Korzár logo Korzár
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Nová bavorácka iks-trojka

Nemecká automobilka BMW predstavila nedávno model X3 tretej generácie.

Nové BMW X3 tretej generácie. Model X3 patrí do segmentu  SAV – táto skratka znamená Sports Activity Vehicles, čiže čosi ako vozidlá pre športové aktivity.Nové BMW X3 tretej generácie. Model X3 patrí do segmentu SAV – táto skratka znamená Sports Activity Vehicles, čiže čosi ako vozidlá pre športové aktivity. (Zdroj: BMW)

Nemecká automobilka BMW, ktorej centrála je v bavorskom Mníchove (preto sa u nás vozidlá z jej produkcie familiárne nazývajú bavoráky) predstavila nedávno model X3 tretej generácie.

Mníchovská automobilka tvrdí, že prvou generáciou radu X3, ktorá prišla na trh v roku 2003, založila kategóriu SAV strednej triedy – pod skratkou SAV sa u nás síce obvykle rozumie Slovenská akadémia vied, ale v automobilovom svete to znamená Sports Activity Vehicles, čiže čosi ako vozidlá pre športové aktivity). O tom, že uvedenie modelu X3 bol dobrý ťah, svedčí najlepšie to, že na celom svete sa doteraz predalo viac ako 1,5 milióna týchto elegantných vozidiel so športovým charakterom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

BMW X3 tretej generácie sa svojím vonkajším dizajnom len pomerne málo odlišuje od modelu druhej generácie. Prednej časti dominujú väčšia priestorovo tvarovaná maska chladiča s typickým „obličkovým" vzhľadom a hmlovky, ktoré po prvý raz v histórii modelov BMW X dostali šesťuholníkový dizajn. Detailné úpravy karosérie viedli k zníženiu hodnoty súčiniteľa odporu vzduchu na 0,29, čo je najnižšia hodnota v segmente, do ktorého tento model patrí. Vonkajšie rozmery vozidla sa výraznejšie nezmenili, rázvor kolies sa však predĺžil o päť centimetrov. Celková dĺžka vozidla je 4 708 mm, šírka je 1 891 mm a výška (prázdneho vozidla) je 1 676 mm. Vysoká svetlá výška podvozku (204 mm) umožňuje vozidlu bezproblémovú jazdu v teréne, vo vyjazdených štrkových koľajach a po piesku, po blate či v hlbokom snehu. K zvýšeniu komfortu na zadných sedadlách prispieva aj možnosť individuálneho nastavenia sklonu operadiel, delených v pomere 40:20:40. Operadlá sa dajú sklápať z batožinového priestoru, čím sa zvýši jeho objem zo základných 550 litrov na 1 600 litrov. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené veľkým panoramatickým strešnými oknom. K vynikajúcim jazdným vlastnostiam prispieva aj ideálne rozloženie hmotnosti vozidla na prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50. Jednou z priorít pri vývoji nového modelu bolo zníženie jeho hmotnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Výraznejším využitím plastov, kompozitov a hliníka sa podarilo dosiahnuť zníženie hmotnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom s rovnakou výbavou o 55 kg. Vozidlo je štandardne vystrojené 18-palcovými pneumatikami, na želanie však môže jazdiť na až 21-palcových kolesách. Pri uvádzaní na trh v jeseni tohto roka bude model X3 k dispozícii v troch verziách. Na pohon verzie xDRive20d slúži dvojlitrový naftový štvorvalec s maximálnym výkonom 140 kW. Výkonnejšiu verziu xDrive30d poháňa trojlitrový naftový šesťvalec, vyvíjajúci 195 kW. Hneď pri uvádzaní na trh bude k dispozícii aj nový vlajkový model X3 M40i, poháňaný trojlitrovým benzínovým šesťvalcom s maximálnym výkonom 265 kW. Tento model zrýchli na stovku za 4,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Všetky spomenuté modely sú vystrojené pohonom 4x4 a osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  4. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 916
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 843
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 937
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 428
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 386
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 891
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 2 931
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 197

Blogy SME

  1. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  2. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  3. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  4. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  6. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  7. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  8. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 986
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 972
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 133
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 984
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 681
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 066
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 923
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Miesto, kde našli muža so strelným poranením.

Polícia na mieste objavila vozidlo nebohého aj zbraň.


17m
Z mercedesu zostala kopa šrotu.

Pri požiari obhorelo aj vedľa stojace auto.


2 h

Tohtoročný jún bol najsuchší za dlhé roky, upozornili meteorológovia.


4 h
Vodíkové auto z dielne Technickej univerzity Košice reprezentovalo Slovensko na Expo v Dubaji.

Živčák: Mohlo by pribudnúť 10-tisíc miest.


18 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  2. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  3. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  4. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  5. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  6. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  7. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  8. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 986
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 972
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 133
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 984
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 681
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 066
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 923
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu