Korzár logo Korzár
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Švajčiarsky športový elektromobil Elextra

Čoskoro sa vo svete motorizmu môže opäť objaviť automobil švajčiarskeho pôvodu.

Švajčiarsky športový elektromobil Elextra. Elextra vyzerá ako kupé, ale je to štvordverová štvormiestna limuzína, poháňaná dvomi elektromotormi s celkovým výkonom 507 kW.Švajčiarsky športový elektromobil Elextra. Elextra vyzerá ako kupé, ale je to štvordverová štvormiestna limuzína, poháňaná dvomi elektromotormi s celkovým výkonom 507 kW. (Zdroj: Elextra)

Na rozdiel od Slovenska, ktoré vyrába najväčší počet automobilov v prepočte na jedného obyvateľa a je teda svojím spôsobom automobilovou veľmocou, vo Švajčiarsku sa v súčasnosti sériovo nevyrábajú žiadne osobné autá.

V minulosti však existovalo vo Švajčiarsku niekoľko malých výrobcov automobilov, z ktorých za najvýznamnejšieho možno považovať firmu Monteverdi, ktorú v roku 1967 založil Peter Monteverdi a ktorá do roku 1984 vyrábala niekoľko typov luxusných športových a cestovných automobilov.

Čoskoro sa však vo svete motorizmu môže opäť objaviť automobil švajčiarskeho pôvodu – spoločnosť Classic Factory zverejnila základné informácie o vyvíjanom vozidle značky Elextra.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Firmu Classic Factory založil v roku 2009 Robert Palm, ktorý okolo seba sústredil skupinu medzinárodne uznávaných dizajnérov, venujúcich sa dizajnu rôznych produktov a plniacich firemné heslo „dávať veciam krásu“.

Palmovi dizajnéri sa v súčinnosti s inžiniermi pustili do vývoja luxusného športového elektromobilu s označením Elextra. Toto označenie možno rozšifrovať na výraz Electric Extra, čiže čosi elektrické a „extrovné“.

Už na prvý pohľad vidno, že dizajn elektromobilu Elextra bol (zrejme) inšpirovaný dizajnom špičkových talianskych športových automobilov značiek Ferrari a Lamborghini.

Pri pohľade zhora však vynikne veľmi originálny strešný prvok tvaru V, ktorý vychádza zo zadných stĺpikov a spája sa v strede strechy.

Elextra vyzerá síce ako superšportové kupé, ale má štvoro dverí, takže ide o luxusnú športovú limuzínu (pravdepodobne s trochu problematickým nastupovaním na zadné sedadlá).

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria vozidla je zhotovená z ľahkých uhlíkových kompozitov.

Švajčiari zatiaľ nezverejnili žiadne informácie o rozmeroch vozidla, ale na firemnej internetovej stránke možno nájsť základné údaje o pohonnom systéme. Ten je tvorený dvomi elektromotormi, ktorých celkový výkon je riadiacou jednotkou obmedzený na 507 kW.

Elektromotory poháňajú všetky štyri kolesá. Krútiaci moment je elektronicky rozdeľovaný medzi predné a zadné kolesá, čo zabezpečuje optimálne jazdné vlastnosti za každých adhéznych podmienok.

Nový švajčiarsky elektromobil má vynikajúce dynamické vlastnosti – z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,3 sekundy.

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h.

O batériách napájajúcich hnacie elektromotory nezverejnil výrobca zatiaľ žiadne informácie. Uviedol však, že s plne nabitými batériami by mala Elextra prejsť až 600 kilometrov. Tento údaj však platí pri jazde konštantnou rýchlosťou 100 km/h a o praktickom dojazde v bežnej premávke teda veľa nehovorí.

Skryť Vypnúť reklamu

V úvode sme zámerne spomenuli, že ide o nové auto švajčiarskeho pôvodu a nie švajčiarskej výroby, pretože Elextra sa má vyrábať v nemeckom Stuttgarte, pričom sa vyrobí najviac sto kusov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  5. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 510
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 12 371
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 882
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 988
  5. Po Slovensku na motorke 6 794
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 714
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 884
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 394
  9. Crème de la crème po slovensky 3 223
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 728
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mikulec nevylúčil, že kontrola na hraniciach bude nepretržitá.

Doterajšie pravidlá štát nemení.


2 h
Jakub Filo.

Slepí tiež nemôžu šoférovať.


2 h
Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


23 h
Dole vodou so Samom Marcom

Ako nazvete tých, ktorí vedome vlastných voličov povzbudzujú v tom, aby umreli?


20. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop