Korzár logo Korzár

Siedma bavorácka päťka

Každá väčšia automobilka má vo výrobnom programe model, ktorý sa postupne vypracuje za nosný.

Limuzína BMW radu 5 siedmej generácie. Prvá bavorská päťka prišla na trh v roku 1972 a odvtedy sa na celom svete predalo viac než 7,6 milióna vozidiel tohto radu.Limuzína BMW radu 5 siedmej generácie. Prvá bavorská päťka prišla na trh v roku 1972 a odvtedy sa na celom svete predalo viac než 7,6 milióna vozidiel tohto radu. (Zdroj: BMW)

Každá väčšia automobilka má vo svojom výrobnom programe model, ktorý sa postupne vypracuje za nosný či kľúčový pre úspech firmy.

Pre bavorskú automobilku BMW - ktorej výrobky u nás poznáme pod slangovým označením bavoráky - sú takýmto nosným produktom modely radu 5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

História tohto radu siaha do roku 1972, keď mníchovská automobilka predstavila - na počesť vtedy v bavorskej metropole konaných olympijských hier - model 520, ktorý zaviedol nový a dodnes používaný systém označovania vozidiel BMW.

Doteraz sa na trh dostalo šesť generácií bavorských pätiek, pričom o ich obľúbenosti najlepšie svedčí to, že doteraz sa celkovo predalo viac než 7,6 milióna modelov, ktorých trojciferné označovanie začína číslicou 5.

SkryťVypnúť reklamu

Možno konštatovať, že bavoráky radu 5 stelesňujú z pohľadu zákazníkov značku BMW tak, ako žiaden iný model.

Kupujú ho najmä firmy

Nedávno predstavila automobilka BMW siedmu generáciu svojho úspešného radu 5, ktorého modely výrobca považuje za „biznis limuzíny" (väčšina pätiek sa predá firemným zákazníkom).

Tí obvykle požadujú konzervatívnejšie ladené vozidlá a aj to je dôvod, prečo mníchovskí dizajnéri len veľmi „opatrne" zmodernizovali vzhľad úspešnej limuzíny.

Pozmenené predné „obličky"

Mierne bol pozmenený tvar hlavného poznávacieho znaku, typických „obličiek", ktorých sa dotýkajú reflektory na báze LED.

Za maskou sú klapky, ktoré elektronický systém otvorí len vtedy, keď je to potrebné z hľadiska teploty a potreby vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sú klapky otvorené, vzduch z priestoru motoru odchádza von štrbinami za prednými blatníkmi.

Najnižší koeficient odporu vzduchu

To spolu s ďalšími aerodynamickými „finesami" prispelo k tomu, že koeficient odporu vzduchu je (v najefektívnejšej konfigurácii vozidla) je len 0,22, čo je najnižšia hodnota v triede.

Nový sedan radu 5 sa vonkajšími rozmermi len veľmi málo odlišuje od svojho predchodcu: jeho dĺžka je 4 935 mm (+36 mm), šírka 1 868 mm (+6 mm) a výška 1 466 mm (+2 mm). Rázvor podvozku bol predĺžený len o 7 mm, na 2 975 mm.

Ovládanie hlasom i gestami

Batožinový priestor má objem 530 litrov, pričom oproti predchodcovi sa znížila výška nakladacej hrany a zväčšil sa nakladací otvor. Modely radu 5 siedmej generácie sú vystrojené všetkými existujúcimi systémami na zvýšenie bezpečnosti cestovania i pohodlia. M

SkryťVypnúť reklamu

nohé funkcie sa dajú ovládať hlasovými pokynmi alebo gestami. Zaujímavá je funkcia Remote 3D View, ktorá umožňuje vodičovi pozrieť si na svojom smartfóne oblasť okolo svojho aj ďaleko zaparkovaného auta.

Dva benzínové a dva naftové motory

Pri uvádzaní na trh 11. februára 2017 budú pre modely radu 5 k dispozícii štyri úsporné motory. Model 530i bude poháňať benzínový dvojlitrový štvorvalec výkonu 185 kW, model 540i trojlitrový šesťvalec výkonu 250 kW.

Model 520d bude disponovať dvojlitrovým vznetovým štvorvalcom výkonu 140 kW (s priemernou spotrebou len 4,1 l/100 km), trojlitrový naftový šesťvalec výkonu 195 kW bude poháňať model 530d.

BMW

Ilustračné foto.

Zipse je presvedčený, že norma EÚ sa v roku 2028 zmení.


TASR 4
Súvisiace témy: Zaujímavosti, Nemecké autá

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 501
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 439
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 927
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 496
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 184
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 442
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 198
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 007
  1. Ľuboš Vodička: Orient Expres na Slovensku, príbeh železnice
  2. Jan Pražák: Zralá plnoštíhlá dáma ve dvoudílných plavkách
  3. Dušan Király: Japonská Okinawa: exotika za ľudové ceny
  4. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  5. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  6. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  7. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  8. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 642
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 454
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 162
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 315
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 090
  6. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 4 880
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 576
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 556
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Orient Expres na Slovensku, príbeh železnice
  2. Jan Pražák: Zralá plnoštíhlá dáma ve dvoudílných plavkách
  3. Dušan Király: Japonská Okinawa: exotika za ľudové ceny
  4. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  5. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  6. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  7. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  8. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 642
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 454
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 162
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 315
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 090
  6. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 4 880
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 576
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 556
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu