Korzár logo Korzár
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Alfa Romeo Stelvio

Svetová premiéra v Los Angeles.

Športovo-úžitková Alfa Romeo Stelvio. Vôbec prvý SUV model talianskej automobilky mal svetovú premiéru v kalifornskom Los Angeles.Športovo-úžitková Alfa Romeo Stelvio. Vôbec prvý SUV model talianskej automobilky mal svetovú premiéru v kalifornskom Los Angeles. (Zdroj: ALFA ROMEO)

S trochou zveličovania by sa dalo povedať, že ak chce mať automobilka v dnešnom automobilovom svete úspech, mala by mať v svojom sortimente aj športovo-úžitkové vozidlo (SUV). Toho sa pridŕža aj talianska automobilka Alfa Romeo (súčasť koncernu Fiat Chrysler Group), ktorá na nedávnom medzinárodnom autosalóne v kalifornskej metropole Los Angeles predstavila svoje vôbec prvé športovo-úžitkové vozidlo. Ide o model, ktorý sa nazýva rovnako ako jeden z motocyklov firmy Moto Guzzi, teda Stelvio.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomenované podľa alpského priesmyku

Nie je to ale tak, že automobilka si „požičala" tento názov od výrobcu motocyklov, pretože auto i motocykle sú pomenované podľa priesmyku Stelvio v talianskych Alpách, ktorý je svojou výškou 2 758 metrov druhým najvyššie položený priesmykom v Európe. Model Stelvio bo vyvinutý vo vývojovom centre automobilky v meste Modena. Stelvio stelesňuje zásady, na ktorých dlhodobo stavia značka Alfa Romeo.

Skryť Vypnúť reklamu

Taliansky dizajn a moderné motory

Nezameniteľný taliansky dizajn, výkonné a moderné motory, optimálne rozdelenie hmotnosti medzi nápravy, inovatívne technológie a vynikajúci pomer výkonu k hmotnosti. Päťdverové Stelvio je 468 cm dlhé, 216 cm široké a vysoké 165 cm. K zníženiu hmotnosti nového modelu prispieva to, že predná kapota, zadné veko, blatníky a dvere sú zhotovené z hliníka. Kardanový hriadeľ je zhotovený z ľahkého uhlíkového kompozitu.

Pripomína limuzínu strednej triedy

Pokiaľ sa vám zdá, že nová Alfa svojím vzhľadom nie celkom „pasuje" do kategórie SUV, máte dobrý postreh - samotný výrobca uvádza, že pri pohľadu zboku pripomína skôr limuzínu strednej triedy než SUV. Predné kolesá vozidla sú zavesené na dvoch priečnych ramenách, zadné na štvorprvkových závesoch. Vozidlo je vystrojené pohonom všetkých kolies Alfa Q4. Za dobrých jazdných podmienok sa celý krútiaci moment motora privádza na kolesá zadnej nápravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Základný dvojlitrový motor z hliníka

Ak zadné kolesá prekročia medzu adhézie, začne rozdeľovacia prevodovka presúvať časť (maximálne 60 %) krútiaceho momentu na predné kolesá. Na pohon nového SUV sú k dispozícii dva motory. Základnú verziu Stelvia poháňa z hliníka zhotovený prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec, vystrojený elektrohydraulickým sysémom ovládania ventilov. Maximálny výkon tohto benzínového motora je 206 kW pri 5 250 ot/min, jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm pri 2 250 ot/min.

Špičkový štvorlístok s vidlicovým šesťvalcom

Špičkovú verziu Stelvio Quadrifoglio (štvorlístok) poháňa 2,9-litrový vidlicový šesťvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Maximálny výkon tohto motora, vyvinutého s využitím skúseností a znalostí firmy Ferrari, je úctyhodných 375 kW. S motorom spolupracuje osemstupňová automatická prevodovka firmy ZF, ktorá má niekoľko režimov činnosti. Údaje o jazdných vlastnostiach a spotrebe svojho prvého SUV zatiaľ automobilka Alfa Romeo nezverejnila.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 887
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 474
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 460
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 956
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 069
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 279
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 830
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 762
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 418
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 780
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Motorizmus

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

9 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

3 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop