Korzár logo Korzár

Americký démon i navigátor

Svetovú premiéru mali na newyorskom autosalóne.

Kupé Dodge Challenger SRT Demon. Na pohon tohto kupé slúži 6,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je svojím maximálnym výkonom 626 kW najvýkonnejším osemvalcom v sériovom vozidle.Kupé Dodge Challenger SRT Demon. Na pohon tohto kupé slúži 6,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je svojím maximálnym výkonom 626 kW najvýkonnejším osemvalcom v sériovom vozidle. (Zdroj: FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES)

Zatiaľ čo európske či ázijské automobilky sa usilujú uviesť na trh najmä čo najúspornejšie automobily kompaktných rozmerov, americkí výrobcovia neberú úsilie o znižovaní spotreby a tým aj emisií až tak vážne a stále ponúkajú aj veľa modelov s mimoriadne vysokým výkonom či s takpovediac obrovskými rozmermi - môžu si to dovoliť, pretože po takýchto vozidlách je v USA stále dopyt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čerstvým príkladom sú dva modely, ktoré mali svetovú premiéru na nedávnom medzinárodnom autosalóne v New Yorku a ktoré sa na našom trhu temer určite neobjavia.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o modely, ktorých poslovenčené názvy sú v titulku tohto článku.

Kupé Dodge Challenger SRT Demon

Prvou novinkou je športové kupé s trochu dlhým označením 2018 Dodge Challenger SRT Demon.

Z toho označenia vyplýva, že ide o vozidlo pre modelový rok 2018 (na trh sa dostane už v štvrtom štvrťroku tohto roka), ktoré je vysokovýkonnou verziou základného modelu Dodge Challenger (vyzývateľ).

Úpravy, smerujúce k výšeniu výkonu motora a zlepšeniu jeho dynamických vlastností sú dielom firmy SRT (Street & Racing Technology, teda cestná a pretekárska technológia), ktorá je dnes súčasťou firmy Dodge.

Vidlicový osemvalec objemu 6,2 litra

Na pohon cestného „démona" slúži 6,2-litrový vidlicový osemvalec, prepĺňaný mechanicky poháňaným kompresorom.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálny výkon tohto motora je 626 kW pri 6 300 ot/min, čo je podľa výrobcu vôbec najvyšší výkon vidlicového osemvalca, poháňajúceho sériovo vyrábaný model.

Spomenutý výkon dosahuje motor pri spaľovaní benzínu s nezvykle vysokým oktánovým číslom 100. Najvyšší krútiaci moment motora je úctyhodných 1 043 Nm.

Štandardne len sedadlo vodiča

Klasickú štvrťmíľovú trať, na ktorej sa jazdia preteky dragsterov, absolvuje Demon za 9,65 sekundy, rýchlosť 60 míľ za hodinu (96 km/h) dosiahne Dodge Demon za 2,3 sekundy.

Spomenuté výkony dosahuje Demon v základnej jednomiestnej (!) verzii, v ktorej je len sedadlo vodiča - za príplatok sa samozrejme Demon dodáva aj so sedadlom spolujazdca resp. aj s dvomi zadnými sedadlami.

Športovo-úžitkový Lincoln Navigator

Z celkom iného súdka je druhá americká novinka, luxusný športovo-úžitkový automobil Navigator, výrobok firmy Lincoln, ktorá je v koncerne Ford producentom najluxusnejších modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Navigator prvej generácie začala firma Lincoln vyrábať v máji 1997, na tohtoročnom newyorskom autosalóne bola predstavená už štvrtá generácia tohto modelu.

Predobrazom najnovšieho modelu bola štúdia Navigator Concept, ktorú výrobca predstavil na vlaňajšom autosalóne v New Yorku.

Desaťstupňová automatická prevodovka

Nový Navigator, technicky odvodený od modelu Expedition, je ľahší, priestrannejší a luxusnejší než doterajšia verzia. Karoséria vozidla je zhotovená z hliníka, čím sa hmotnosť znížila o približne 90 kg.

Na pohon modelu Navigator, ktorý je dlhý 5 347 mm (v predĺženej verzii až 5 672 mm), slúži 3,5-litrový vidlicový šesťvalec, vyvíjajúci maximálny výkon 335 kW a poháňajúci kolesá (na želanie pohon 4x4) prostredníctvom desaťstupňovej automatickej prevodovky.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 11 887
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 839
  3. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 4 868
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 4 329
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 321
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 021
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 590
  8. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 2 092
  1. Matúš Radusovsky: Úvod do sveta medu: prečo mu veríme a čomu neveriť
  2. Dušan Király: Epická cesta naprieč Japonskom, 2000 km za 16 dní
  3. Ján Valchár: Ako Donald Trump (ne)precitol
  4. Štefan Šturdzík: Súdruh a jeho lokaj znovu úkolujú no vyzerajú pri tom trápne.
  5. Ján Škerko: Zvon svätého Jakuba: Hlas stáročí a nová nádej
  6. Martina Paulenová: Si statočný, aj keď to nezvládaš
  7. Martin Fronk: Kúsok riviéry na pevnine a romantika za ktorou netreba do Francúzska
  8. Monika Albertiová: V tieni geopolitiky: Prečo 42 % Slovákov túži po vojne bez zbraní aj za cenu chudoby?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 40 240
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 32 956
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 710
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 7 446
  5. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 671
  6. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 649
  7. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 307
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 190
  1. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  2. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  3. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  4. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  5. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  6. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  7. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  8. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu