Korzár logo Korzár
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Vyskúšali sme BMW X1 xDrive20d

Nemecká automobilka BMW používa veľmi prehľadné označenie svojich modelov.

Model X1 je najmenšie SUV firmy BMW. Na pohon verzie xDrive20d slúži dvojlitrový turbodieselový štvorvalec s maximálnym výkonom 140 kW a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm.Model X1 je najmenšie SUV firmy BMW. Na pohon verzie xDrive20d slúži dvojlitrový turbodieselový štvorvalec s maximálnym výkonom 140 kW a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Bavorská automobilka sa netrápi vymýšľaním často exotických názvov, ktoré používajú mnohé automobilky, ale stavila na číselné označenie v kombinácii s doplnkovými písmenami.

Prvá číslica v označení znamená rad (číslicou 1 je označený najmenší), ďalšie dvojčíslie poskytuje informácie o motore, doplnkové písmeno d naznačuje, že ide o vozidlo s dieselovým (vznetovým) motorom, no a ostáva výraz xDrive – ten hovorí, že auto je vystrojené pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo písmeno X v označení modelu, ktorý sme nedávno mali možnosť vyskúšať? Písmenom X sa začína označenie všetkých bavorákov, ktoré patria do kategórie SUV, čo znamená sport utility vehicle, čiže športovo-úžitkové vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu

No aby sa automobilka BMW odlíšila od ostatných výrobcov vozidiel SUV, nazýva svoje „esúvečka“ občas aj skratkou SAV, teda sport activity vehicle (vozidlo pre športové aktivity).

Prvý bavorák s označením X bol model X5, ktorý prišiel na trh v roku 1999 a sortiment „iksových“ modelov sa potom postupne rozširoval.

Najmenší SUV v sortimente bavorákov je kompaktný model X1, ktorý sa začal vyrábať v roku 2009.

Druhá generácia radu X1, ktorá na trh prišla koncom roka 2015, priniesla jednu zásadnú novinku: zatiaľ čo model X1 prvej generácie mal pohon zadných alebo všetkých kolies, terajšia iks-jednotka má poháňané predné alebo všetky kolesá.

Na pohon terajšieho radu X1 slúžia moderné, turbodúchadlom prepĺňané zážihové i benzínové motory so štyrmi ventilmi na valec, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 100 do 170 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Mali sme možnosť zajazdiť si s modelom X1 xDrive20d poháňaným dvojlitrovým vznetovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 140 kW pri 4 000 ot/min. Svoj najvyšší krútiaci moment 400 Nm dosahuje motor pri 1 750 ot/min.

Vozidlo bolo vystrojené príplatkovou osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic, ktorá radila mimoriadne „jemne“ – automatiku ale môže vodič „obísť“ a radiť manuálne.

Riadiaca jednotka motora a prevodovky sa snaží vyhovieť vodičom s rôznym temperamentom: tým športovejším ponúka režim Sport, ktorý preferuje svižnú, dynamickú jazdu, zatiaľ čo režim Eco Pro, v ktorom vozidlo „zlenivie“, sa snaží šetriť palivo.

Z príplatkového vybavenia sme ocenili najmä priehľadový indikátor, ktorý na prednom skle zobrazuje údaje o povolenej rýchlosti i navigačné pokyny, i to, že do obrazu z cúvacej kamery sú zakomponované farebné línie ukazujúce, kam vozidlo pri danom natočení volantu smeruje.

SkryťVypnúť reklamu

S vozidlom BMW X1 xDrive20d sme z Mníchova do Frankfurtu a späť prešli približne 1 100 km (temer všetko po diaľnici), pričom sme mali priemernú spotrebu 6,1 l/100 km, čo je síce viac než normovaných 4,8 – 5,1 l/100 km, ale pre vozidlo tejto kategórie je to prijateľná hodnota.

No, ja by som model BMW X1 vôbec neradil do „noblesných“ kategórií SUV či SAV – podľa mňa je to jednoducho mimoriadne praktické rodinné auto.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  2. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Výlety na mieru pre celú rodinu
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  4. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  5. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  7. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 581
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 299
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 384
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 6 433
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 4 347
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 787
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 185
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172

Blogy SME

  1. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  2. Rastislav Puchala: Marx v nás
  3. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  5. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  6. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  7. Martin Turčan: Padni komu padni
  8. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 530
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 445
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 5 530
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 130
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 751
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 253
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 178
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 134
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  2. Rastislav Puchala: Marx v nás
  3. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  5. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  6. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  7. Martin Turčan: Padni komu padni
  8. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 530
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 445
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 5 530
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 130
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 751
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 253
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 178
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 134
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu