Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana
Nájdete nás na webe

Fittipaldi: Od pretekania k podnikaniu

Premiéra brazílskeho pretekárskeho auta sa konala v Ženeve.

Pretekársky automobil Fittipaldi EF7. Karosériu vozidla navrhla talianska inžiniersko-dizajnérska firma Pininfarina, hnací vidlicový osemvalec výkonu 447 kW je dielom nemeckej firmy HWA.

Meno Emerson Fittipaldi zrejme niečo hovorí len tým, ktorí majú v malíčku históriu pretekania v kráľovskej Formuly 1, resp. tým už starším fanúšikom motoristického športu, ktorí Fittipaldiho kariéru sledovali v 70. a 80. rokoch minulého storočia.

Brazílsky pretekár Emerson Fittipaldi, ktorý vlani oslávil sedemdesiatku, začínal s pretekaním už vo svojich štrnástich rokoch, a to na motocykloch. Potom presedlal na automobily, jazdil v kategóriách F3 a F2, až napokon sa v roku 1970 prepracoval do Formuly 1 s začal jazdiť pre tím Lotus.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dvojnásobný majster sveta F1

V roku 1972 sa stal - ako 25-ročný - do tých čias najmladším majstrom sveta v seriáli F1. Druhý majstrovský titul získal Fittipaldi v roku 1974, a to v monoposte McLaren.

Po odchode z F1 pretekal Fittipaldi v rôznych amerických seriáloch a dosiahol dve víťazstvá v populárnych pretekoch Indy 500 (to sú preteky na 500 míľ).

Naposledy sa brazílsky pretekár posadil do pretekárskeho vozidla ako 67-ročný, keď v roku 2014 absolvoval šesťhodinové preteky v Sao Paulo.

Prvý produkt firmy Fittipaldi Motors

Priznám sa, že keď som Fittipaldiho zazrel na stánku známej talianskej inžiniersko-dizajnérskej firmy Pininfarina na stále ešte prebiehajúcom ženevskom autosalóne (končí v nedeľu), nebolo mi hneď jasné, či je tam len ako návštevník, alebo ako reklamný „ťahák" či tzv. ambasador (vyslanec) spomenutej značky.

Ukázalo sa, že brazílsky expretekár je tam vlastne sám za seba, pretože na autosalóne predstavuje prvý produkt svojej nedávno založenej firmy Fittipaldi Motors.

Karosériu navrhla spoločnosť Pininfarina

Ide o automobil, určený na pretekanie na okruhoch, ktorý má trochu dlhé označenie EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina.

Už z tohto označenia je zrejmé, že dizajn karosérie vozidla je dielom firmy Pininfarina, na ktorej stánku je aj vozidlo vystavené.

Hnaciu jednotku, prevodovku, zavesenie kolies i brzdovú sústavu vozidla navrhla nemecká inžinierska firma HWA, špecializujúca sa na vývoj pretekárskych vozidiel.

Neprepĺňaný vidlicový osemvalec

Na pohon vozidla EF7 slúži neprepĺňaný 4,8-litrový vidlicový osemvalec, umiestnený pred zadnou nápravou. Motor má maximálny výkon okolo 447 kW pri 9 000 ot/min. Svoj najvyšší krútiaci moment 510 Nm dosahuje motor pri 6 000 ot/min.

Sekvenčná šesťstupňová prevodovka je integrálnou súčasťou nosnej štruktúry, čo prispelo k zníženiu hmotnosti vozidla - to váži len okolo 1 000 kg.

Vyrobia ich len 39

Dĺžka brazílskeho pretekárskeho auta je 4 600 mm, jeho šírka je 1 980 mm a výška je 1 125 mm. Svetlá výška podvozku je len 60 mm. Palivová nádrž má objem 120 litrov. O dynamických vlastnostiach vozidla neboli zatiaľ zverejnené žiadne informácie.

Spoločnosť Fittipaldi Motors plánuje vyrobiť len 39 pretekárskych vozidiel EF7 - teda toľko, koľko víťazstiev v pretekoch Fittipaldi dosiahol.

Budúcnosť ukáže, či Emerson Fittipaldi bude rovnako úspešným podnikateľom ako bol pretekárom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 411
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 905
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 771
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 403
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 376
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 921
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 476
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 165
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 704
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop