Korzár logo Korzár
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Pretekársky Bentley Continental GT3

Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu.

Bentley Continental GT3 pre vytrvalostné preteky. Na pohon pretekárskeho vozidla slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom okolo 410 kW.Bentley Continental GT3 pre vytrvalostné preteky. Na pohon pretekárskeho vozidla slúži dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom okolo 410 kW. (Zdroj: Bentley)

Britská automobilka Bentley už oddávna podtrhuje kvalitu svojich osobných automobilov aj tým, že z mnohých sériových modelov odvodzuje pretekárske verzie, ktoré dosahovali i dosahujú úspechy v rôznych disciplínach automobilového športu.

Najnovším príkladom prechodu od luxusnej cestovnej verzie k čisto pretekárskej verzii je len nedávno predstavené luxusné kupé Continental GT.

Od tohto modelu už stihla firma Bentley odvodiť – v spolupráci so svojím technickým partnerom, tímom M-Sport, pretekársku verziu GT3.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Ide už o druhú generáciu pretekárskeho modelu Continental GT3, ktorého prvá generácia žala v ostatných rokoch úspechy vo vytrvalostných pretekoch.

Prvá generácia pretekárskeho Bentley absolvovala už 528 pretekov na celom svete, pričom získala 120 pódiových umiestnení, vrátane 45 víťazstiev.

Ako napovedá označenie, pretekárska verzia kupé Continental je navrhnutá v súlade s technickými predpismi medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre triedu GT3.

Pretekársky Continental GT3 si zachováva základné rysy cestného modelu GT, ale vonkajšie tvary boli upravené tak, aby karoséria vytvárala čo najväčší prítlak vozidla na vozovku.

Neprehliadnuteľným aerodynamickým prvkom je mohutné zadné krídlo, ktoré tiež „tlačí“ auto na vozovku (či vlastne na pretekársku dráhu).

Skryť Vypnúť reklamu

Pretekárska verzia sa od tej cestnej odlišuje aj novými závesmi kolies i novou, výkonnejšou brzdovou sústavou.

Ventilované kotúčové brzdy majú vpredu šesťpiestikové strmene, vzadu štvorpiestikové. Vďaka prevažne hliníkovej nosnej konštrukcii a kompozitným panelom karosérie váži vozidlo necelých 1 300 kg.

Hnacia jednotka pretekárskeho špeciálu je odvodená od osvedčeného štvorlitrového vidlicového osemvalca, prepĺňaného dvomi turbodúchadlami.

Motor so suchou kľukovou skriňou a novým nasávacím a výfukovým systémom vyvíja maximálny výkon okolo 410 kW a poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky Ricardo, umiestnenej pri zadnej náprave.

Hnací hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je zhotovený z uhlíkových kompozitov.

Prevodovka je vystrojená pneumatickým systémom radenia prevodových stupňov – na preraďovanie slúžia vodičovi páčky pod volantom.

Skryť Vypnúť reklamu

Dĺžka pretekárskeho kupé je 4 860 mm, šírka je 2 045 mm a výška je 1 355 mm.

Bezpečnostný výstroj zodpovedá predpisom FIA a patria doň oceľová bezpečnostná „klietka“ i šesťbodové bezpečnostné pásy. Vozidlo má integrované pneumatické zdviháky, ktoré umožňujú rýchlu výmenu kolies.

Pretekárske kupé Continental GT3 sa teraz nachádza v štádiu príprav na motoristickú sezónu 2018, pričom jedným z hlavných cieľov firmy Bentley je opätovné získanie titulu v sérii vytrvalostných pretekov Blancpain GT Series Endurance Cup, ktorej hlavným sponzorom je švajčiarsky výrobca exkluzívnych hodiniek Blancpain.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Vážení poslanci, to naozaj?
  9. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. Koniec čakania na kuriéra
  4. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  5. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  8. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  9. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  10. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 11 512
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 642
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 916
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 862
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 5 166
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 698
  7. Crème de la crème po slovensky 3 214
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 965
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 869
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 629
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako sa bude vyvíjať pandémia.


a 2 ďalší 5 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop