Korzár logo Korzár
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Nový Volkswagen Arteon

Športový, elegantný a priestranný fastback.

Športovo elegantná limuzína Volkswagen Arteon. Charakteristickým dizajnérskym prvkom modelu Arteon, ktorý je v sortimente volkswagenov nad modelom Passat, je novo tvarovaná predná maska.Športovo elegantná limuzína Volkswagen Arteon. Charakteristickým dizajnérskym prvkom modelu Arteon, ktorý je v sortimente volkswagenov nad modelom Passat, je novo tvarovaná predná maska. (Zdroj: Volkswagen)

Keby sme sa striktne držali významu názvu nemeckého koncernu Volkswagen a uplatnili pritom staré dobré príslovie „šuster, drž sa svojho kopyta", tak by sme mohli dôjsť k (teoretickému) záveru, že automobilka, nazývajúca sa ľudové auto (preklad názvu Volkswagen), by sa nemala pokúšať etablovať sa aj v kategórii luxusnejších či až luxusných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohé automobilky však nedokážu odolať pokušeniu rozširovať svoj tradičný sortiment aj do iných, obvykle vyšších tried vozidiel. Ako to však ukazuje aj skúsenosť automobilky Volkswagen, nemusí taký pokus dopadnúť dobre.

SkryťVypnúť reklamu

Phaeton nenaplnil očakávania

V roku 2002 uviedol Volkswagen na trh limuzínu vyššej triedy Phaeton, ktorej predaj však ďaleko zaostával za očakávaniami výrobcu a jej výroba bola v marci 2016 zastavená – odhaduje sa, že na každom predanom vozidle „stratil" Volkswagen približne 28 000 eur.

Takýto osud by nemal postihnúť nový špičkový model firmy Volkswagen, ktorý mal svetovú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve.

Patrí do kategórie Gran Turismo

Ide o model Arteon, patriaci do kategórie vozidiel Gran Turismo (teda áut na „veľké cestovanie") a nachádzajúci sa v sortimente volkswagenov nad modelom Passat. Arteon je päťdverové vozidlo s karosériou typu fastback, teda s plynule dozadu klesajúcou zadnou časťou strechy.

Podľa šéfdizajnéra firmy VW Klausa Bischoffa spája Arteon štylistické prvky klasického športového auta s eleganciou a priestrannosťou vozidiel typu fastback.

SkryťVypnúť reklamu

Základom je štúdia z roku 2015

Sériový Arteon je odvodený od štúdie Sport Coupé Concept GTE, ktorú Volkswagen predstavil v roku 2015 v Ženeve. K najvýraznejším dizajnérskym prvkom Arteona patrí jeho úplne nová predná časť, naznačujúca, ako by mohli vyzerať aj ďalšie nové modely Volkswagen.

Predná maska s priečnymi rebrami zaberá temer celú šírku auta a vozidlo je postavené na modulárnej podvozkovej plošine MQB, určenej pre modely s priečne uloženým motorom – na tejto plošine stoja aj modely VW Passat a Škoda Superb.

Elektricky ovládané zadné veko

Arteon má podvozok s rázvorom 2 841 mm, čo je hlavný predpoklad priestrannosti interiéru. Vozidlo je dlhé 4 862 mm, široké 1 871 mm a vysoké 1 427 mm. Batožinový priestor za veľkými, elektricky ovládanými zadnými dverami, má základný objem 563 litrov, po sklopení zadných sedadiel je to až 1 557 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon nového modelu Arteon budú slúžiť výhradne prepĺňané štvorvalcové motory s priamym vstrekovaním paliva.

Aj s dvojspojkovou prevodovkou

Tri dvojlitrové turbodieselové motory majú výkon 110 kW, 140 kW resp. 179 kW, sortiment benzínových motorov začína 1,5-litrovým štvorvalcom výkonu 110 kW.

Dve verzie dvojlitrového motora majú výkon 140 kW resp. 206 kW.

Všetky motory môžu byť kombinované aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Volkswagen Arteon sa na nemecký trh dostane v lete, na náš niekedy na jeseň.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Má len 17 rokov a pracoval už pre americkú armádu aj slovenské ministerstvo
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  2. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  3. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  4. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  5. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  6. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 790
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 836
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 927
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 425
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 371
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 888
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 2 700
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 595

Blogy SME

  1. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  2. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  3. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  4. Michael Achberger: Plážová diéta: keď vás od plaviek delí len niekoľko kíl
  5. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  6. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  7. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  8. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 376
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 800
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 071
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 740
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 223
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 635
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 096
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  2. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  3. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  4. Michael Achberger: Plážová diéta: keď vás od plaviek delí len niekoľko kíl
  5. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  6. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  7. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  8. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 376
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 800
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 071
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 740
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 223
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 635
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 096
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu