Korzár logo Korzár
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Škoda predstaví vo Frankfurte štúdiu Vision E

Ide o automobil s čisto elektrickým pohonom.

Štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Podtext: Po svetovej premiére na aprílovom autosalóne v Šanghaji bude mať Vision E európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte.Štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Podtext: Po svetovej premiére na aprílovom autosalóne v Šanghaji bude mať Vision E európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte. (Zdroj: Škoda)

Pokiaľ pozorne sledujete dianie v českej automobilke Škoda Auto, tak si zrejme hneď uvedomíte, že na frankfurtskom autosalóne nepôjde o svetovú premiéru štúdie Vision E.

Je to skutočne tak, pretože spomenutá štúdia mala svetovú premiéru na autosalóne v čínskom Šanghaji, a to už v apríli tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo Frankfurte však bude mať Vision E európsku premiéru, a to v mierne pozmenenej podobe.

Ako možno už viete resp. ste si domysleli, písmeno E v označení štúdie znamená, že ide o automobil s čisto elektrickým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Sériová verzia, odvodená z tejto štúdie, bude vôbec prvým elektromobilom v sortimente českej automobilky.

Dizajn štúdie ukazuje, akým smerom by sa mal uberať dizajn budúcich škodoviek s elektrickým pohonom.

Na elegantne tvarovanej prednej časti je (možno) nezvyklé to, že na nej chýba maska chladiča, na ktorú sme si zvykli za viac než storočie existencie vozidiel so spaľovacím motorom.

Ďalším zaujímavým dizajnérsko-konštrukčným prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere – vozidlo teda nemá stredný stĺpik.

V interiéri sú štyri jednotlivé a otočné sedadlá, nie je však isté, že sa nimi bude vyznačovať aj sériový model.

Vozidlo je postavené na modulárnej podvozkovej plošine MEB, ktorú koncern Volkswagen využíva aj u iných elektromobilov.

Podvozok má rázvor 2 851 mm, jeho dĺžka je 4 668 mm, šírka je 1 924 mm a výška 1 591 mm. Na pohon vozidla slúžia dva elektromotory – jeden poháňa predné, druhý zadné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový maximálny systémový výkon elektromotorov je 225 kW. Výrobca tvrdí, že na jedno nabitie lítiovo-iónových batérií prejde vozidlo až 500 kilometrov.

Štúdia je vystrojená systémom, umožňujúcim indukčné dobíjané batérií, ktoré nevyžaduje káblové pripojenie vozidla nabíjacou stanicou.

Maximálna rýchlosť vozidla je úctyhodných 180 km/h – pri „rozšafnom" využívaní tejto maximálnej rýchlosti sa však dojazd vozidla podstatne skráti.

Štúdia je vystrojená systémom, umožňujúcim tzv. tretiu úroveň automatizovanej jazdy, čo predstavuje autonómnu (bez zásahu vodiča) jazdu po diaľnici i zmenu jazdných pruhov.

Vodič má pred sebou digitálny prístrojový panel, stredný dotykový displej umožňuje ovládať rôzne systémy vozidla i informačno-zábavného systému.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré funkcie sa dajú ovládať gestami alebo hlasovými pokynmi. Samostatné monitory majú aj vzadu sediaci cestujúci.

Do výbavy vozidla patrí aj systém monitorovania stupňa únavy vodiča i systém, ktorý vyhľadá voľné parkovacie miesto a automaticky zaparkuje i vyparkuje.

Zatiaľ nie sú k dispozícii presné informácie o tom, kedy sa sériový elektromobil na báze štúdie objaví na trhu, ale malo by to byť okolo roku 2020.

Na záver možno spomenúť, že frankfurtský autosalón otvorí svoje brány pre verejnosť 14. septembra a potrvá do 24. septembra.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Má len 17 rokov a pracoval už pre americkú armádu aj slovenské ministerstvo
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  2. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  3. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  4. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  5. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  6. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 744
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 831
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 420
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 254
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 352
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 878
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 744
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 000

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  2. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  3. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  4. Viktória Holejová: Cigáni
  5. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  8. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 850
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 657
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 042
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 566
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 951
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 879
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  2. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  3. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  4. Viktória Holejová: Cigáni
  5. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  8. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 850
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 657
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 042
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 566
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 951
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 879
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu