Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe
KOŠICKÝ VEČER

Kompaktný športovo-úžitkový Jeep Compass

Existuje asi len jediná automobilová značka s takým názvom, ktorého pôvod sa nedá s určitosťou vystopovať.

Nový športovo-úžitkový Jeep Compass verzie Trailhawk. Compass patrí do kategórie kompaktných SUV, v ktorej sa na európskom trhu predpokladá nárast predaja do roku 2020 z dnešných 1,6 milióna na dva milióny.(Zdroj: FCA)

Existuje pravdepodobne len jediná automobilová značka na svete s takým názvom, ktorého pôvod sa nedá s určitosťou vystopovať.

Tou značkou je americká značka Jeep – za najpravdepodobnejšiu sa považuje teória, podľa ktorej spomenutý názov vznikol zo skratky GP (Governmental Purpose alebo General Purpose, teda pre vládne účely resp. na všeobecné účely).

Pod skratkou GP bol za druhej svetovej vojny vyvíjaný malý všestranne využiteľný terénny automobil pre americkú armádu.

Skratka GP sa v angličtine vyslovuje dží-pí, čo ktosi previedol do písanej a rovnako vyslovovanej podoby Jeep.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po vojne sa začali „džípy" vyrábať aj pre civilné účely, pričom na základe súdneho rozhodnutia boli práva na používanie značky Jeep prisúdené vtedajšej spoločnosti Willys-Overland.

V súčasnosti je značka Jeep súčasťou taliansko-amerického koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), registrovaného v Holandsku.

Na trh prichádza Compass

Najnovším prírastkom v sortimente vozidiel značky Jeep je model Compass, ktorý v týchto dňoch prichádza na európsky trh.

Compass, ktorý sa už od konca minulého roka predáva v Číne, patrí do segmentu kompaktných športovo-úžitkových vozidiel (SUV), ktorý zaznamenáva trvalý rast predaja.

Predpokladá sa, že na celom svete sa do roku 2020 predaj kompaktných SUV zvýši o 20 %, na 7,5 milióna vozidiel ročne, v Európe by mal predaj z terajších 1,6 milióna áut narásť na viac než dva milióny vozidiel.

Nový Compass je vizuálne okamžite identifikovateľný ako člen rodiny Jeepov, a to najmä podľa typickej masky so siedmimi okienkami (aj keď pôvodne to boli medzery medzi zvislými rebrami) a hranatých výrezov blatníkov.

Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 636 mm a jeho celková dĺžka je 4 394 mm, výška je (podľa verzie) 1 629 mm až 1 644 mm. Compass sa dodáva buď s pohonom len predných kolies, alebo s dvomi rôznymi systémami pohonu všetkých štyroch kolies.

Obidva systémy sú v prípade potreby schopné „posielať" celý krútiaci moment motora na jedno jediné koleso. Vodič si môže zvoliť jeden z až piatich terénnych módov – okrem módu Auto (automatický) sú to módy Snow (sneh), Sand (piesok), Mud (blato) a Rock (skaly).

Režim Rock je k dispozícii len pre verziu Trailhawk Verzia Trailhawk má o 2,5 cm vyššiu svetlú výšku podvozku a je vystrojená chráničmi pod prednou i zadnou časťou vozidla.

Trailhawk je vystrojený aj systémom na automatické udržiavanie konštantnej rýchlosti pri jazde zo svahov.

Pre Compass bude k dispozícii osem druhov pohonných sústav, tvorených dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s dev䝻stupňovou automatickou prevodovkou.

Všetky motory splňujú novú emisnú normu Euro 6, pokrývajú výkonový rozsah od 88 kW do 125 kW a ich normovaná priemerná spotreba sa pohybuje od 4,4 l/100 km do 6,2 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 487
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 818
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 059
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 634
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 119
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 003
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 556
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 341
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 767

Téma: SUV


Neprehliadnite tiež

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Dôchodcu súdia, že zneužíval a znásilňoval osvojenú dcéru

Košičan čelí obvineniu zo štyroch zločinov.

Nagy chce kariéru ukončiť v Košiciach, má však aj iné ponuky

Definitívne by sa mal rozhodnúť začiatkom týždňa.

Križovatku v centre Spišskej Belej prestavujú

Zmení sa organizácia dopravy.

II. liga: Prehral Prešov, Bardejov aj Trebišov

Lokomotíva Košice doma nestačila na Petržalku.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop