Britská automobilka Bentley už oddávna podtrhuje kvalitu svojich osobných automobilov aj tým, že z mnohých sériových modelov odvodzuje pretekárske verzie, ktoré dosahovali i dosahujú úspechy v rôznych disciplínach automobilového športu.
Najnovším príkladom prechodu od luxusnej cestovnej verzie k čisto pretekárskej verzii je len nedávno predstavené luxusné kupé Continental GT.
Od tohto modelu už stihla firma Bentley odvodiť – v spolupráci so svojím technickým partnerom, tímom M-Sport, pretekársku verziu GT3.
Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu Continental GT3, ktorého prvá generácia žala v ostatných rokoch úspechy vo vytrvalostných pretekoch.
Prvá generácia pretekárskeho Bentley absolvovala už 528 pretekov na celom svete, pričom získala 120 pódiových umiestnení, vrátane 45 víťazstiev.
Ako napovedá označenie, pretekárska verzia kupé Continental je navrhnutá v súlade s technickými predpismi medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre triedu GT3.
Pretekársky Continental GT3 si zachováva základné rysy cestného modelu GT, ale vonkajšie tvary boli upravené tak, aby karoséria vytvárala čo najväčší prítlak vozidla na vozovku.
Neprehliadnuteľným aerodynamickým prvkom je mohutné zadné krídlo, ktoré tiež „tlačí“ auto na vozovku (či vlastne na pretekársku dráhu).
Pretekárska verzia sa od tej cestnej odlišuje aj novými závesmi kolies i novou, výkonnejšou brzdovou sústavou.
Ventilované kotúčové brzdy majú vpredu šesťpiestikové strmene, vzadu štvorpiestikové. Vďaka prevažne hliníkovej nosnej konštrukcii a kompozitným panelom karosérie váži vozidlo necelých 1 300 kg.
Hnacia jednotka pretekárskeho špeciálu je odvodená od osvedčeného štvorlitrového vidlicového osemvalca, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami.
Motor so suchou kľukovou skriňou a novým nasávacím a výfukovým systémom vyvíja maximálny výkon okolo 410 kW a poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky Ricardo, umiestnenej pri zadnej náprave.
Hnací hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je zhotovený z uhlíkových kompozitov.
Prevodovka je vystrojená pneumatickým systémom radenia prevodových stupňov – na preraďovanie slúžia vodičovi páčky pod volantom.
Dĺžka pretekárskeho kupé je 4 860 mm, šírka je 2 045 mm a výška je 1 355 mm.
Bezpečnostný výstroj zodpovedá predpisom FIA a patria doň oceľová bezpečnostná „klietka“ i šesťbodové bezpečnostné pásy. Vozidlo má integrované pneumatické zdviháky, ktoré umožňujú rýchlu výmenu kolies.
Pretekárske kupé Continental GT3 sa teraz nachádza v štádiu príprav na motoristickú sezónu 2018, pričom jedným z hlavných cieľov firmy Bentley je opätovné získanie titulu v sérii vytrvalostných pretekov Blancpain GT Series Endurance Cup, ktorej hlavným sponzorom je švajčiarsky výrobca exkluzívnych hodiniek Blancpain.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.