Korzár logo Korzár
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Najrýchlejším sériovým autom je Koenigsegg Agera RS

Christian von Koenigsegg patrí medzi tých šťastlivcov, ktorí si sen z mladosti splnili.

Švédsky superšportový automobil Koenigsegg Agera RS. Na pohon kupé Agera RS slúži päťlitrový vidlicový osemvalec, ktorý sa dodáva aj vo verzii s výkonom zvýšeným na 1 000 kW.Švédsky superšportový automobil Koenigsegg Agera RS. Na pohon kupé Agera RS slúži päťlitrový vidlicový osemvalec, ktorý sa dodáva aj vo verzii s výkonom zvýšeným na 1 000 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Snáď každý z nás niekedy – najmä v detstve – o čomsi sníval, ale nie každému – skôr málokomu – bolo dopriate svoj sen aj uskutočniť.

Švéd Christian von Koenigsegg patrí medzi tých šťastlivcov, ktorí si svoj sen z mladosti splnili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nešlo pritom o nijaký malý „sníček“ – mladý Koenigsegg si zaumienil, že keď bude „veľký“, skonštruuje superšportový automobil svetovej triedy. Koenigsegg nie len sníval, ale bol aj mužom činu, a tak už ako 22-ročný, v roku 1994, založil spoločnosť Koenigsegg Automotive AB.

SkryťVypnúť reklamu

Tá v roku 2000 predstavila prototyp budúceho sériového modelu CC8S.

Prvému solventnému motoristovi bol prvý sériový model CC8S odovzdaný na ženevskom autosalóne na jar roka 2003.

Evolúciou modelu CC8S vznikol model CCR, ktorého sa v rokoch 2004 až 2006 vyrobilo 14 kusov.

Už tento model sa zapísal do Guinnessovej knihy rekordov, a to ako najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete a ako sériové auto s najvýkonnejším motorom.

Čoskoro sa firma Koenigsegg zrejme do Guinnessovej knihy rekordov zapíše opäť, a to po oficiálnom schválení výsledkov, dosiahnutých nedávno pri jazdách s modelom Agera RS.

Model Agera predstavila firma Koenigsegg na ženevskom autosalóne v roku 2010, v roku 2015 bol v Ženeve predstavený špičkový model Agera RS.

Dvojmiestne kupé Agera RS s nahor sa otvárajúcimi dverami je postavené na podvozku s rázvorom 2 662 mm, jeho dĺžka je 4 293 mm, šírka je 2 050 mm a výška je 1 120 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Nosná štruktúra vozidla (tzv. šasi) je zhotovená z kombinácie uhlíkových kompozitov a hliníkového sendviča a jej hmotnosť je len 70 kg.

Na pohon kupé slúži firmou Koenigsegg vyvinutý päťlitrový prepĺňaný vidlicový osemvalec. Maximálny výkon motora je 865 kW pri 7 800 ot/min, a jeho najvyšší krútiaci moment je 1 280 Nm.

Na želanie dodáva výrobca kupé s motorom, ktorého výkon je až 1 000 kW (teda jeden megawatt).

Práve Agera RS s „jednomegawattovým“ motorom vytvorila začiatkom novembra na uzavretom úseku cesty v americkom štáte Nevada päť rýchlostných rekordov, ktoré sa (ak komisári neodhalia nejaké nezrovnalosti) dostanú do Guinnesovej knihy rekordov.

Prvým z nových rekordov je maximálna rýchlosť dosiahnutá sériovo vyrábaným vozidlom. Tento rekord má hodnotu 446,97 km/h – je to priemer z hodnôt, nameraných pri jazde jedným i druhým smerom.

SkryťVypnúť reklamu

Pri jazde jedným smerom bola nameraná rýchlosť 457,49 km/h, čo je vôbec najvyššia rýchlosť, akou kedy išlo auto po verejnej ceste.

Možno spomenúť, že tým bol prekonaný doterajší rekord 432,7 km/h, ktorý ešte v roku 1938 vytvoril R. Caracciola s vozidlom Mercedes-Benz.

Ďalšími rekordmi boli priemerné rýchlosti na letmom kilometri (445,54 km/h) a na letmej míli (444,66 km/h).

Piatym rekordom je najkratšia doba na absolvovanie jazdy, známej ako 0-400-0 – ide o zrýchlenie z nuly na 400 km/h a následné zabrzdenie do zastavenia.

Agera RS na to potrebovala čas len 33,29 sekundy.

Christian von Koenigsegg si plní svoje sny z mladosti....

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 804
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 708
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 873
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 2 123
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 761
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 927

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Neskracujte si cestu po rozblatenom trávniku!
  2. Ivan Mlynár: Transformácia spoločnosti, akú nepredpokladal a nechcel ani volič Smeru
  3. Zuzana Ferencová : Podunajská škola a jej nazeranie na krajinu
  4. Ján Valchár: AKo Rusi nedobyli Mesiac
  5. Peter Svoreň: Banka Intesa Sanpaolo zaujala výbornými výsledkami
  6. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka
  7. Anna Miľanová: Plač obetovaných... 2022
  8. Mikuláš Prokop: Budú obedy zadarmo?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 041
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 052
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 940
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 877
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 723
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 191
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 043
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 474
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Za Slovensko. Za Rusko. Brat za brata. Za slobodu. Za mier. (Protest strán Smer a Republika pred Prezidentským palácom 20. septembra 2022.)

Kým sa v opozícii formuje front Jednotného Ruska, vláda ani nedokáže vysvetliť, čo by znamenalo mať za suseda Rusko.


1. feb
Snežné zhŕňače počas hustého sneženia na dopravnom ťahu Motyčky smerom na horský priechod Donovaly.

Viaceré časti Slovenska zasiahla snehová kalamita.


a 6 ďalší 1 h
Poľský futbalista Jakub Kiwior sa na MS 2022 snaží zabrániť vystreliť Lionelovi Messimu.

V biznise je na Slovensku lídrom. Koľko miliónov zarobila Žilina?


21 h
Ruskí vojaci počas cvičenia v Bielorusku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 19 h

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Neskracujte si cestu po rozblatenom trávniku!
  2. Ivan Mlynár: Transformácia spoločnosti, akú nepredpokladal a nechcel ani volič Smeru
  3. Zuzana Ferencová : Podunajská škola a jej nazeranie na krajinu
  4. Ján Valchár: AKo Rusi nedobyli Mesiac
  5. Peter Svoreň: Banka Intesa Sanpaolo zaujala výbornými výsledkami
  6. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka
  7. Anna Miľanová: Plač obetovaných... 2022
  8. Mikuláš Prokop: Budú obedy zadarmo?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 041
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 052
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 940
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 877
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 723
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 191
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 043
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 474
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu