Korzár logo Korzár
Piatok, 27. január, 2023 | Meniny má Bohuš

Hyperšportový automobil Apollo IE

Nové Apollo patrí k tým autám, ktoré sú neuveriteľne drahé.

Nemecký hyperšportový automobil Apollo IE. Na pohon vozidla slúži neprepĺňaný 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon je 582 kW.Nemecký hyperšportový automobil Apollo IE. Na pohon vozidla slúži neprepĺňaný 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon je 582 kW. (Zdroj: Apollo)

V mnohých oblastiach ľudskej činnosti jej výsledok závisí prevažne od perfektného výkonu jednotlivca či niekoľkých jednotlivcov – ide napríklad o individuálne športy, operné predstavenia s hviezdnymi sólistami či špičkové vedecké tímy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V malej miere to platí aj v automobilovom priemysle – vo veľkých automobilkách jediný, aj keď veľmi talentovaný konštruktér veľa nezmôže, a tak – ak chce realizovať svoj konštrukčný sen, nezriedka si založí vlastnú automobilku či skôr automobilovú manufaktúru.

To urobil aj Roland Gumpert, ktorý dlhé roky pôsobil v športovom oddelení nemeckej automobilky Audi.

SkryťVypnúť reklamu

Hnaný túžbou po vlastnom výkonnom športovom aute založil Gumpert v roku 2004 manufaktúru na výrobu športových vozidiel, ktorá v roku 2006 začala vyrábať model Apollo.

Mimochodom, Gumpert priviezol pred približne desiatimi rokmi tri vozidlá Apollo na podujatie Aeroshow, ktoré sa konáva v Košiciach.

Gumpertovej firme sa však nedarilo a bola nútená vyhlásiť insolventnosť.

Znovuzrodeniu firmy pomohli – no kto iný... – Číňania a nová firma, v ktorej však už Gumpert nefiguruje, predstavila nedávno svoj nový hyperautomobil nazvaný Apollo IE, pričom skratka IE znamená Intensa Emozione, čiže intenzívna emócia.

Nové Apollo patrí k takým autám, ktoré sú neuveriteľne drahé – je to napríklad Aston Martin Vulcan či Ferrari FXX – ale s ktorými sa nemôžete blysnúť pred susedmi.

SkryťVypnúť reklamu

Nosná časť nového Apolla i všetky jeho karosárske diely sú zhotovené z uhlíkových kompozitov. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 700 mm, jeho celková dĺžka je 5 066 mm, šírka je 1 995 mm a výška len 1 130 mm. Na jazdu pripravené vozidlo váži 1 250 kg.

Pohonnú jednotku vozidla tvorí 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec vyvinutý v spolupráci s talianskou špecializovanou firmou Autotecnica Motori.

Motor vyvíja maximálny výkon 582 kW pri 8 500 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 760 Nm pri 6 000 ot/min.

Zaujímavosťou je štartovanie motora povytiahnutím páčky s nápisom Inizio (začať). Šesťstupňová sekvenčná prevodovka Hewland je ovládaná páčkami na volante. Samotné preraďovanie prevodových stupňov sa uskutočňuje pneumaticky.

Vozidlo je vystrojené brzdami Brembo s uhlíkovo-keramickými kotúčmi priemeru 380 mm. Tvary karosérie a spojlerov sú volené tak, že pri rýchlosti 300 km/h je vozidlo pritláčané silou 1 350 kg (ako keby bolo na aute položené závažie hmotnosti 1,35 tony).

SkryťVypnúť reklamu

Nové Apollo IE zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 335 km/h. Firma Apollo vyrobí len desať hyperšpotových vozidiel Apollo IE, kus za 2,6 milióna eur.

Tí, ktorí si Apollo IE kúpia, budú mať prednostné právo kúpiť si chystaný model Arrow, ktorý príde na trh v roku 2019.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok
  8. Zavedenie novej dane ohrozuje energetickú bezpečnosť Slovenska
  1. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 7 216
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 3 132
  3. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 410
  4. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 2 015
  5. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 753
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 440
  7. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 1 339
  8. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur 1 290

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (27.1. - 2.2.1923)
  2. Radko Mačuha: "Za Komunizmu bolo lepšie"
  3. Víťazoslav Würschner: Demokrati vytvorili mafiu.
  4. Jozef Stasík: Sú právnici tiež ludisti?
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Koromľa
  6. Peto Jurco: BIG BROTHER v mestách a obciach nás sleduje.
  7. Andrej Šverha: Londýn za 3 dni alebo borovička vs. whisky
  8. Marián Šumšala: Argumenty proti odmeňovaniu a chváleniu v škole
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 799
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 960
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 851
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 858
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 990
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 510
  7. Věra Tepličková: Doktor Bukovský vyhral prvostupňový súd s blogerom 3 270
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 071
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (27.1. - 2.2.1923)
  2. Radko Mačuha: "Za Komunizmu bolo lepšie"
  3. Víťazoslav Würschner: Demokrati vytvorili mafiu.
  4. Jozef Stasík: Sú právnici tiež ludisti?
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Koromľa
  6. Peto Jurco: BIG BROTHER v mestách a obciach nás sleduje.
  7. Andrej Šverha: Londýn za 3 dni alebo borovička vs. whisky
  8. Marián Šumšala: Argumenty proti odmeňovaniu a chváleniu v škole
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 799
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 960
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 851
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 858
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 990
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 510
  7. Věra Tepličková: Doktor Bukovský vyhral prvostupňový súd s blogerom 3 270
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 071
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu