Korzár logo Korzár
Štvrtok, 7. júl, 2022 | Meniny má Oliver

BMW predstavuje zmodernizovaný elektromobil i3

Dojazd vozidla na jedno nabitie batérie okolo 200 km, normovaný dojazd je až 300 km.

Modernizovaný elektromobil BMW i3. Elektromobil s mierne pozmenenou karosériou a technickými zlepšeniami má svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne.Modernizovaný elektromobil BMW i3. Elektromobil s mierne pozmenenou karosériou a technickými zlepšeniami má svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne. (Zdroj: BMW)

Nemecká automobilka BMW predstavuje na medzinárodnom frankfurtskom autosalóne modernizovanú verziu svojho elektromobilu i3.

Podľa výrobcu je model i3 celosvetovo prvým vozidlom v prémiovom segmente kompaktnej triedy, ktorý bol od počiatku konštruovaný ako elektromobil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezameniteľný, avantgardný dizajn vozidla bol ocenený niekoľkými dizajnérskymi cenami.

Od uvedenia na trh v roku 2014 sa tento model prepracoval na najpredávanejší elektromobil svojej triedy na celom svete.

Modernizovaný rad i3 sa vyznačuje miernymi úpravami dizajnu i technickými inováciami pohonnej sústavy.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou je rozšírenie ponuky o športovo ladený model i3.

Vo Frankfurte predstavená modernizovaná verzia kompaktného bavoráckeho elektromobilu sa od doterajšieho modelu navonok odlišuje najmä pozmeneným predným i zadným nárazníkom.

Typickým optickým prvkom je čierny pás, tiahnuci sa od prednej časti vozidla cez strechu až po koniec auta.

Novinkou sú aj predné svetlomety, ktorých všetky funkcie zabezpečujú svietiace diódy (LED). Štvormiestny elektromobil i3 je postavený na hliníkovom podvozku s rázvorom 2 570 mm, jeho dĺžka je 4 011 mm, šírka je 1 775 mm a výška 1 598 mm.

Na pohon elektromobilu slúži synchrónny elektromotor s maximálnym výkonom 125 kW a menovitým výkonom 75 kW.

Krútiaci moment motora je 250 Nm – tento moment je k dispozícii hneď pri zapnutí elektromotora, čo sa prejavuje na excelentnej akcelerácii vozidla, ktoré dosiahne rýchlosť 100 km/h za 7,3 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť elektromobilu je obmedzená na 150 km/h.

Zdrojom elektrickej energie je iónovo-lítiová batéria s kapacitou 94 Ah. V rekuperačnom režime (pri brzdení) pracuje hnací elektromotor ako generátor, ktorý dobíja batériu.

Firma BMW tvrdí, že za reálnych podmienok v bežnej prevádzke je dojazd vozidla na jedno nabitie batérie okolo 200 km, normovaný dojazd je až 300 km.

Športovejšia verzia i3s sa od základného modelu i3 navonok odlišuje drobnými štylistickými úpravami a o 10 mm nižšie posadenou karosériou.

Táto verzia môže byť vystrojená exkluzívnymi 20-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny.

Na pohon verzie i3s slúži elektromotor s maximálnym výkonom zvýšeným na 135 kW, krútiaci moment motora je 270 Nm.

Športový elektromobil zrýchli na stovku za 6,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 160 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Obe verzie elektromobilu BMW i3 môžu byť za príplatok vystrojené doplnkovým spaľovacím motorom zdvihového objemu len 0,65 litra a výkonu 28 kW, ktorý ale slúži len na dobíjanie batérie – praktický dojazd vozidla sa tým predĺži až na 330 km.

Za to, že pri jazde s týmto elektromobilom nebudete za sebou zanechávať žiadne škodlivé splodiny, ale poriadne zaplatíte – BMW i3 bude (v Nemecku) stáť 37 550 eur, za športovú verziu i3s si priplatíte 3 600 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  3. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  4. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  5. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  6. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  7. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť
  8. Prázdniny znamenajú oddych, ale aj riziká. Ako sa im vyhnúť?
  1. Ako poistiť auto rýchlo a za tú najlepšiu cenu?
  2. Hotel Satelit sa mení na bytový komplex Camelia Residence
  3. Život na hradoch nebol romantickou rozprávkou
  4. Našou prioritou je otvorená komunikácia so študentmi
  5. Na Orave pribudne nová predajňa Kauflandu – v Tvrdošíne
  6. Sky Park je inteligentný vďaka technológiám Siemens
  7. Náklady na bývanie môžu potrápiť váš rodinný rozpočet. Čo s tým?
  8. 5 dôvodov, vďaka ktorým je v roku 2022 cestovanie vlakom smart
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 642
  2. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 14 236
  3. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 9 976
  4. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 8 271
  5. Akú trasu si vybrať do Chorvátska a koľko vás bude stáť 5 788
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 700
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 321
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 322

Blogy SME

  1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  3. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  4. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  5. Jan Pražák: Když padla facka
  6. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  7. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  8. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 294
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 360
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 006
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 577
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 900
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 454
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 421
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kotleba už nie je poslancom.

Sudcom chýbala nadstavba k šekom, píše sa v písomnom odôvodnení rozsudku.


15 h
Tréner Vladimír Weiss.

Jeden Weiss tvrdil, že si piskot nezaslúžili, druhý to videl opačne.


7 h
Nataša Holinová

Hovoriť o jeho riadnom živote predtým bolo trochu nazvyš.


15 h
Vojna na Ukrajine - zničená univerzita v Charkove.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Ján Galan: Politickí tupci vs. výrobné fabriky
  2. Juraj Ondruška: Poznáme riešenie kritickej dopravy vo Vajnoroch!
  3. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  4. Ján Slosiarik: Prvá príčina úpadku nášho školstva
  5. Jan Pražák: Když padla facka
  6. Ivan Mlynár: POKAZME SI PRÍBEH PRAVDOU
  7. Tomáš Jacko: Učitelia k miešačke a učiteľky na chodník
  8. Milan Removčík: Cez Martinské hole do Strečna.
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 24 294
  2. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 360
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 7 006
  4. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 925
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch 4 577
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVb) 3 900
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 3 454
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 421
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  3. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  5. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu