Korzár logo Korzár

Dva talianske superšportiaky

Svetovú premiéru mali na ženevskom autosalóne.

Superšportové Ferrari 812 Superfast. Pohonnou jednotkou modelu Superfast – superrýchly – je 6,5-litrový vidlicový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 588 kW.Superšportové Ferrari 812 Superfast. Pohonnou jednotkou modelu Superfast – superrýchly – je 6,5-litrový vidlicový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 588 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Je skutočne veľmi ťažké posúdiť, z akého dôvodu vlastne ľudia navštevujú veľké medzinárodné autosalóny, ale dá sa predpokladať, že takéto dôvody sú hlavne dva.

Ten prvý je ten, že chcú vidieť nové modely v tej kategórii vozidiel, na ktoré ich peňaženka stačí a ktoré by si teda perspektívne mohli kúpiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý dôvod je presne opačný – chcú si zblízka pozrieť tie exkluzívne či superšportové autá, ktoré si nikdy nebudú môcť dovoliť kúpiť a ktoré ani bežne na ceste alebo na ulici nestretnú.

Do tejto druhej kategórie patria aj superšportové automobily, ktoré vyrábajú talianske firmy Ferrari a Lamborghini.

SkryťVypnúť reklamu

Obe tieto vzájomne si konkurujúce automobilky predstavili na nedávnom ženevskom autosalóne nové modely, ktoré stručne predstavujeme.

Ferrari 812 Superfast

Spoločnosť Ferrari, ktorá má v súčasnosti formu akciovej spoločnosti, registrovanej v holandskom Amsterdame, priviezla do Ženevy svoj nový špičkový model 812 Superfast, ktorý je náhradou za model F12.

Nové ferrari je vystrojené dvanásťvalcovým vidlicovým motorom – takýto motor bol použitý aj v prvom športovom aute so symbolom vzpínajúceho sa koňa na kapote, ktoré Enzo Ferrari predstavil pred 70 rokmi.

V porovnaní s motorom modelu F12 má motor nového modelu 812 Superfast (superrýchly) zdvihový objem zväčšený na 6,5 litra.

Maximálny výkon 588 kW vyvíja motor pri 8 500 ot/min – týmto výkonom sa model 812 stáva najvýkonnejším sériovo vyrábaným ferrari všetkých čias.

SkryťVypnúť reklamu

Najvyšší krútiaci moment 718 Nm dosahuje motor pri 7 000 ot/min, pričom už pri 3 500 ot/min dosahuje motor 80 % maximálneho momentu.

Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Vozidlo má dĺžku 4 657 mm, šírku 1 971 mm, výšku 1 276 mm a jeho suchá hmotnosť (bez náplní) je 1 525 kg.

Ferrari 812 Superfast zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 340 km/h.

Lamborghini Huracán Performante

Druhou talianskou superšportovou novinkou na tohtoročnom ženevskom autosalóne bol model Lamborghini Huracán Performante, ktorý je výkonnejšou verziou základného modelu Huracán.

Verzia Performante sa vyznačuje aktívnymi aerodynamickými prvkami (v podstate pohyblivými klapkami), ktoré možno prestavovať tak, že zvyšujú prítlačnú silu na vozovku (tým zlepšujú ovládateľnosť) alebo zlepšujú aerodynamiku a prispievajú tak k lepším dynamickým vlastnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon verzie Performante slúži najvýkonnejší vidlicový desaťvalec, aký kedy firma vyrábala. Tento neprepĺňaný 5,2-litrový motor vyvíja maximálny výkon 470 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm. Lamborghini Huracán Performante zrýchli z 0 na 100 za 2,9 s, na 200 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 325 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 029
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 146
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 240
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 513
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 129
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 123
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu