niekoľko typov luxusných športových a cestovných automobilov.

Čoskoro sa však vo svete motorizmu môže opäť objaviť automobil švajčiarskeho pôvodu – spoločnosť Classic Factory zverejnila základné informácie o vyvíjanom vozidle značky Elextra.

SkryťVypnúť reklamu

Firmu Classic Factory založil v roku 2009 Robert Palm, ktorý okolo seba sústredil skupinu medzinárodne uznávaných dizajnérov, venujúcich sa dizajnu rôznych produktov a plniacich firemné heslo „dávať veciam krásu“.

Palmovi dizajnéri sa v súčinnosti s inžiniermi pustili do vývoja luxusného športového elektromobilu s označením Elextra. Toto označenie možno rozšifrovať na výraz Electric Extra, čiže čosi elektrické a „extrovné“.

Už na prvý pohľad vidno, že dizajn elektromobilu Elextra bol (zrejme) inšpirovaný dizajnom špičkových talianskych športových automobilov značiek Ferrari a Lamborghini.

Pri pohľade zhora však vynikne veľmi originálny strešný prvok tvaru V, ktorý vychádza zo zadných stĺpikov a spája sa v strede strechy.

Elextra vyzerá síce ako superšportové kupé, ale má štvoro dverí, takže ide o luxusnú športovú limuzínu (pravdepodobne s trochu problematickým nastupovaním na zadné sedadlá).

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria vozidla je zhotovená z ľahkých uhlíkových kompozitov.

Švajčiari zatiaľ nezverejnili žiadne informácie o rozmeroch vozidla, ale na firemnej internetovej stránke možno nájsť základné údaje o pohonnom systéme. Ten je tvorený dvomi elektromotormi, ktorých celkový výkon je riadiacou jednotkou obmedzený na 507 kW.

Elektromotory poháňajú všetky štyri kolesá. Krútiaci moment je elektronicky rozdeľovaný medzi predné a zadné kolesá, čo zabezpečuje optimálne jazdné vlastnosti za každých adhéznych podmienok.

Nový švajčiarsky elektromobil má vynikajúce dynamické vlastnosti – z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,3 sekundy.

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h.

O batériách napájajúcich hnacie elektromotory nezverejnil výrobca zatiaľ žiadne informácie. Uviedol však, že s plne nabitými batériami by mala Elextra prejsť až 600 kilometrov. Tento údaj však platí pri jazde konštantnou rýchlosťou 100 km/h a o praktickom dojazde v bežnej premávke teda veľa nehovorí.

SkryťVypnúť reklamu

V úvode sme zámerne spomenuli, že ide o nové auto švajčiarskeho pôvodu a nie švajčiarskej výroby, pretože Elextra sa má vyrábať v nemeckom Stuttgarte, pričom sa vyrobí najviac sto kusov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 058
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 775
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 383
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 219
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 060
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 801
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 315
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 3 287

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Edo
  2. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  3. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  4. Stop alibizmu: Ako ma napadli bývalí spolužiaci z vojenskej školy kvôli kritike ruskej agresie na Ukrajine & Podlosť Stanislava Paulovčáka a Jána Veľasa
  5. Ľubomír Maretta: Zmena
  6. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  7. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  8. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 13 710
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 822
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 812
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 243
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 848
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 475
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 455
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 838
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Edo
  2. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  3. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  4. Stop alibizmu: Ako ma napadli bývalí spolužiaci z vojenskej školy kvôli kritike ruskej agresie na Ukrajine & Podlosť Stanislava Paulovčáka a Jána Veľasa
  5. Ľubomír Maretta: Zmena
  6. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  7. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  8. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 13 710
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 822
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 812
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 243
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 848
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 475
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 455
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 838
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu