Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme BMW 318d

Modely radu 3 patria do strednej triedy a možno im dať prívlastok športovo-elegantné.

Sedan BMW 318d s typickou "obličkovou" prednou maskou. Na pohon tohto modelu slúži turbodieselový dvojlitrový štvorvalec výkonu 110 kW, kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.Sedan BMW 318d s typickou "obličkovou" prednou maskou. Na pohon tohto modelu slúži turbodieselový dvojlitrový štvorvalec výkonu 110 kW, kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Trojkový rad mníchovskej automobilky BMW bol dlhé roky - od predstavenia prvej generácie tohto radu v roku 1975 - akousi vstupnou bránou do sveta bavorákov.

Túto pozíciu stratil až v lete 2004, keď spoločnosť BMW po dlhých úvahách uviedla na trh modelový rad 1, ktorého niektoré karosárske verzie boli neskôr preznačené na rad 2.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Modely radu 3 patria do strednej triedy a možno im dať prívlastok športovo-elegantné.

V súčasnosti tvorí rad 3 trojica modelov: klasický sedan (či limuzína) so stupňovitou zadnou časťou, kombi so zaužívaným označením Touring a najnovšia karosárska verzia so šikmou zadnou časťou strechy, nazvaná Gran Turismo.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne sa "trojka" dodávala aj ako kabriolet i kupé, nedávno však boli tieto verzie preznačené na rad 4.

Sedan radu 3 sa dodáva aj v športovej a výkonnejšej úprave, označenej M3, ktorej "autorom" je spoločnosť BMW M GmbH.

Klasika s najmodernejšími systémami

Sedan radu 3 je vozidlom, ktoré svojím vzhľadom, technickým riešením, pohodlím i jazdnými vlastnosťami stelesňuje vycibrenú klasiku v kombinácii s najmodernejšími elektronickými bezpečnostnými systémami i systémami, slúžiacimi na spríjemnenie cestovania.

Sedan je postavený na podvozku s rázvorom 281 cm, ktorý je zárukou priestranného interiéru. Celková dĺžka vozidla je 462,5 cm, jeho šírka je 181 cm a výška 143 cm. Batožinový priestor má objem 480 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Predné kolesá sú zavesené na vzperách a trojuholníkových ramenách, vzadu je viacprvková náprava.

Optimálne rozdelenie hmotnosti na obe nápravy

Vpredu pozdĺžne uložený motor poháňa zadné kolesá (k dispozícii je aj pohon 4x4), čo prispieva k optimálnemu rozloženiu hmotnosti na obe nápravy a tým aj k výborným jazdným vlastnostiam.

Na pohon trojky je k dispozícii široký sortiment turbodúchadlom (resp. dvomi) prepĺňaných zážihových a vznetových motorov.

Mali sme možnosť vyskúšať model 318d, ktorý je poháňaný štvorvalcovým turbodieselovým motorom so štyrmi ventilmi na valec.

Osemstupňová automatická prevodovka

Motor vyvíja maximálny výkon 110 kW pri 4 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 320 Nm - na tejto hodnote sa udržuje v širokom rozsahu od 1 500 ot/min do 3 000 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Testované vozidlo bolo vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou s excelentným, temer nepostrehnuteľným preraďovaním - možnosť manuálneho radenia nám pripadala až zbytočná.

S touto automatikou zrýchli model 318d na stovku za 8,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 214 km/h.

Užitočný priehľadový indikátor i online navigácia

Z mnohých elektronických systémov sme ocenili najmä priehľadový indikátor, zobrazujúci navigačné informácie i obmedzenia rýchlosti, i navigačný systém, ktorý v reálnom čase informuje (farebnými prúžkami) o hustote premávky pred vozidlom.

Často sme využívali aj jazdný režim ECO, ktorý síce robí vozidlo lenivejším, ale zato znižuje spotrebu.

Aj vďaka tomu sme na trase dlhej temer 1 500 km dosiahli veľmi dobrú spotrebu 5,4 l/100 km.

BMW

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 426
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 515
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 082
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 174
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 479
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 312
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu