Korzár logo Korzár
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Yeti odchádza, Karoq prichádza

Nová kompaktná športovo-úžitková škodovka.

Na oficiálnych snímkach je Karoq ešte v „maskáčoch". Kompaktný športovo-úžitkový model Karoq bude mať premiéru pre pozvaných hostí 18. mája, verejnosti sa pravdepodobne predstaví na autosalóne vo Frankfurte.Na oficiálnych snímkach je Karoq ešte v „maskáčoch". Kompaktný športovo-úžitkový model Karoq bude mať premiéru pre pozvaných hostí 18. mája, verejnosti sa pravdepodobne predstaví na autosalóne vo Frankfurte. (Zdroj: Škoda auto)

Česká automobilka Škoda Auto sa pri vývoji nových modelov riadi svojou dlhodobou stratégiou ŠKODA 2025, ktorá kladie do popredia najmä rozširovanie ponuky v oblasti športovo-úžitkových modelov (SUV).

Škoda tak reaguje na skutočnosť, že všestranne využiteľné vozidlá triedy SUV sú na európskom trhu stále žiadanejšie. V súlade s cieľmi svojej stratégie informovala česká automobilka o tom, že po nedávnom uvedení veľkého modelu Kodiaq na trh čoskoro predstaví kompaktné SUV, ktoré bude náhradou za model Yeti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nová škodovka má tiež exotický názov - volá sa Karoq - a svetovú premiéru (pre pozvaných hostí) bude mať na budúci štvrtok (18. mája) v Štokholme. Na trh by kompaktný Karoq mal prísť už v druhej polovici tohto roka.

Postavený na modulárnej podvozkovej plošien

Karoq je ďalším modelom koncernu Volkswagen (pod ktorý Škoda patrí), postaveným na modulárnej podvozkovej plošine MQB, určenej pre vozidlá s motorom uloženým vpredu naprieč. Plošina má niekoľko verzií pre vozidlá rôznej veľkosti. Karoq „stojí" na verzii MQB A1, ktorú využíva aj Seat Ateca a bude základom aj pripravovaného modelu Golf SUV. Nová škodovka má rázvor kolies 2 638 (verzia s pohonom 4x4 má rázvor 2 630 mm), jej dĺžka je 4 382 mm, šírka je 1 841 mm a výška 1 605 mm.

Dlhší, širší i vyšší ako Yeti

V porovnaní s „odchádzajúcim" modelom Yeti je Karoq o viac než 10 cm dlhší, o 3 cm širší a o 4 cm vyšší. Batožinový priestor má základný objem 521 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 1 630 litrov, maximálny objem v dvojmiestnej konfigurácii (po vybratí zadných sedadiel) je 1 810 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon modelu Karoq je k dispozícii päť turbodúchadlom prepĺňaných motorov s priamym vstrekovaním paliva, systémom štart-stop a rekuperáciou brzdovej energie.

Základný jednolitrový benzínový motor má maximálny výkon 85 kW, najvyšší krútiaci moment 175 Nm a jeho priemerná spotreba je 5,3 l/100 km.

Pri malom zaťažení pracuje ako dvojvalec

Benzínový 1,5-litrový motor vyvíja 110 kW, jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 250 Nm a v priemere spotrebuje 5,1 l/100 km.

Tento štvorvalec je vystrojený systémom aktívneho manažmentu valcov (ACT), ktorý pri nízkej požiadavke na výkon vyradí z činnosti druhý a tretí valec, čo vedie k úspore paliva. Z trojice turbodieselových motorov je najslabšia 1,6-litrová jednotka s výkonom 85 kW.

K dispozícii sú aj dve výkonové verzie dvojlitrového vznetového motora. Slabšia verzia má maximálny výkon 110 kW a priemernú spotrebu 4,4 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon 4x4 a sedemstupňová dvojspojková prevodovka

Výkonnejšia verzia má 140 kW a dodáva sa výhradne v kombinácii s pohonom 4x4 a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Možno ešte dodať, že pôvod označenia Karoq treba hľadať v jazyku kmeňa Aleuťanov, žijúcich na ostrovoch pri pobreží Aljašky. Tí nazývajú automobily slovom kaa'raq a šíp (ten je v znaku škodovky) slovom ruq - spojením a úpravou týchto slov vznikol názov Karoq.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 380
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 5 827
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 960
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 777
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 776
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 344
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 082

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Heger a iní alfa samci
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq
  3. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Ostrý Kameň
  4. Anton Kovalčík: Ako sa nerobí štátny prevrat.
  5. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete
  6. Jozef Stasík: Ovplyvnia medvede budúce voľby?
  7. Matej Nagy: Dúbravský mesačník 3
  8. Adam Austera: Stáva sa Paramount konkurentom Netflixu?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 686
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 576
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 031
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 348
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 150
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 098
  7. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 2 719
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 595
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Heger a iní alfa samci
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq
  3. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Ostrý Kameň
  4. Anton Kovalčík: Ako sa nerobí štátny prevrat.
  5. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete
  6. Jozef Stasík: Ovplyvnia medvede budúce voľby?
  7. Matej Nagy: Dúbravský mesačník 3
  8. Adam Austera: Stáva sa Paramount konkurentom Netflixu?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 686
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 576
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 031
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 348
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 150
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 098
  7. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 2 719
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 595
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu