Korzár logo Korzár

Najvýkonnejšia deväťstojedenástka všetkých čias

V roku 1964 uviedlo Porsche na trh automobil s dnes už ikonickým označením 911.

Porsche 911 GT2 RS malo premiéru v Goodwoode. Model GT2 RS so šesťvalcom s maximálnym výkonom 515 kW je najvýkonnejšia deväťstojedenástka všetkých čias.Porsche 911 GT2 RS malo premiéru v Goodwoode. Model GT2 RS so šesťvalcom s maximálnym výkonom 515 kW je najvýkonnejšia deväťstojedenástka všetkých čias. (Zdroj: Porsche)

Číslo 911 patrí do sveta automobilov už 53 rokov - v roku 1964 uviedla nemecká automobilka Porsche na trh športový automobil s dnes už ikonickým označením 911.

Prototyp tohto modelu sa stal senzáciou na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, konanom v septembri 1963.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento prototyp ešte niesol označenie 901, proti čomu ale namietala francúzska firma Peugeot, ktorá mala na označovanie svojich modelov chránené trojčíselné kombinácie s nulou uprostred.

Hroziaci súdny spor vyriešila firma Porsche preznačením svojho nového modelu na 911.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, ako geniálne bol pôvodný model 911 navrhnutý, svedčí najlepšie to, že jeho základné štylistické rysy rozpoznáme aj v terajšej, už siedmej generácii deväťstojedenástky.

Nezmenila sa ani koncepcia pohonu s plochým šesťvalcovým motorom uloženým vzadu (pôvodné chladenie vzduchom však bolo nahradené chladením kvapalinou).

Štýl pôvodnej deväťstojedenástky je dobre rozpoznateľný aj na najnovšom modeli s trochu komplikovaným označením 911 GT2 RS, ktorý firma Porsche predstavila na nedávnom Festivale rýchlosti (Festival of Speed) v anglickom Goodwoode. Ide o doteraz najvýkonnejší model v celej histórii radu 911.

Na pohon tohto modelu slúži 3,8-litrový plochý (boxer) motor, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor je upravená verzia pohonnej jednotky z modelu 911 Turbo S, v ktorom vyvíja maximálny výkon 427 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Použitím väčších turbodúchadiel dodávajúcich viac vzduchu do spaľovacích komôr i doplnkového chladiaceho systému bol výkon motora „vyhnaný" až na 515 kW pri 7 000 ot/min.

Svoj najvyšší krútiaci moment 750 Nm si motor udržuje v širokom rozsahu od 2 500 do 4 500 otáčok za minútu. Hnací moment sa prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK prenáša na zadné kolesá.

Špeciálne pre toto vozidlo navrhnutý výfukový systém je zhotovený z titánu a je o sedem kilogramov ľahší ako pri modeli 911 Turbo. Vozidlo má vpredu 20-palcové, vzadu 21-palcové kolesá.

Brzdová sústava je vybavená keramickými brzdovými kotúčmi s vnútorným chladením. Elektronicky riadené tlmiče prispôsobujú svoju tuhosť povahe a vlastnostiam vozovky.

V interiéri vozidla dominujú alcantara, čierna koža a uhlíkové kompozity. Vodič a spolujazdec sedia na sedadlách pretekárskeho typu, ktorých nosná časť je tiež z kompozitu (slangovo nazývaného karbón). Batožinový priestor má objem 115 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Nové porsche má pozoruhodné dynamické vlastnosti: zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 2,8 sekundy, na 160 km/h zrýchli za 5,8 s a rýchlosťou 200 km/h ide 8,3 s po štarte.

Maximálna rýchlosť kupé je 340 km/h. Normovaná spotreba pri jazde v meste 18,1 l/100 km, mimo mesta je to 8,2 l/100 km a kombinovaná spotreba je 11,8 l/100 km.

Tieto vysoké hodnoty spotreby však isto neprekážajú tomu, ktorá má aspoň 285 200 eur (základná cena) na kúpu najvýkonnejšej deväťstojedenástky všetkých čias.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu