Korzár logo Korzár
Utorok, 25. september, 2018 | Meniny má Vladislav
Nájdete nás na webe

Škoda predstaví vo Frankfurte štúdiu Vision E

Ide o automobil s čisto elektrickým pohonom.

Štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Podtext: Po svetovej premiére na aprílovom autosalóne v Šanghaji bude mať Vision E európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte.(Zdroj: Škoda)

Pokiaľ pozorne sledujete dianie v českej automobilke Škoda Auto, tak si zrejme hneď uvedomíte, že na frankfurtskom autosalóne nepôjde o svetovú premiéru štúdie Vision E.

Je to skutočne tak, pretože spomenutá štúdia mala svetovú premiéru na autosalóne v čínskom Šanghaji, a to už v apríli tohto roka.

Vo Frankfurte však bude mať Vision E európsku premiéru, a to v mierne pozmenenej podobe.

Ako možno už viete resp. ste si domysleli, písmeno E v označení štúdie znamená, že ide o automobil s čisto elektrickým pohonom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sériová verzia, odvodená z tejto štúdie, bude vôbec prvým elektromobilom v sortimente českej automobilky.

Dizajn štúdie ukazuje, akým smerom by sa mal uberať dizajn budúcich škodoviek s elektrickým pohonom.

Na elegantne tvarovanej prednej časti je (možno) nezvyklé to, že na nej chýba maska chladiča, na ktorú sme si zvykli za viac než storočie existencie vozidiel so spaľovacím motorom.

Ďalším zaujímavým dizajnérsko-konštrukčným prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere – vozidlo teda nemá stredný stĺpik.

V interiéri sú štyri jednotlivé a otočné sedadlá, nie je však isté, že sa nimi bude vyznačovať aj sériový model.

Vozidlo je postavené na modulárnej podvozkovej plošine MEB, ktorú koncern Volkswagen využíva aj u iných elektromobilov.

Podvozok má rázvor 2 851 mm, jeho dĺžka je 4 668 mm, šírka je 1 924 mm a výška 1 591 mm. Na pohon vozidla slúžia dva elektromotory – jeden poháňa predné, druhý zadné kolesá.

Celkový maximálny systémový výkon elektromotorov je 225 kW. Výrobca tvrdí, že na jedno nabitie lítiovo-iónových batérií prejde vozidlo až 500 kilometrov.

Štúdia je vystrojená systémom, umožňujúcim indukčné dobíjané batérií, ktoré nevyžaduje káblové pripojenie vozidla nabíjacou stanicou.

Maximálna rýchlosť vozidla je úctyhodných 180 km/h – pri „rozšafnom" využívaní tejto maximálnej rýchlosti sa však dojazd vozidla podstatne skráti.

Štúdia je vystrojená systémom, umožňujúcim tzv. tretiu úroveň automatizovanej jazdy, čo predstavuje autonómnu (bez zásahu vodiča) jazdu po diaľnici i zmenu jazdných pruhov.

Vodič má pred sebou digitálny prístrojový panel, stredný dotykový displej umožňuje ovládať rôzne systémy vozidla i informačno-zábavného systému.

Niektoré funkcie sa dajú ovládať gestami alebo hlasovými pokynmi. Samostatné monitory majú aj vzadu sediaci cestujúci.

Do výbavy vozidla patrí aj systém monitorovania stupňa únavy vodiča i systém, ktorý vyhľadá voľné parkovacie miesto a automaticky zaparkuje i vyparkuje.

Zatiaľ nie sú k dispozícii presné informácie o tom, kedy sa sériový elektromobil na báze štúdie objaví na trhu, ale malo by to byť okolo roku 2020.

Na záver možno spomenúť, že frankfurtský autosalón otvorí svoje brány pre verejnosť 14. septembra a potrvá do 24. septembra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 866
  2. Najužitočnejšia appka 17 767
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 067
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 079
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 030
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 994
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 339
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 657
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 224
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 815

Téma: Škoda


Neprehliadnite tiež

Nová mestská karta začína pomaly pripomínať kauzu EEI

Veľmi chcú informovať o novej neziskovke, ale tvrdia, že nemôžu.

Poslanec: Radnica dala zelenú biznisu manželiek smerákov na úkor seniorov

Michalovská radnica sa obhajuje tým, že seniorom ponúkla lepšie podmienky.

Rómky z osád zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Každý kšeft s nevestou z chatrče vyniesol trebišovskému gangu do 3 000 eur.

Poznámka Petra Jabrika

Len aby ich ignorovanie poslancov nepreplieskalo

Ignorovanie mestských poslancov pri štarte neziskovky môže mať za istých okolností pikantné vyústenie.

Komentár Petra Schutza

Moment občana Bugára

Kedysi dávno sa Bugár zdôveril s pocitom, že Slovensko nie je ešte dosť zrelé, aby zvolilo Maďara prezidentom.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop