Korzár logo Korzár
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Najvýkonnejšie éčko všetkých čias

Poháňa ho osemvalec s maximálnym výkonom až 450 kW.

Športový Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Predná časť sa vyznačuje výraznými aerodynamickými prvkami, vo zväčšených blatníkoch sú mohutné 20-palcové kolesá.Športový Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+. Predná časť sa vyznačuje výraznými aerodynamickými prvkami, vo zväčšených blatníkoch sú mohutné 20-palcové kolesá. (Zdroj: MERCEDES-AMG)

Na nedávnom medzinárodnom autosalóne v kalifornskom Los Angeles predstavila firma Mercedes-Benz najvýkonnejšie sedany triedy E všetkých čias. Ide o modely E 63 4MATIC+ a E 63 S 4MATIC+, ktoré vyvinula a vyrába spoločnosť Mercedes-AMG - ide o bývalú samostatnú tuningovú firmu AMG, ktorá je teraz vo vlastníctve koncernu Daimler (pod ktorý patrí aj Mercedes-Benz.).

Odborníci AMG si vzali do parády bežný sedan triedy E a upravili jeho karosériu tak, aby vyžarovala športovú dynamickosť.

Nová maska chladiča

Prednej časti upravených „éčok" dominuje nová maska chladiča s dvojitou lamelou v striebornej chrómovej farbe, vertikálnymi čiernymi výstuhami a nápisom AMG.

Skryť Vypnúť reklamu

Široký spojler predného nárazníka v dizajne krídla prúdového lietadla s čiernymi krídelkami a veľkým predným rozdeľovačom prúdenia symbolizuje vysoký výkon nových modelov.

Zadná časť je ukončená spojlerom s ostrou hranou na veku batožinového priestoru a dvomi lesklo pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku.

Mohutné kolesá v rozšírených blatníkoch

V rozšírených blatníkoch trónia mohutné kolesá s 19-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny (verzia E 63 S má 20-palcové kolesá). Športový vzhľad vozidla naznačuje, že pod jeho kapotou sa skrýva mimoriadne výkonný motor.

Je to skutočne tak: nové modely sú poháňané osvedčeným štvorlitrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel, uloženou medzi radmi valcov.

Štyri valce osemvalca možno „odpojiť"

Motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu prostredníctvom piezoelektrických vstrekovačov, štyrmi ventilmi na valec, systémom prestavovania vačkových hriadeľov a hliníkovou kľukovou skriňou.

Skryť Vypnúť reklamu

Kvôli zníženiu spotreby je motor vystrojený systémom vypínania valcov, čo v praxi znamená, že pri nízkom zaťažení nepracujú valce číslo dva, tri, päť a osem, takže z osemvalca sa stáva štvorvalec.

V špičkovom modeli vyvíja 450 kW

V modeli E 63 4MATIC+ má motor maximálny výkon 420 kW a najvyšší krútiaci moment 750 Nm V špičkovom modeli E 63 S 4MATIC+ dosahuje motor výkon až 450 kW, čo je najvyšší výkon, akým kedy mercedes triedy E disponoval.

Rekordná je aj maximálna hodnota krútiaceho momentu, 850 Nm, ktorú motor dosahuje v širokom rozsahu otáčok od 2 500 do 4 500 ot/min.

Deväťstupňová viacspojková prevodovka

Oba modely sú vystrojené deväťstupňovou viacspojkovou prevodovkou AMG Speedshift a novým systémom pohonu všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu medzi prednú a zadnú nápravu.

Skryť Vypnúť reklamu

Priemerná spotreba nových modelov sa podľa výrobcu pohybuje od 8,8 do 9,1 l/100 km.

Maximálna rýchlosť až 300 km/h

Model E 63 4MATIC+ zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s, špičkový model E 63 S 4MATIC+ to zvládne o desatinku sekundy skôr.

Maximálna rýchlosť oboch modelov je elektronicky obmedzená na 250 km/h, s príplatkovým balíkom AMG Driver's Package ukončí elektronika zrýchľovanie vozidla až pri 300 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 25 233
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 480
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 980
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 180
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 034
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 732
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 886
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 665
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Motorizmus

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

V Košiciach má byť viac ako sto testovacích miest

Miesta by mali poznať v utorok, zverejniť ich vo štvrtok.

POZNÁMKA JAROSLAVA VRÁBEĽA

Po tom, čo mamička a advokátka predviedli v pôrodnici, sa už nedá byť ticho

Koronakarma mnohých takých dobehla, nakoniec prosia o modlitby.

Ilustračné.

Košice predali parcely na verejné parkoviská, sú súkromné

Za Rašiho to tak schválili, developer nevie prečo. Najviac má Hreha.

Mesto predalo pozemky na verejné parkovacie miesta. Od developera ich získali po 3-tisíc eur s DPH majitelia bytov.
UNLP.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.

Slovensko otestujú celoplošne cez víkend (minúta po minúte)

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.

v popredí vpravo premiér Igor Matovič, v pozadí sprava minister zdravotníctva Marek Krajčí, minister obrany Jaroslav Naď a náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl Daniel Zmeko na brífingu s novinármi počas prestávky zasadnutia Ústredného krízového štábu.
Komentár Petra Schutza

Do análov hlavným vchodom

Ani päťtisíc odhalených v predpremiére nedáva odpoveď na záhadu, že načo je dobré plošné testovanie.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop