PREŠOV. Definitívna zmluva o stavbe úseku diaľnice D1 Prešov - Zápas a Prešov Juh bola podpísaná v apríli a práce sa začali v júni 2017.
Úsek pri Prešove je súčasťou diaľničného napojenia medzi Bratislavou a Košicami.
Pravdepodobne vznikne jedna z najväčších križovatiek na Slovensku, ktorá bude zabezpečovať vyústenie diaľnice z úseku D1 Svinia – Prešov, Západ.
Na ďalšej križovatke Prešov, Juh sa napojí na už existujúcu diaľnicu Prešov – Budimír.
Prepojenie bude tvoriť juhozápadný diaľničný obchvat mesta Prešov.
Prípravné práce
Výstavba diaľnice momentálne ešte čaká na záverečné stanovisko EIA, ktoré by malo byť známe v septembri.
Proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) zatiaľ umožňuje vykonávať prípravné práce.
Podľa všetkého by nemalo prísť k radikálnym zmenám a dodatočným environmentálnym opatreniam.
Momentálne sú v plnom prúde prípravné práce na začatie stavby ciest.
Potrebné je vyrúbať a celkovo vyčistiť územie, kadiaľ má viesť diaľnica a jej napojenia na ďalšie cesty.
„Na tejto stavbe sa v súčasnosti vykonáva pyrotechnický prieskum, archeologický prieskum, preložky inžinierskych sietí, zhotovovanie zariadení staveniska a budovanie prístupových ciest,“ uviedla Národná diaľničná spoločnosť.
Úsek, na ktorý Prešov čaká
Stavba je jedným z posledných nedokončených úsekov severnej diaľnice, ktorá má po dlhých rokoch prác spojiť Bratislavu a Košice.
Stavba za zmluvných 356 miliónov eur bude dlhá necelých osem kilometrov a má trvať štyri roky.
Navrhovaná trasa diaľnice bude prechádzať tunelom s celkovou dĺžkou 2,2 km s napojením v dvoch mimoúrovňových križovatkách.
Okrem dvojrúrového tunela má obchvat tvoriť aj 18 mostov a 6 kilometrov protihlukových stien.
Projekt má byť spolufinancovaný Európskou úniou a výška poskytnutého nenávratného finančného príspevku má tvoriť približne 267 miliónov eur.
Výjazd na diaľnicu z Prešova na Poprad opäť sprejazdnili Čítajte
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári