Korzár logo Korzár

Škoda predstaví vo Frankfurte štúdiu Vision E

Ide o automobil s čisto elektrickým pohonom.

Štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Podtext: Po svetovej premiére na aprílovom autosalóne v Šanghaji bude mať Vision E európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte.Štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Podtext: Po svetovej premiére na aprílovom autosalóne v Šanghaji bude mať Vision E európsku premiéru na autosalóne vo Frankfurte. (Zdroj: Škoda)

Pokiaľ pozorne sledujete dianie v českej automobilke Škoda Auto, tak si zrejme hneď uvedomíte, že na frankfurtskom autosalóne nepôjde o svetovú premiéru štúdie Vision E.

Je to skutočne tak, pretože spomenutá štúdia mala svetovú premiéru na autosalóne v čínskom Šanghaji, a to už v apríli tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo Frankfurte však bude mať Vision E európsku premiéru, a to v mierne pozmenenej podobe.

Ako možno už viete resp. ste si domysleli, písmeno E v označení štúdie znamená, že ide o automobil s čisto elektrickým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Sériová verzia, odvodená z tejto štúdie, bude vôbec prvým elektromobilom v sortimente českej automobilky.

Dizajn štúdie ukazuje, akým smerom by sa mal uberať dizajn budúcich škodoviek s elektrickým pohonom.

Na elegantne tvarovanej prednej časti je (možno) nezvyklé to, že na nej chýba maska chladiča, na ktorú sme si zvykli za viac než storočie existencie vozidiel so spaľovacím motorom.

Ďalším zaujímavým dizajnérsko-konštrukčným prvkom sú proti sebe sa otvárajúce dvere – vozidlo teda nemá stredný stĺpik.

V interiéri sú štyri jednotlivé a otočné sedadlá, nie je však isté, že sa nimi bude vyznačovať aj sériový model.

Vozidlo je postavené na modulárnej podvozkovej plošine MEB, ktorú koncern Volkswagen využíva aj u iných elektromobilov.

Podvozok má rázvor 2 851 mm, jeho dĺžka je 4 668 mm, šírka je 1 924 mm a výška 1 591 mm. Na pohon vozidla slúžia dva elektromotory – jeden poháňa predné, druhý zadné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový maximálny systémový výkon elektromotorov je 225 kW. Výrobca tvrdí, že na jedno nabitie lítiovo-iónových batérií prejde vozidlo až 500 kilometrov.

Štúdia je vystrojená systémom, umožňujúcim indukčné dobíjané batérií, ktoré nevyžaduje káblové pripojenie vozidla nabíjacou stanicou.

Maximálna rýchlosť vozidla je úctyhodných 180 km/h – pri „rozšafnom" využívaní tejto maximálnej rýchlosti sa však dojazd vozidla podstatne skráti.

Štúdia je vystrojená systémom, umožňujúcim tzv. tretiu úroveň automatizovanej jazdy, čo predstavuje autonómnu (bez zásahu vodiča) jazdu po diaľnici i zmenu jazdných pruhov.

Vodič má pred sebou digitálny prístrojový panel, stredný dotykový displej umožňuje ovládať rôzne systémy vozidla i informačno-zábavného systému.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré funkcie sa dajú ovládať gestami alebo hlasovými pokynmi. Samostatné monitory majú aj vzadu sediaci cestujúci.

Do výbavy vozidla patrí aj systém monitorovania stupňa únavy vodiča i systém, ktorý vyhľadá voľné parkovacie miesto a automaticky zaparkuje i vyparkuje.

Zatiaľ nie sú k dispozícii presné informácie o tom, kedy sa sériový elektromobil na báze štúdie objaví na trhu, ale malo by to byť okolo roku 2020.

Na záver možno spomenúť, že frankfurtský autosalón otvorí svoje brány pre verejnosť 14. septembra a potrvá do 24. septembra.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 335
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 231
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 896
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 025
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 239
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 873
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 788
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 581
  1. Rastislav Puchala: Fico má pravdu. Režimy v Číne a Vietname sú vysoko inšpiratívne
  2. Tomáš Hrubý: Byt bez dverí
  3. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  4. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  5. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  6. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  7. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  8. Viktor Pamula: "Bezbariérovosť " v 21. storočí
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 910
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 121
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 977
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 6 164
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 852
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 649
  8. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 4 776
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Fico má pravdu. Režimy v Číne a Vietname sú vysoko inšpiratívne
  2. Tomáš Hrubý: Byt bez dverí
  3. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  4. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  5. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  6. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  7. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  8. Viktor Pamula: "Bezbariérovosť " v 21. storočí
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 910
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 121
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 977
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 6 164
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 852
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 649
  8. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 4 776
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu