Korzár logo Korzár
Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix
Pridajte si svoje mesto

Igor Drotár o rely sezóne: Chyba bude asi vo mne

Býva zvykom, že počas horúceho leta sa na chvíľu zastaví aj svet automobilového športu.

(Zdroj: Tibor Szabosi)

Býva zvykom, že počas horúceho leta sa na chvíľu zastaví aj svet automobilového športu.

Treba sa nadýchnuť, vymeniť gumy, dotankovať, či inak povedané zhodnotiť doterajší priebeh sezóny.

Využili sme tento time out aj my a vyspovedali sme legendárneho prešovského pretekára Igora Drotára.

Igora sme zastihli tesne po návrate z dovolenky oddýchnutého, plného optimizmu a plánov do zvyšku rozbehnutej sezóny.

V letnej pohode pri káve sme teda postupne začali rozmieňať aktuálnu sezónu na drobné.

„Na túto sezónu som sa mimoriadne tešil,“ netají Prešovčan.

„Ešte nikdy som počas mojej kariéry nemal možnosť štartovať s aktuálnym autom. Navyše sa mi podarilo začať spoluprácu s majstrovským tímom MM Rally Team Martina Markoviča. Dojednaného som mal aj nového spolujazdca, no ten na poslednú chvíľu nemohol a tak som vytvoril posádku s Tomášom Plachým.“

Ťažký vstup do sezóny

Majstrovstvá Slovenska odštartovali gemerskou súťažou v Rožňave.

Pre Igora však nezačali najlepšie.

Drotár hneď v úvodnom prológu ťukol retardér a dostal takmer minútovú penalizáciu, ktorá sa s ním viezla po zvyšok rely.

„Povedali sme si, že nevadí. Koniec bude dobrý,“ nezaprie v sebe večný optimizmus slovenská rely legenda a pokračuje.

„Zaujímavé však bolo zistenie, že ja pracujem inak, ako môj nový spolujazdec. Doteraz som bol zvyknutý, že spolujazdec napíše rozpis a potom ho spolu doladíme. Tomáš však pracuje inak. Čaká, že rozpis mu nadiktuje pretekár. Museli sme sa teda zladiť, no nakoniec to dopadlo dobre. Napriek penalizácii sme sa prepracovali do TOP 10, takže to na premiéru nebolo najhoršie.“

Druhou súťažou aktuálnej sezóny bola domáca Rally Prešov, kde Igor trate dobre pozná.

„Tentoraz boli do súťaže zvolené úseky, ktoré nie sú mojimi obľúbenými. Premenlivé počasie navyše vyťahalo blato na cestu a poriadne sa šmýkalo. To všetko bolo náročné na rozpis.“

Posádka Drotár – Plachý si však z Prešova odvážala body za šieste miesto.

„Na druhýkrát to bolo celkom dobré. Mal som z domácej rely dobrý pocit a s novým elánom a vierou, že sa to bude ďalej zlepšovať, sme cestovali na tretiu súťaž do Popradu,“ vraví Igor.

Lenže Rally Tatry je na rozpis ešte náročnejšia a práve ten bol slabinou novej posádky.

„Prvý deň to išlo veľmi dobre. Druhý deň však boli rýchlostné skúšky náročnejšie na rozpis a tam sa ukázalo, že ten náš nie je celkom dokonalý. Tak som to cítil a už som mu veľmi neveril. Nakoniec som bol rád, že sme súťaž dokončili. Nemal som dobrý pocit, ale pekné šieste miesto znamenalo aspoň slušné body.“

Uvažoval, prečo to nefunguje

Štvrtým podnikom MSR bola rely medzi moravskými vinicami v Hustopečiach. Charakterom špecifické zradné eresky však vedia pekne rozladiť aj tie najlepšie posádky.

„Celý víkend som sa nevedel dostať do tempa,“ spomína na moravské trápenie Igor Drotár.

„Na shakedowne sme ťukli do tyčky v zákrute a na jej betónovom podklade sme zavadili otvoreným kolesom. Technický dôsledok na ďalší priebeh to nemalo. Chlapci pracujú absolútne profesionálne a auto rýchlo dali znova dokopy, no ja som zostal rozhodený. Nedokázal som sa toho zbaviť po celý víkend a moje trápenie bolo vidieť aj na výsledkoch. Cestou domov som o všetkom premýšľal a zvažoval, prečo to nefunguje, ako by som si želal. Ideálne je nájsť chybu v niekom inom, v aute, v spolujazdcovi, v systéme... Ale povedal som si, auto je super. Tím je perfektný. Najlepší, s akým som kedy pracoval. Spolujazdec je, aký je, no chyba bude asi vo mne,“ vyhodnotil situáciu Igor.

„Povedal som si, že chyby robím ja a musím ich odstrániť. Do Lubeníka sme tak išli s novým odhodlaním.“

Zabojujú o čo najlepší výsledok

Charakterom je však lubenícka rely, ktorá bola piatym podnikom sezóny, úplne odlišná od Hustopečí.

„Ukázalo sa tam, že vieme byť rýchli a ísť na špičke, keď rýchlostné skúšky nie sú náročné na rozpis. Prípadne je do nich lepšie vidieť, alebo si ich pamätám už z minulosti. V Lubeníku sme piatym miestom urobili zatiaľ najlepší výsledok v sezóne a to je pozitívne zistenie,“ uvažuje nahlas Igor Drotár.

Po krátke letnej prestávke však sezóna MSR pokračuje už v úvode septembra premiérovou trebišovskou rely a finále príde o mesiac neskôr dvojkolom v Košiciach.

V hre je tak stále ešte veľa bodov, o ktoré chce posádka Drotár – Plachý zabojovať.

„Uvedomujem si, že doterajší vývoj mojej sezóny je aj dôsledkom prechodu na nové auto, ktoré sa nedá oklamať a človek s ním musí poctivo najazdiť kilometre, kým sa mu oddá. Máme čo zlepšovať aj na spolupráci s novým spolujazdcom. V živote predsa nič nie je zadarmo. Takže nenariekam. Do zvyšku sezóny ideme zabojovať o čo najlepší výsledok. Tak, aby sme mali z toho čo najlepší pocit my v kokpite, ako aj celý tím skvelých ľudí, čo stojí za nami a ktorým aj týmto ďakujem za podporu.“

Neprehliadnite tiež

Okolo kontroverznej zámeny pozemkov s Tempusom je rušno

Mesto Košice nepustí verejnosť na pracovné rokovanie.

Manžela zabila jednou ranou nožom do srdca

Jednu vraždu si už odsedela. Súd neuznal verziu o nutnej obrane.

Dubček dostane ulicu na periférii Košíc

Vrcholového predstaviteľa Pražskej jari bude pripomínať názov ulice.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop