Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

Éčko už aj ako kupé

Štvrtá verzia mercedesu triedy E.

Kupé Mercedes-Benz triedy E. Nové kupé sa vyznačuje veľmi čistým dizajnom s výraznejšou prednou časťou, ktorej dominuje nízko položená mriežka a centrálna firemná hviezda.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Stuttgartská automobilka Mercedes-Benz rozširuje svoj typový rad triedy E o ďalšiu karosársku verziu.

Po limuzíne, kombi a verzii All-Terrain príde na trh aj dvojdverové, športovo ladené kupé.

Nové kupé kombinuje krásu a klasické vlastnosti vozidiel kategórie grand tourer (čosi ako veľký cestovný automobil) s najmodernejšími technológiami a ponúka štyrom cestujúcim komfort aj na dlhých cestách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Technicky zhodné s limuzínou

Po technickej stránke je kupé prakticky zhodné s limuzínou, ale jeho dizajn predstavuje ďalší stupeň v evolúcii dizajnovej reči firmy Mercedes-Benz.

Dizajnérskym krédom výrobcu je tzv. redukovaný dizajn, čiže uplatňovanie takpovediac čistých plôch a línií, bez zbytočných „čačiek".

Výraznejšie je štylizovaná predná časť s nízko umiestnenou prednou mriežkou a centrálnou hviezdou.

Dlhá kapota má v strede vyvýšeninu, pripomínajúcu tzv. powerdome výkonných amerických športových áut (kapotu bolo treba v strede vyvýšiť, aby sa pod ňu zmestil výkonný motor).

Dozadu posunutá kabína pre cestujúcich

Kabína pre cestujúcich, pôsobiaca „prikrčeným" dojmom, je posunutá dozadu, zadná časť kupé pôsobí svalnatým dojmom.

K dynamickému vzhľadu kupé prispievajú štyri bezrámové bočné okná a absentujúci stredný stĺpik. Nový model v porovnaní s doterajším kupé triedy E narástol vo všetkých smeroch.

Dĺžka vozidla narástla až o 123 mm, na 4 826 mm, kupé je o 74 mm širšie (jeho šírka je 1 860 mm) a o 32 mm vyššie (1 430 mm).

Zväčšený vnútorný priestor

Zväčšenie vonkajších rozmerov i predĺženie rázvoru prispelo k zväčšeniu vnútorného priestoru, najmä pre vzadu sediacich cestujúcich.

Kupé je resp. za príplatok môže byť vystrojené rovnakým sortimentom asistenčných systémov, aký je k dispozícii pre limuzínu.

Za užitočnú pomôcku možno považovať systém Remote Parking Pilot (diaľkový parkovací pilot), ktorý umožňuje vozidlo „zasunúť" do úzkej garáže i vyviezť vozidlo z nej, a to pomocou aplikácie v smartfóne (nemusíte sa tak obávať, že pri vystupovaní či nastupovaní si obijete hrany dverí o steny garáže).

Nasleduje vozidlo pred sebou

Systém Drive Pilot nielen automaticky udržuje správny odstup za vpredu idúcim vozidlom, ale po prvý raz umožňuje aj automaticky sledovať toto vozidlo, a to až do rýchlosti 210 km/h.

Kupé je vystrojené aj užitočným systémom Magic Vision Control (ovládanie magického videnia): pri zapnutí stieračov sa tesne pred ich hranu privádza kvapalina z ostrekovača, a to pri pohybe tam i späť.

Odpadá tak dobre známy okamžik „nevidenia", pokým stierače zotrú ostrekovačom ostriekané celé predné okno.

Štyri motory výkonu 135 kW až 245 kW

Pri uvádzaní na trh (termín ešte nie je známy) budú pre kupé k dispozícii štyri motory, z toho jeden vznetový.

Najúspornejším motorom je nový dvojlitrový dieselový štvorvalec výkonu 143 kW, ktorého priemerná spotreba je len 4 l/100 km.

Dva benzínové štvorvalce majú maximálny výkon 135 kW resp. 180 kW, najvýkonnejší trojlitrový vidlicový šesťvalec vyvíja 245 kW.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Téma: Mercedes-Benz


Neprehliadnite tiež

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Dôchodcu súdia, že zneužíval a znásilňoval osvojenú dcéru

Košičan čelí obvineniu zo štyroch zločinov.

Nagy chce kariéru ukončiť v Košiciach, má však aj iné ponuky

Definitívne by sa mal rozhodnúť začiatkom týždňa.

Križovatku v centre Spišskej Belej prestavujú

Zmení sa organizácia dopravy.

II. liga: Prehral Prešov, Bardejov aj Trebišov

Lokomotíva Košice doma nestačila na Petržalku.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop