Korzár logo Korzár
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Pretekársky Bentley Continental GT3

Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu.

Bentley Continental GT3 pre vytrvalostné preteky. Na pohon pretekárskeho vozidla slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom okolo 410 kW.Bentley Continental GT3 pre vytrvalostné preteky. Na pohon pretekárskeho vozidla slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom okolo 410 kW. (Zdroj: Bentley)

Britská automobilka Bentley už oddávna podtrhuje kvalitu svojich osobných automobilov aj tým, že z mnohých sériových modelov odvodzuje pretekárske verzie, ktoré dosahovali i dosahujú úspechy v rôznych disciplínach automobilového športu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najnovším príkladom prechodu od luxusnej cestovnej verzie k čisto pretekárskej verzii je len nedávno predstavené luxusné kupé Continental GT.

Od tohto modelu už stihla firma Bentley odvodiť – v spolupráci so svojím technickým partnerom, tímom M-Sport, pretekársku verziu GT3.

SkryťVypnúť reklamu

Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu Continental GT3, ktorého prvá generácia žala v ostatných rokoch úspechy vo vytrvalostných pretekoch.

Prvá generácia pretekárskeho Bentley absolvovala už 528 pretekov na celom svete, pričom získala 120 pódiových umiestnení, vrátane 45 víťazstiev.

Ako napovedá označenie, pretekárska verzia kupé Continental je navrhnutá v súlade s technickými predpismi medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre triedu GT3.

Pretekársky Continental GT3 si zachováva základné rysy cestného modelu GT, ale vonkajšie tvary boli upravené tak, aby karoséria vytvárala čo najväčší prítlak vozidla na vozovku.

Neprehliadnuteľným aerodynamickým prvkom je mohutné zadné krídlo, ktoré tiež „tlačí“ auto na vozovku (či vlastne na pretekársku dráhu).

SkryťVypnúť reklamu

Pretekárska verzia sa od tej cestnej odlišuje aj novými závesmi kolies i novou, výkonnejšou brzdovou sústavou.

Ventilované kotúčové brzdy majú vpredu šesťpiestikové strmene, vzadu štvorpiestikové. Vďaka prevažne hliníkovej nosnej konštrukcii a kompozitným panelom karosérie váži vozidlo necelých 1 300 kg.

Hnacia jednotka pretekárskeho špeciálu je odvodená od osvedčeného štvorlitrového vidlicového osemvalca, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami.

Motor so suchou kľukovou skriňou a novým nasávacím a výfukovým systémom vyvíja maximálny výkon okolo 410 kW a poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky Ricardo, umiestnenej pri zadnej náprave.

Hnací hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je zhotovený z uhlíkových kompozitov.

Prevodovka je vystrojená pneumatickým systémom radenia prevodových stupňov – na preraďovanie slúžia vodičovi páčky pod volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Dĺžka pretekárskeho kupé je 4 860 mm, šírka je 2 045 mm a výška je 1 355 mm.

Bezpečnostný výstroj zodpovedá predpisom FIA a patria doň oceľová bezpečnostná „klietka“ i šesťbodové bezpečnostné pásy. Vozidlo má integrované pneumatické zdviháky, ktoré umožňujú rýchlu výmenu kolies.

Pretekárske kupé Continental GT3 sa teraz nachádza v štádiu príprav na motoristickú sezónu 2018, pričom jedným z hlavných cieľov firmy Bentley je opätovné získanie titulu v sérii vytrvalostných pretekov Blancpain GT Series Endurance Cup, ktorej hlavným sponzorom je švajčiarsky výrobca exkluzívnych hodiniek Blancpain.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Má len 17 rokov a pracoval už pre americkú armádu aj slovenské ministerstvo
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  2. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  3. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  4. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  5. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  6. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 744
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 831
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 420
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 254
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 352
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 878
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 744
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 000

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  2. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  3. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  4. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  5. Viktória Holejová: Cigáni
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  8. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 852
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 657
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 042
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 566
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 952
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 882
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  2. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  3. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  4. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  5. Viktória Holejová: Cigáni
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  8. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 852
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 657
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 042
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 566
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 952
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 882
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu