Korzár logo Korzár
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Audi A8 štvrtej generácie

Nemecká automobilka predstavila svoj nový model.

Luxusná limuzína Audi A8 štvrtej generácie. Špičkový model automobilky Audi narástol do dĺžky i výšky a jeho prednej časti dominuje mohutná „jednorámová" (singleframe) maska chladiča a reflektory na báze LED.Luxusná limuzína Audi A8 štvrtej generácie. Špičkový model automobilky Audi narástol do dĺžky i výšky a jeho prednej časti dominuje mohutná „jednorámová" (singleframe) maska chladiča a reflektory na báze LED. (Zdroj: Audi)

Na nedávnej veľkolepej šou v Barcelone, na ktorú dostali pozvanie dve tisícky novinárov z celého sveta, predstavila nemecká automobilka svoj nový model A8.

Ide už o štvrtú generáciu vlajkovej lode firmy Audi, ktorá - podľa výrobcu - predstavuje budúcnosť luxusnej triedy. Svojím elegantným vzhľadom, ktorý preberá niektoré prvky štúdie Prologue, otvára nová á-osmička novú éru dizajnu pre značku Audi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prednej časti dominuje typická a mimoriadne široká jednodielna maska chladiča, ktorú Audi nazýva singleframe, teda čosi ako jednorámová (maska).

SkryťVypnúť reklamu

Zvýraznené lemy blatníkov majú demonštrovať, že vozidlo je sériovo vystrojené pohonom všetkých kolies.

Predné reflektory na báze LED sa montujú v troch verziách, pričom najvyššia verzia je kombinovaná s laserovým diaľkovým svetlom.

Zadné svetlá, na želanie na báze organických „lediek" (OLED), siahajú cez celú šírku vozidla.

V porovnaní s doterajším modelom narástlo vozidlo do dĺžky o 37 mm (na 5 172 mm) a do výšky o 13 mm (na 1 473 mm).

Šírka bola nepatrne (o 4 mm) zmenšená na 1 945 mm. Podvozok má rázvor 2 998 mm, čo je nárast o 6 mm.

Okrem základnej verzie sa nové Audi A8 bude dodávať aj vo verzii A8 L s predĺženým rázvorom, ktorej dĺžka je 5 302 mm.

Predĺžená verzia môže byť vystrojená príplatkovým ležadlovým sedadlom, na ktorom si cestujúci môže svoje chodidlá nechať zohrievať a masírovať na zadnej strane operadla spolujazdca.

SkryťVypnúť reklamu

Obe verzie majú batožinový priestor objemu 505 litrov. Napriek použitiu ľahkých konštrukčných materiálov váži surová karoséria - aj kvôli splneniu vyšších nárokov na bezpečnosť - o 50 kg viac ako u predchádzajúceho modelu.

Vozidlo je sériovo vystrojené pneumatickým pružiacim systémom s voliteľnou charakteristikou.

Na želanie môže byť nové audi vystrojené riadením všetkých kolies, pričom zadné kolesá sa v závislosti na rýchlosti jazdy natáčajú o niekoľko stupňov proti smeru alebo v smere natočenia predných kolies.

Podľa výrobcu je model A8 prvým sériovým automobilom na svete, vyvinutým pre vysoko automatizovanú jazdu.

Napríklad systém Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche prevezme kompletné riadenie vozidla na diaľniciach a cestách so stavebným oddelením pruhov v hustej premávke do rýchlosti 60 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšou zmenou v kokpite je nahradenie doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača a dotykovej plôšky (touchpad) dotykovým displejom s uhlopriečkou až 25,7 cm, prostredníctvom ktorého vodič ovláda činnosť informačno-zábavného systému.

Menší displej slúži na ovládanie klimatizácie i ďalších komfortných funkcií i na písanie textových správ.

Pri uvádzaní na trh koncom roka budú pre model A8 k dispozícii dva prepĺňané vidlicové šesťvalce s výkonom 210 kW (naftový) resp. 250 kW (benzínový).

Neskôr pribudnú vidlicové osemvalce výkonu 320 kW a 338 kW i špičkový dvanásťvalec výkonu 430 kW.

Číselno-písmenová kombinácia A8 bude na trhu konkurovať písmenu S a číslici 7, teda Mercedesu triedy S a BMW triedy 7.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 072
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 776
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 385
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 234
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 080
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 802
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 310
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 3 215

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Edo
  2. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  3. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  4. Stop alibizmu: Ako ma napadli bývalí spolužiaci z vojenskej školy kvôli kritike ruskej agresie na Ukrajine & Podlosť Stanislava Paulovčáka a Jána Veľasa
  5. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  6. Ľubomír Maretta: Zmena
  7. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  8. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 13 956
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 860
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 819
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 272
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 848
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 477
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 455
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 163
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Edo
  2. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  3. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  4. Stop alibizmu: Ako ma napadli bývalí spolužiaci z vojenskej školy kvôli kritike ruskej agresie na Ukrajine & Podlosť Stanislava Paulovčáka a Jána Veľasa
  5. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  6. Ľubomír Maretta: Zmena
  7. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  8. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 13 956
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 860
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 819
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 272
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 848
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 477
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 455
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 163
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu