Korzár logo Korzár
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Najvýkonnejšia deväťstojedenástka všetkých čias

V roku 1964 uviedlo Porsche na trh automobil s dnes už ikonickým označením 911.

Porsche 911 GT2 RS malo premiéru v Goodwoode. Model GT2 RS so šesťvalcom s maximálnym výkonom 515 kW je najvýkonnejšia deväťstojedenástka všetkých čias.Porsche 911 GT2 RS malo premiéru v Goodwoode. Model GT2 RS so šesťvalcom s maximálnym výkonom 515 kW je najvýkonnejšia deväťstojedenástka všetkých čias. (Zdroj: Porsche)

Číslo 911 patrí do sveta automobilov už 53 rokov - v roku 1964 uviedla nemecká automobilka Porsche na trh športový automobil s dnes už ikonickým označením 911.

Prototyp tohto modelu sa stal senzáciou na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, konanom v septembri 1963.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento prototyp ešte niesol označenie 901, proti čomu ale namietala francúzska firma Peugeot, ktorá mala na označovanie svojich modelov chránené trojčíselné kombinácie s nulou uprostred.

Hroziaci súdny spor vyriešila firma Porsche preznačením svojho nového modelu na 911.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, ako geniálne bol pôvodný model 911 navrhnutý, svedčí najlepšie to, že jeho základné štylistické rysy rozpoznáme aj v terajšej, už siedmej generácii deväťstojedenástky.

Nezmenila sa ani koncepcia pohonu s plochým šesťvalcovým motorom uloženým vzadu (pôvodné chladenie vzduchom však bolo nahradené chladením kvapalinou).

Štýl pôvodnej deväťstojedenástky je dobre rozpoznateľný aj na najnovšom modeli s trochu komplikovaným označením 911 GT2 RS, ktorý firma Porsche predstavila na nedávnom Festivale rýchlosti (Festival of Speed) v anglickom Goodwoode. Ide o doteraz najvýkonnejší model v celej histórii radu 911.

Na pohon tohto modelu slúži 3,8-litrový plochý (boxer) motor, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor je upravená verzia pohonnej jednotky z modelu 911 Turbo S, v ktorom vyvíja maximálny výkon 427 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Použitím väčších turbodúchadiel dodávajúcich viac vzduchu do spaľovacích komôr i doplnkového chladiaceho systému bol výkon motora „vyhnaný" až na 515 kW pri 7 000 ot/min.

Svoj najvyšší krútiaci moment 750 Nm si motor udržuje v širokom rozsahu od 2 500 do 4 500 otáčok za minútu. Hnací moment sa prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky PDK prenáša na zadné kolesá.

Špeciálne pre toto vozidlo navrhnutý výfukový systém je zhotovený z titánu a je o sedem kilogramov ľahší ako pri modeli 911 Turbo. Vozidlo má vpredu 20-palcové, vzadu 21-palcové kolesá.

Brzdová sústava je vybavená keramickými brzdovými kotúčmi s vnútorným chladením. Elektronicky riadené tlmiče prispôsobujú svoju tuhosť povahe a vlastnostiam vozovky.

V interiéri vozidla dominujú alcantara, čierna koža a uhlíkové kompozity. Vodič a spolujazdec sedia na sedadlách pretekárskeho typu, ktorých nosná časť je tiež z kompozitu (slangovo nazývaného karbón). Batožinový priestor má objem 115 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Nové porsche má pozoruhodné dynamické vlastnosti: zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 2,8 sekundy, na 160 km/h zrýchli za 5,8 s a rýchlosťou 200 km/h ide 8,3 s po štarte.

Maximálna rýchlosť kupé je 340 km/h. Normovaná spotreba pri jazde v meste 18,1 l/100 km, mimo mesta je to 8,2 l/100 km a kombinovaná spotreba je 11,8 l/100 km.

Tieto vysoké hodnoty spotreby však isto neprekážajú tomu, ktorá má aspoň 285 200 eur (základná cena) na kúpu najvýkonnejšej deväťstojedenástky všetkých čias.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Má len 17 rokov a pracoval už pre americkú armádu aj slovenské ministerstvo
  3. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  4. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  2. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  3. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  4. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  5. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  6. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 748
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 831
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 420
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 349
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 353
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 878
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 673
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 960

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  2. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  3. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  4. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  5. Viktória Holejová: Cigáni
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  8. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 883
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 661
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 043
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 572
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 957
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 890
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  2. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  3. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  4. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  5. Viktória Holejová: Cigáni
  6. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  7. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  8. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 883
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 661
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 043
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 572
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 957
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 890
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu