Na rozdiel od Slovenska, ktoré vyrába najväčší počet automobilov v prepočte na jedného obyvateľa a je teda svojím spôsobom automobilovou veľmocou, vo Švajčiarsku sa v súčasnosti sériovo nevyrábajú žiadne osobné autá.
V minulosti však existovalo vo Švajčiarsku niekoľko malých výrobcov automobilov, z ktorých za najvýznamnejšieho možno považovať firmu Monteverdi, ktorú v roku 1967 založil Peter Monteverdi a ktorá do roku 1984 vyrábala niekoľko typov luxusných športových a cestovných automobilov.
Čoskoro sa však vo svete motorizmu môže opäť objaviť automobil švajčiarskeho pôvodu – spoločnosť Classic Factory zverejnila základné informácie o vyvíjanom vozidle značky Elextra.
Firmu Classic Factory založil v roku 2009 Robert Palm, ktorý okolo seba sústredil skupinu medzinárodne uznávaných dizajnérov, venujúcich sa dizajnu rôznych produktov a plniacich firemné heslo „dávať veciam krásu“.
Palmovi dizajnéri sa v súčinnosti s inžiniermi pustili do vývoja luxusného športového elektromobilu s označením Elextra. Toto označenie možno rozšifrovať na výraz Electric Extra, čiže čosi elektrické a „extrovné“.
Už na prvý pohľad vidno, že dizajn elektromobilu Elextra bol (zrejme) inšpirovaný dizajnom špičkových talianskych športových automobilov značiek Ferrari a Lamborghini.
Pri pohľade zhora však vynikne veľmi originálny strešný prvok tvaru V, ktorý vychádza zo zadných stĺpikov a spája sa v strede strechy.
Elextra vyzerá síce ako superšportové kupé, ale má štvoro dverí, takže ide o luxusnú športovú limuzínu (pravdepodobne s trochu problematickým nastupovaním na zadné sedadlá).
Karoséria vozidla je zhotovená z ľahkých uhlíkových kompozitov.
Švajčiari zatiaľ nezverejnili žiadne informácie o rozmeroch vozidla, ale na firemnej internetovej stránke možno nájsť základné údaje o pohonnom systéme. Ten je tvorený dvomi elektromotormi, ktorých celkový výkon je riadiacou jednotkou obmedzený na 507 kW.
Elektromotory poháňajú všetky štyri kolesá. Krútiaci moment je elektronicky rozdeľovaný medzi predné a zadné kolesá, čo zabezpečuje optimálne jazdné vlastnosti za každých adhéznych podmienok.
Nový švajčiarsky elektromobil má vynikajúce dynamické vlastnosti – z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,3 sekundy.
Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h.
O batériách napájajúcich hnacie elektromotory nezverejnil výrobca zatiaľ žiadne informácie. Uviedol však, že s plne nabitými batériami by mala Elextra prejsť až 600 kilometrov. Tento údaj však platí pri jazde konštantnou rýchlosťou 100 km/h a o praktickom dojazde v bežnej premávke teda veľa nehovorí.
V úvode sme zámerne spomenuli, že ide o nové auto švajčiarskeho pôvodu a nie švajčiarskej výroby, pretože Elextra sa má vyrábať v nemeckom Stuttgarte, pričom sa vyrobí najviac sto kusov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.