Korzár logo Korzár
Piatok, 23. jún, 2017 |Meniny má Sidónia
KOŠICKÝ VEČER

Vyskúšali sme BMW 318d

Modely radu 3 patria do strednej triedy a možno im dať prívlastok športovo-elegantné.

Sedan BMW 318d s typickou "obličkovou" prednou maskou. Na pohon tohto modelu slúži turbodieselový dvojlitrový štvorvalec výkonu 110 kW, kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Trojkový rad mníchovskej automobilky BMW bol dlhé roky - od predstavenia prvej generácie tohto radu v roku 1975 - akousi vstupnou bránou do sveta bavorákov.

Túto pozíciu stratil až v lete 2004, keď spoločnosť BMW po dlhých úvahách uviedla na trh modelový rad 1, ktorého niektoré karosárske verzie boli neskôr preznačené na rad 2.

Modely radu 3 patria do strednej triedy a možno im dať prívlastok športovo-elegantné.

V súčasnosti tvorí rad 3 trojica modelov: klasický sedan (či limuzína) so stupňovitou zadnou časťou, kombi so zaužívaným označením Touring a najnovšia karosárska verzia so šikmou zadnou časťou strechy, nazvaná Gran Turismo.

Pôvodne sa "trojka" dodávala aj ako kabriolet i kupé, nedávno však boli tieto verzie preznačené na rad 4.

Sedan radu 3 sa dodáva aj v športovej a výkonnejšej úprave, označenej M3, ktorej "autorom" je spoločnosť BMW M GmbH.

Klasika s najmodernejšími systémami

Sedan radu 3 je vozidlom, ktoré svojím vzhľadom, technickým riešením, pohodlím i jazdnými vlastnosťami stelesňuje vycibrenú klasiku v kombinácii s najmodernejšími elektronickými bezpečnostnými systémami i systémami, slúžiacimi na spríjemnenie cestovania.

Sedan je postavený na podvozku s rázvorom 281 cm, ktorý je zárukou priestranného interiéru. Celková dĺžka vozidla je 462,5 cm, jeho šírka je 181 cm a výška 143 cm. Batožinový priestor má objem 480 litrov.

Predné kolesá sú zavesené na vzperách a trojuholníkových ramenách, vzadu je viacprvková náprava.

Optimálne rozdelenie hmotnosti na obe nápravy

Vpredu pozdĺžne uložený motor poháňa zadné kolesá (k dispozícii je aj pohon 4x4), čo prispieva k optimálnemu rozloženiu hmotnosti na obe nápravy a tým aj k výborným jazdným vlastnostiam.

Na pohon trojky je k dispozícii široký sortiment turbodúchadlom (resp. dvomi) prepĺňaných zážihových a vznetových motorov.

Mali sme možnosť vyskúšať model 318d, ktorý je poháňaný štvorvalcovým turbodieselovým motorom so štyrmi ventilmi na valec.

Osemstupňová automatická prevodovka

Motor vyvíja maximálny výkon 110 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 320 Nm - na tejto hodnote sa udržuje v širokom rozsahu od 1 500 ot/min do 3 000 ot/min.

Testované vozidlo bolo vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou s excelentným, temer nepostrehnuteľným preraďovaním - možnosť manuálneho radenia nám pripadala až zbytočná.

S touto automatikou zrýchli model 318d na stovku za 8,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 214 km/h.

Užitočný priehľadový indikátor i online navigácia

Z mnohých elektronických systémov sme ocenili najmä priehľadový indikátor, zobrazujúci navigačné informácie i obmedzenia rýchlosti, i navigačný systém, ktorý v reálnom čase informuje (farebnými prúžkami) o hustote premávky pred vozidlom.

Často sme využívali aj jazdný režim ECO, ktorý síce robí vozidlo lenivejším, ale zato znižuje spotrebu.

Aj vďaka tomu sme na trase dlhej temer 1 500 km dosiahli veľmi dobrú spotrebu 5,4 l/100 km.

Téma: BMW


Neprehliadnite tiež

Košického policajta oslobodil Harabinov senát. Vrátil sa do práce

Zbavili ho obvinenia. Štát mu vyplatí ušlú mzdu.

Prvé kontajnery dajú do zeme v septembri. Nehrnú sa do toho

Zástupcovia košických mestských častí upozorňujú na možné problémy.

Za teplú vodu počas odstávky sa neplatí, lebo ju nezohrievajú

Ako je to s cenami vody počas celosystémovej odstávky?

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Slováci vyškolili majstrov Európy. Akú majú šancu postúpiť?

Naši môžu postúpiť do semifinále z druhého miesta, ale musia čakať na vývoj v ďalších dvoch skupinách.

ŠPORT

Opäť ukázal výnimočnosť. Keď mu dáte loptu, akoby ste ju vložili do banky

Hodnotenie futbalistov po výhre nad Švédskom.

KOMENTÁRE

Štrajk vo Volkswagene je začiatkom záchrany Únie

Za to, že v našich krajinách máme také nízke mzdy, však nemôže EÚ.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  2. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  3. Slováci rozhodli o najlepšom!
  4. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  5. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  6. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  7. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  8. Dobrodružstvo s vodou
  9. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  10. Anglická spoločnosť ATG vytvára progresívny tím technikov
  1. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 8 295
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 7 944
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 6 044
  4. Aký bude váš doplnkový dôchodok 5 275
  5. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 010
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 675
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 240
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 728
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 572
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 409

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop