Korzár logo Korzár
Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia
Nájdete nás na webe

Prvý elektromobil značky Škoda

Premiéru bude mať na šanghajskom autosalóne.

Štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Vision E, ktorý bude mať premiéru na autosalóne v Šanghaji, predstavuje športovo-úžitkové vozidlo s čisto elektrickým pohonom.(Zdroj: Škoda)

Ak možno českej automobilke Škoda vôbec niečo vyčítať, tak je to to, že v jej širokom sortimente zatiaľ nefiguruje žiaden elektromobil alebo aspoň model s hybridným pohonom (kombinácia spaľovacieho motora s elektromotorom resp. elektromotormi). To sa však v nasledujúcich rokoch zmení - do roku 2025 by mala škodovka ponúkať v rôznych segmentoch celkovo päť elektromobilov. Prvou lastovičkou v „elektrifikácii" škodoviek je štúdia Vision E a česká automobilka sa ju rozhodla predstaviť v svetovej premiére na autosalóne, ktorý sa v čínskom Šanghaji koná práve v týchto dňoch. Začal sa 19. a potrvá do 28. apríla. Táto štúdia predstavuje zhmotnenú predstavu dizajnérov a inžinierov firmy Škoda, o tom, ako by mal, či mohol vyzerať jeden z budúcich elektromobilov s okrídleným šípom na kapote (znak Škody).

Článok pokračuje pod video reklamou

SUV s karosériou kupé

Vision E predstavuje emocionálne ladený športovo-úžitkový automobil (SUV) s karosériou, pripomínajúcou päťdverové kupé. Štúdia má dĺžku 4 645 mm, šírku 1 917 mm a výšku 1 550 mm. Vďaka dlhému rázvoru - 2 850 mm - a krátkym previsom vpredu i vzadu sa dizajnérom podarilo vytvoriť mimoriadne priestranný interiér. Futuristicky pôsobiaca štúdia zlučuje v sebe zvýšenú polohu sedadiel a veľkorysú priestrannosť, čo sú typické znaky vozidiel kategórie SUV, s dynamicky pôsobiacou siluetou, vyznačujúcou sa plynulo klesajúcou líniou strechy.

Dva elektromotory, pohon všetkých kolies

Na pohon štúdie slúžia dva elektromotory s celkovým maximálnym systémovým výkonom 225 kW. Inteligentný riadiaci systém riadi kooperáciu oboch elektromotorov a zabezpečuje maximálnu účinnosť pohonu. Elektromotory poháňajú všetky štyri kolesá štúdie, pričom predné i zadné kolesá sú poháňané na základe vyhodnotenia konkrétnej jazdnej situácie tak, aby bola neustále zaručená maximálna stabilita, bezpečnosť a dynamika.

Teoretický dojazd je 500 km

Výkonné iónovo-lítiové akumulátory a optimálna rekuperácia energie umožňujú dojazd až 500 kilometrov. Maximálna rýchlosť štúdie je 180 km/h - asi netreba zdôrazňovať, že pri trvalej jazde takouto rýchlosťou by bol dojazd oveľa menší, než je tých 500 km. Štúdia Vision E umožňuje takpovediac nahliadnuť do už čoskoro realizovaných foriem autonómneho (bez zásahu vodiča) riadenia automobilov. Odborníci odhadujú, že už v roku 2030 bude plne autonómne jazdiť približne 15 percent všetkých nových automobilov.

Tretia úroveň autonómneho riadenia

Štúdia Vision E spĺňa predpoklady na dosiahnutie tzv. tretej úrovne autonómneho riadenia. Táto štúdia sa vie automaticky pohybovať v kolónach, v režime autopilota prejsť niektoré úseky diaľnic, držať sa v jednom jazdnom pruhu, či predbiehať i automaticky vyhľadať voľné parkovacie miesta a zaparkovať na nich. Automobilka Škoda už oznámila, že elektrifikácia jej sortimentu začne v roku 2019, keď bude na trh uvedený model Superb s hybridným pohonom. V roku 2020 ho má nasledovať prvá škodovka s čisto elektrickým pohonom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 847
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 886
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 944
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 737
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 589
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 514

Téma: Škoda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Neprehliadnite tiež

Padol azda najkurióznejší gól roka na východnom Slovensku

V prvej chvíli si nebol istý ani hlavný rozhodca.

Náter mosta za 26-tisíc eur je podľa mesta Svidník v poriadku

Oprava sa dostala aj na mimoriadne zastupiteľstvo.

Striptérku podozrieval z krádeže, naháňal ju v lese s mačetou

Košičanovi hrozí za vydieranie až desať rokov väzenia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop