Korzár logo Korzár

Pretekársky Bentley Continental GT3

Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu.

Bentley Continental GT3 pre vytrvalostné preteky. Na pohon pretekárskeho vozidla slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom okolo 410 kW.Bentley Continental GT3 pre vytrvalostné preteky. Na pohon pretekárskeho vozidla slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom okolo 410 kW. (Zdroj: Bentley)

Britská automobilka Bentley už oddávna podtrhuje kvalitu svojich osobných automobilov aj tým, že z mnohých sériových modelov odvodzuje pretekárske verzie, ktoré dosahovali i dosahujú úspechy v rôznych disciplínach automobilového športu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najnovším príkladom prechodu od luxusnej cestovnej verzie k čisto pretekárskej verzii je len nedávno predstavené luxusné kupé Continental GT.

Od tohto modelu už stihla firma Bentley odvodiť – v spolupráci so svojím technickým partnerom, tímom M-Sport, pretekársku verziu GT3.

SkryťVypnúť reklamu

Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu Continental GT3, ktorého prvá generácia žala v ostatných rokoch úspechy vo vytrvalostných pretekoch.

Prvá generácia pretekárskeho Bentley absolvovala už 528 pretekov na celom svete, pričom získala 120 pódiových umiestnení, vrátane 45 víťazstiev.

Ako napovedá označenie, pretekárska verzia kupé Continental je navrhnutá v súlade s technickými predpismi medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre triedu GT3.

Pretekársky Continental GT3 si zachováva základné rysy cestného modelu GT, ale vonkajšie tvary boli upravené tak, aby karoséria vytvárala čo najväčší prítlak vozidla na vozovku.

Neprehliadnuteľným aerodynamickým prvkom je mohutné zadné krídlo, ktoré tiež „tlačí“ auto na vozovku (či vlastne na pretekársku dráhu).

SkryťVypnúť reklamu

Pretekárska verzia sa od tej cestnej odlišuje aj novými závesmi kolies i novou, výkonnejšou brzdovou sústavou.

Ventilované kotúčové brzdy majú vpredu šesťpiestikové strmene, vzadu štvorpiestikové. Vďaka prevažne hliníkovej nosnej konštrukcii a kompozitným panelom karosérie váži vozidlo necelých 1 300 kg.

Hnacia jednotka pretekárskeho špeciálu je odvodená od osvedčeného štvorlitrového vidlicového osemvalca, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami.

Motor so suchou kľukovou skriňou a novým nasávacím a výfukovým systémom vyvíja maximálny výkon okolo 410 kW a poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky Ricardo, umiestnenej pri zadnej náprave.

Hnací hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je zhotovený z uhlíkových kompozitov.

Prevodovka je vystrojená pneumatickým systémom radenia prevodových stupňov – na preraďovanie slúžia vodičovi páčky pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Dĺžka pretekárskeho kupé je 4 860 mm, šírka je 2 045 mm a výška je 1 355 mm.

Bezpečnostný výstroj zodpovedá predpisom FIA a patria doň oceľová bezpečnostná „klietka“ i šesťbodové bezpečnostné pásy. Vozidlo má integrované pneumatické zdviháky, ktoré umožňujú rýchlu výmenu kolies.

Pretekárske kupé Continental GT3 sa teraz nachádza v štádiu príprav na motoristickú sezónu 2018, pričom jedným z hlavných cieľov firmy Bentley je opätovné získanie titulu v sérii vytrvalostných pretekov Blancpain GT Series Endurance Cup, ktorej hlavným sponzorom je švajčiarsky výrobca exkluzívnych hodiniek Blancpain.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 003
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 918
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 116
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 368
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 827
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 116
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 711
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 484
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 323
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 275
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 674
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 167
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 560
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu