Korzár logo Korzár

Mercedes-AMG Project ONE

Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu a techniku monopostov F1 na cestu.

Hyperšportový automobil Mercedes-AMG Project. Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu monopostov F1 na cestu a jeho hybridná hnacia sústava má výkon 740 kW, čiže viac ako tisíc koní.Hyperšportový automobil Mercedes-AMG Project. Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu monopostov F1 na cestu a jeho hybridná hnacia sústava má výkon 740 kW, čiže viac ako tisíc koní. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Nedávny medzinárodný autosalón vo Frankfurte nad Mohanom, na ktorom svetové automobilky – aj keď niektorí významní výrobcovia áut účasť odriekli – predstavili motoristickej verejnosti nové sériové modely i koncepčné vozidlá či štúdie, sa niesol pod mottom Zažiť budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O budúcnosti automobilizmu či o budúcej podobe individuálnej mobility ako takej, sa v priebehu autosalónu diskutovalo na mnohých konferenciách, panelových diskusiách i fórach.

Na nich sa diskutovalo o alternatívnych pohonoch, znižovaní emisií, zdieľaní dopravných prostriedkov, o vývoji „bezvodičových“, teda autonómne jazdiacich áut i o takpovediac totálnej elektronizácii áut.

SkryťVypnúť reklamu

Kto vie, či tieto diskusie vôbec zaujímali tých 275 superbohatých ľudí, ktorí sa v budúcnosti – počnúc rokom 2019 – stanú majiteľmi jedného z len 275 vyrobených áut Mercedes-AMG Project One.

Nie, superpracháči nebudú toto auto používať na vozenie detí do školy či na nákupy či cestu do práce, ale veľmi pravdepodobne ho ustajnia k svojej už existujúcej zbierke áut, pre ktoré sa vžilo označenie hyperautá, a len občas ho „vyvetrajú“ na diaľnici.

Hyperautomobil Mercedes-AMG Project One, ktorý mal svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne, bol vyvinutý pri príležitosti 50. výročia založenia firmy AMG, ktorá je dnes divíziou spoločnosti Mercedes-Benz. Hyperauto Project One je v podstate pretekárske auto formuly jeden, certifikované pre bežnú cestnú premávku.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojmiestne hyperauto prenáša technológiu a techniku monopostov F1 na cestu.

Vozidlo má unikátnu hybridnú hnaciu sústavu, ktorej základom je 1,6-litrový vidlicový šesťvalec, prevzatý z monopostu Mercedes-AMG Petronas.

Kvôli predĺženiu životnosti boli však maximálne otáčky tohto motora znížené „len“ na 11 000 ot/min, čo je u cestných vozidiel jedinečný unikát.

Kvôli mimoriadne vysokým otáčkam je motor vystrojený pneumatickým ovládaním ventilov.

Životnosť motora do prvej revízie je 50 000 km, zatiaľ čo pretekársky motor F1, ktorý „točí“ až 13 500 ot/min, má životnosť len 4 000 km.

Okrem spomenutého šesťvalca s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý poháňa zadné kolesá, má Project One ešte štyri elektromotory. Dva, každý s výkonom 120 kW, poháňajú predné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto elektromotory sú skutočným divom techniky, pretože dosahujú až 50 000 otáčok za minútu.

Dvojnásobné otáčky, teda až 100 000 ot/min, má elektromotor výkonu 90 kW, poháňajúci v prípade potreby kompresor na prepĺňanie motora.

Štvrtý elektromotor je ozubenými kolesami napojený na kľukový hriadeľ motora. Celkový maximálny výkon hybridnej hnacej sústavy je vyše 740 kW (čiže vyše tisíc koní).

Hyperauto Project One zrýchli z 0 na 200 km/h za menej než šesť sekúnd a jeho maximálna rýchlosť prevyšuje 350 km/h.

A prečo sa má vyrobiť akurát 275 exemplárov tohto hyperauta? Tento počet je odvodený od ceny auta, ktorá je 2,275 milióna eur.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 199
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 204
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 008
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 047
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 734
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 139
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 759
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 542
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu