Korzár logo Korzár
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Najrýchlejšia a najvýkonnejšia Škoda Octavia

Vďaka rázvoru má vo svojej triede mimoriadne priestranný interiér.

Športová Škoda Octavia RS 245. Model RS 245, poháňaný dvojlitrovým motorom výkonu 180 kW (245 koní), je doteraz najvýkonnejšou a najrýchlejšou octaviou – jej maximálna rýchlosť je 250 km/h.Športová Škoda Octavia RS 245. Model RS 245, poháňaný dvojlitrovým motorom výkonu 180 kW (245 koní), je doteraz najvýkonnejšou a najrýchlejšou octaviou – jej maximálna rýchlosť je 250 km/h. (Zdroj: Škoda)

Česká automobilka Škoda označuje športovo ladené verzie svojich modelov doplnkovým označením RS.

Túto skratku použila škodovka po prvý raz v motoristickom športe v roku 1974, a to na označenie pretekárskych vozidiel 180 RS a 200 RS.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sortiment modelov s označením RS doplnila škodovka nedávno o model Octavia RS 245.

Ide o doteraz najvýkonnejší a najrýchlejší model radu Octavia.

Nová verzia RS 245 vychádza z verzie RS 230, od ktorej sa odlišuje najmä zvýšeným výkonom motora.

Zvýšenie výkonu možno ľahko dekódovať z označenia oboch modelov, pretože čísla v ich označení udávajú výkon motora v „staromódnych" koňoch.

SkryťVypnúť reklamu

Doteraz najvýkonnejší model RS 230 má motor s maximálnym výkonom 230 koní, pre nový špičkový model RS 245 bol výkon motora zvýšený na 245 koní.

Preložené do dnešných a u nás zákonných jednotiek sústavy SI sú výkony motorov 169 kW resp 180 kW.

Navonok sú dve „eresky" radu Octavia od seba rozlíšiteľné v podstate len malým detailom – verzia RS 245 má 19-palcové kolesá, ktorých ráfiky sú exkluzívne lakované lesklým čiernym lakom.

Nová Octavia RS 245 sa dodáva s karosériou liftback (s veľkými vekom v zadnej zošikmenej časti) i ako kombi. Obidve karosárske verzie majú dĺžku 4 689 mm, šírku 1 814 mm a výšku 1 448 mm (liftback) resp. 1 452 mm (kombi).

Vďaka rázvoru 2 680 mm má Octavia v svojej triede mimoriadne priestranný interiér.

Batožinový priestor verzie liftback má objem 590 litrov, u verzie kombi je to až 610 litrov. Sklopením zadných operadiel sa tento priestor zväčší na 1 580 l resp. 1 740 l.

SkryťVypnúť reklamu

Sedadlá sú potiahnuté alcantarou s červenými alebo čiernymi ozdobnými švami, ktoré sú aj na volante.

Pohonnú jednotku tvorí dvojlitrový benzínový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom. Svoj maximálny výkon 180 kW si motor udržuje v rozsahu od 5 000 do 6 700 ot/min, najvyšší krútiaci moment 370 Nm je k dispozícii v širokom rozmedzí od 1 600 do 4 300 ot/min.

Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom manuálnej šesťstupňovej alebo automatickej dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky.

Zdá sa, že automatika dokáže radiť „múdrejšie" než vodič, pretože v kombinácii s ňou spotrebuje motor v priemere len 6,4 l/100 km, čo je 0,2 litra menej než s ručne radenou prevodovkou.

Verzia liftback zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, trochu ťažšiemu kombi to trvá o desatinku sekundy dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Do sériového výstroja modelu Octavia RS 245 patrí predný diferenciál s elektronicky riadenou uzávierkou, ktorá v prípade potreby „posiela" až sto percent hnacieho momentu na koleso s dobrou adhéziou.

Octavia RS 245 je vystrojená – okrem iných systémov - aj systémom tzv. proaktívnej ochrany cestujúcich, ktorý pri hroziacej nehode zavrie okná a pritiahne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 426
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 615
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 547
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 743
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 826
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 552
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 118
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 112

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  2. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  5. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  6. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  7. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 60 332
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 997
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 891
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 804
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 587
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 832
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 768
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 533
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


8 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


14 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


7 h

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  2. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  5. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  6. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  7. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 60 332
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 997
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 891
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 804
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 587
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 832
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 768
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 533
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu