Korzár logo Korzár
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky

Mercedes-AMG Project ONE

Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu a techniku monopostov F1 na cestu.

Hyperšportový automobil Mercedes-AMG Project. Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu monopostov F1 na cestu a jeho hybridná hnacia sústava má výkon 740 kW, čiže viac ako tisíc koní.Hyperšportový automobil Mercedes-AMG Project. Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu monopostov F1 na cestu a jeho hybridná hnacia sústava má výkon 740 kW, čiže viac ako tisíc koní. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Nedávny medzinárodný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom, na ktorom svetové automobilky – aj keď niektorí významní výrobcovia áut účasť odriekli – predstavili motoristickej verejnosti nové sériové modely i koncepčné vozidlá či štúdie, sa niesol pod mottom Zažiť budúcnosť.

O budúcnosti automobilizmu či o budúcej podobe individuálnej mobility ako takej, sa v priebehu autosalónu diskutovalo na mnohých konferenciách, panelových diskusiách i fórach.

Na nich sa diskutovalo o alternatívnych pohonoch, znižovaní emisií, zdieľaní dopravných prostriedkov, o vývoji „bezvodičových“, teda autonómne jazdiacich áut i o takpovediac totálnej elektronizácii áut.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Kto vie, či tieto diskusie vôbec zaujímali tých 275 superbohatých ľudí, ktorí sa v budúcnosti – počnúc rokom 2019 – stanú majiteľmi jedného z len 275 vyrobených áut Mercedes-AMG Project One.

Nie, superpracháči nebudú toto auto používať na vozenie detí do školy či na nákupy či cestu do práce, ale veľmi pravdepodobne ho ustajnia k svojej už existujúcej zbierke áut, pre ktoré sa vžilo označenie hyperautá, a len občas ho „vyvetrajú“ na diaľnici.

Hyperautomobil Mercedes-AMG Project One, ktorý mal svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne, bol vyvinutý pri príležitosti 50. výročia založenia firmy AMG, ktorá je dnes divíziou spoločnosti Mercedes-Benz. Hyperauto Project One je v podstate pretekárske auto formuly jeden, certifikované pre bežnú cestnú premávku.

Skryť Vypnúť reklamu

Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu a techniku monopostov F1 na cestu.

Vozidlo má unikátnu hybridnú hnaciu sústavu, ktorej základom je 1,6-litrový vidlicový šesťvalec, prevzatý z monopostu Mercedes-AMG Petronas.

Kvôli predĺženiu životnosti boli však maximálne otáčky tohto motora znížené „len“ na 11 000 ot/min, čo je u cestných vozidiel jedinečný unikát.

Kvôli mimoriadne vysokým otáčkam je motor vystrojený pneumatickým ovládaním ventilov.

Životnosť motora do prvej revízie je 50 000 km, zatiaľ čo pretekársky motor F1, ktorý „točí“ až 13 500 ot/min, má životnosť len 4 000 km.

Okrem spomenutého šesťvalca s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý poháňa zadné kolesá, má Project One ešte štyri elektromotory. Dva, každý s výkonom 120 kW, poháňajú predné kolesá.

Skryť Vypnúť reklamu

Tieto elektromotory sú skutočným divom techniky, pretože dosahujú až 50 000 otáčok za minútu.

Dvojnásobné otáčky, teda až 100 000 ot/min, má elektromotor výkonu 90 kW, poháňajúci v prípade potreby kompresor na prepĺňanie motora.

Štvrtý elektromotor je ozubenými kolesami napojený na kľukový hriadeľ motora. Celkový maximálny výkon hybridnej hnacej sústavy je vyše 740 kW (čiže vyše tisíc koní).

Hyperauto Project One zrýchli z 0 na 200 km/h za menej než šesť sekúnd a jeho maximálna rýchlosť prevyšuje 350 km/h.

A prečo sa má vyrobiť akurát 275 exemplárov tohto hyperauta? Tento počet je odvodený od ceny auta, ktorá je 2,275 milióna eur.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  3. Crème de la crème po slovensky
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  2. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  3. Zázračná škola so zelenou strechou
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 377
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 674
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 659
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 600
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 8 107
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 6 987
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 453
  8. Po Slovensku na motorke 5 829
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 244
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 668
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vo Veľkej Británii sa stal delta variant dominantnou formou koronavírusu a spôsobil aj odloženie plánovaného uvoľňovania opatrení. Do londýnskych ulíc vyšli ľudia protestovať proti tomuto kroku.

Delta variant sa šíri rýchlejšie.


4 h
Na zápase Maďarsko - Portugalsko v Budapešti boli desaťtisíce fanúšikov.

Vláda sprísni podmienky návratu na Slovensko. Ako, rozhodne o týždeň.


4 h
Publicista Matúš Ritomský.

Z odstupu má Slovensko výsledky, ale uspokojiť by nás to nemalo.


10 h
Jozef Brhel

Obvinenie rozšírili aj Imreczemu a Suchobovi.


SITA 3 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop