Korzár logo Korzár
Pondelok, 11. december, 2017 | Meniny má Hilda
Pridajte si svoje mesto
KOŠICKÝ VEČER

Modernizovaný kompaktný Fiat 500L

Číslo 500 použila firma Fiat na označenie svojho najmenšieho modelu po prvý raz v roku 1937.

Fiat 500L verzie Cross. Verzia Cross má vyššie posadenú karosériu a vyznačuje sa exteriérovými doplnkami, typickým pre terénne automobily.(Zdroj: FIAT)

Ak vyslovíte pred priaznivcami talianskej značky Fiat číslo 500, hneď im „naskočí", čo máte na mysli: ide o tradičné označenie najmenších modelov spomenutej talianskej značky.

Číslo 500 použila firma Fiat na označenie svojho najmenšieho modelu po prvý raz v roku 1937, keď bolo na trh uvedené malé vozidlo 500 Topolino, dlhé len 3 245 mm. Topolino (malá myška) sa udržalo vo výrobe do roku 1955 a celkovo sa ho vyrobilo viac než pol milióna kusov.

Nasledovníkom malej myšky bola ďalšia päťstovka, model 500 Nuova (nový), ktorý bol predstavený v júli 1957.

Nová päťstovka, ktorá narástla na 297 cm, bola poháňaná vzadu uloženým motorom zdvihového objemu len 500 kubických centimetrov.

Malá fiatka 500 Nuova, ktorá sa občas ešte mihne aj na našich cestách, sa vyrábala do roku 1975 a bola veľmi obľúbená - počet vyrobených kusov dosiahol temer 3,9 milióna.

V rokoch 1991 až 1998 sa v Poľsku vyrábal model, ktorý bol síce tiež päťstovkou, ale jeho označenie nebolo číselné, ale slovné - nazýval sa Cinquecento (teda 500).

Presne 50 rokov po premiére modelu 500 Nuova, teda 4. júla 2007, predstavil Fiat zatiaľ ostatný model s označením 500. Na ženevskom autosalóne v roku 2012 mala svetovú premiéru ďalšia päťstovka, tentoraz s označením 500L.

Výrobca ponechal v označení číslo 500 v podstate len preto, že model 500L svojimi základnými dizajnérskymi rysmi pripomína minulé päťstovky.

Doplnkové písmeno L znamená large, teda veľký, pretože model 500L patrí už do kategórie kompaktných rodinných vanov a je podstatne väčší ako bežné päťstovky. Nedávno firma Fiat predstavila modernizovanú verziu modelu 500L.

Podľa výrobcu má novinka 40 % nových dielov. Inovovaný model 500L sa dodáva v troch rozdielnych verziách, splňujúcich špecifické požiadavky motoristov.

Verzia Urban je určená primárne na jazdy v meste, verzia Wagon je všestranne využiteľné kombi s veľkým batožinovým priestorom.

Úplne nová je verzia Cross, ktorá si poradí aj s ľahším terénom. Cross má o 25 mm väčšiu svetlú výšku podvozku než ostatné dve verzie, od ktorých sa navonok odlišuje inými nárazníkmi i ochrannými prvkami pod prednou a zadnou časťou i na bokoch karosérie.

Mestská verzia Urban má dĺžku 424 cm, Cross je dlhý 428 cm a kombi verzia Wagon, ktorá môže byť dodaná aj v sedemmiestnej verzii, má dĺžku 438 cm.

Na pohon všetkých verzií nového modelu 500L slúžia úsporné motory, spaľujúce benzín, naftu, skvapalnený zemný plyn i metán.

Benzínové motory zahrnujú 1,4-litrový motor výkonu 70 kW, motor Twin Air zdvihového objemu 0,9 litra s výkonom 77 kW a 1,4-litrový 16-ventilový motor s maximálnym výkonom 88 kW.

Ponuku vznetových motorov tvorí 1,3-litrový motor výkonu 70 kW a 1,6-litrový motor výkonu 88 kW.

Inovovaný Fiat 500L môže byť vystrojený prakticky všetkými modernými asistenčnými systémami, vrátane systému, ktorý pri jazde v meste pomalou rýchlosťou (do 30 km/h) automaticky zabrzdí vozidlo pri hroziacom náraze do vpredu idúceho auta.

Neprehliadnite tiež

Žltý sneh pred školou spôsobil poplach a karanténu

Učiteľov i žiakov ZŠ Družicová ohrozoval dichroman sodný.

Košickému dopravnému podniku odklepli viac peňazí

Rozpočet je schválený. Väčší balík z neho žiadali aj pre mestské časti.

Pašku mal CT protest traumatizovať. Žaluje politikov, pýta si peniaze

Tvrdí, že protestujúci pod jeho oknami hrubo narušili súkromie jeho rodiny.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zamestnal černákovca, predal stroje, schválil odmeny. Kotlebu preverí kontrolór

Krátko pred svojím odchodom Marian Kotleba urobil zmeny, ktoré chce nový župan Ján Lunter preveriť.

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.

TECH

Nakrútil na smrť vyhladovaného medveďa. Ukazuje budúcnosť druhu

Polárne medvede majú čoraz väčší problém.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 12 035
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 306
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 379
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 125
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 329
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 847
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 543
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 420
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 366
  10. Slováci triedia lepšie 1 013

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop