Korzár logo Korzár
Streda, 24. október, 2018 | Meniny má Kvetoslava
Nájdete nás na webe

Audi A8 štvrtej generácie

Nemecká automobilka predstavila svoj nový model.

Luxusná limuzína Audi A8 štvrtej generácie. Špičkový model automobilky Audi narástol do dĺžky i výšky a jeho prednej časti dominuje mohutná „jednorámová" (singleframe) maska chladiča a reflektory na báze LED.(Zdroj: Audi)

Na nedávnej veľkolepej šou v Barcelone, na ktorú dostali pozvanie dve tisícky novinárov z celého sveta, predstavila nemecká automobilka svoj nový model A8.

Ide už o štvrtú generáciu vlajkovej lode firmy Audi, ktorá - podľa výrobcu - predstavuje budúcnosť luxusnej triedy. Svojím elegantným vzhľadom, ktorý preberá niektoré prvky štúdie Prologue, otvára nová á-osmička novú éru dizajnu pre značku Audi.

Prednej časti dominuje typická a mimoriadne široká jednodielna maska chladiča, ktorú Audi nazýva singleframe, teda čosi ako jednorámová (maska).

Článok pokračuje pod video reklamou

Zvýraznené lemy blatníkov majú demonštrovať, že vozidlo je sériovo vystrojené pohonom všetkých kolies.

Predné reflektory na báze LED sa montujú v troch verziách, pričom najvyššia verzia je kombinovaná s laserovým diaľkovým svetlom.

Zadné svetlá, na želanie na báze organických „lediek" (OLED), siahajú cez celú šírku vozidla.

V porovnaní s doterajším modelom narástlo vozidlo do dĺžky o 37 mm (na 5 172 mm) a do výšky o 13 mm (na 1 473 mm).

Šírka bola nepatrne (o 4 mm) zmenšená na 1 945 mm. Podvozok má rázvor 2 998 mm, čo je nárast o 6 mm.

Okrem základnej verzie sa nové Audi A8 bude dodávať aj vo verzii A8 L s predĺženým rázvorom, ktorej dĺžka je 5 302 mm.

Predĺžená verzia môže byť vystrojená príplatkovým ležadlovým sedadlom, na ktorom si cestujúci môže svoje chodidlá nechať zohrievať a masírovať na zadnej strane operadla spolujazdca.

Obe verzie majú batožinový priestor objemu 505 litrov. Napriek použitiu ľahkých konštrukčných materiálov váži surová karoséria - aj kvôli splneniu vyšších nárokov na bezpečnosť - o 50 kg viac ako u predchádzajúceho modelu.

Vozidlo je sériovo vystrojené pneumatickým pružiacim systémom s voliteľnou charakteristikou.

Na želanie môže byť nové audi vystrojené riadením všetkých kolies, pričom zadné kolesá sa v závislosti na rýchlosti jazdy natáčajú o niekoľko stupňov proti smeru alebo v smere natočenia predných kolies.

Podľa výrobcu je model A8 prvým sériovým automobilom na svete, vyvinutým pre vysoko automatizovanú jazdu.

Napríklad systém Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche prevezme kompletné riadenie vozidla na diaľniciach a cestách so stavebným oddelením pruhov v hustej premávke do rýchlosti 60 km/h.

Najväčšou zmenou v kokpite je nahradenie doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača a dotykovej plôšky (touchpad) dotykovým displejom s uhlopriečkou až 25,7 cm, prostredníctvom ktorého vodič ovláda činnosť informačno-zábavného systému.

Menší displej slúži na ovládanie klimatizácie i ďalších komfortných funkcií i na písanie textových správ.

Pri uvádzaní na trh koncom roka budú pre model A8 k dispozícii dva prepĺňané vidlicové šesťvalce s výkonom 210 kW (naftový) resp. 250 kW (benzínový).

Neskôr pribudnú vidlicové osemvalce výkonu 320 kW a 338 kW i špičkový dvanásťvalec výkonu 430 kW.

Číselno-písmenová kombinácia A8 bude na trhu konkurovať písmenu S a číslici 7, teda Mercedesu triedy S a BMW triedy 7.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 295
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 479
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 389
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 466
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 294
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 126

Téma: Audi


Neprehliadnite tiež

Mesto prikázalo zvesiť volebné plagáty

Dal si na stánok svoju a kamarátovu volebnú reklamu. Samospráva pohrozila zrušením zmluvy.

Výstavba Košickej futbalovej arény dostala zelenú. Bude mať iba dve tribúny

Práce majú trvať 19 mesiacov. Dokončiť ju musia za 14 mesiacov. Ako to stihnú?

Sigord znova ožíva. Ponúka člnkovanie aj prechádzku prírodou

Nový štart vodnej nádrže dávajú Čavargy.

Vo videu ukázali, ako asi vyzeralo flámovanie futbalistov

Paródia Sedem statočne ožratých je hitom internetu.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop