Korzár logo Korzár
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Alfa Romeo Stelvio

Svetová premiéra v Los Angeles.

Športovo-úžitková Alfa Romeo Stelvio. Vôbec prvý SUV model talianskej automobilky mal svetovú premiéru v kalifornskom Los Angeles.Športovo-úžitková Alfa Romeo Stelvio. Vôbec prvý SUV model talianskej automobilky mal svetovú premiéru v kalifornskom Los Angeles. (Zdroj: ALFA ROMEO)

S trochou zveličovania by sa dalo povedať, že ak chce mať automobilka v dnešnom automobilovom svete úspech, mala by mať v svojom sortimente aj športovo-úžitkové vozidlo (SUV). Toho sa pridŕža aj talianska automobilka Alfa Romeo (súčasť koncernu Fiat Chrysler Group), ktorá na nedávnom medzinárodnom autosalóne v kalifornskej metropole Los Angeles predstavila svoje vôbec prvé športovo-úžitkové vozidlo. Ide o model, ktorý sa nazýva rovnako ako jeden z motocyklov firmy Moto Guzzi, teda Stelvio.

Pomenované podľa alpského priesmyku

Nie je to ale tak, že automobilka si „požičala" tento názov od výrobcu motocyklov, pretože auto i motocykle sú pomenované podľa priesmyku Stelvio v talianskych Alpách, ktorý je svojou výškou 2 758 metrov druhým najvyššie položený priesmykom v Európe. Model Stelvio bo vyvinutý vo vývojovom centre automobilky v meste Modena. Stelvio stelesňuje zásady, na ktorých dlhodobo stavia značka Alfa Romeo.

Skryť Vypnúť reklamu

Taliansky dizajn a moderné motory

Nezameniteľný taliansky dizajn, výkonné a moderné motory, optimálne rozdelenie hmotnosti medzi nápravy, inovatívne technológie a vynikajúci pomer výkonu k hmotnosti. Päťdverové Stelvio je 468 cm dlhé, 216 cm široké a vysoké 165 cm. K zníženiu hmotnosti nového modelu prispieva to, že predná kapota, zadné veko, blatníky a dvere sú zhotovené z hliníka. Kardanový hriadeľ je zhotovený z ľahkého uhlíkového kompozitu.

Pripomína limuzínu strednej triedy

Pokiaľ sa vám zdá, že nová Alfa svojím vzhľadom nie celkom „pasuje" do kategórie SUV, máte dobrý postreh - samotný výrobca uvádza, že pri pohľadu zboku pripomína skôr limuzínu strednej triedy než SUV. Predné kolesá vozidla sú zavesené na dvoch priečnych ramenách, zadné na štvorprvkových závesoch. Vozidlo je vystrojené pohonom všetkých kolies Alfa Q4. Za dobrých jazdných podmienok sa celý krútiaci moment motora privádza na kolesá zadnej nápravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Základný dvojlitrový motor z hliníka

Ak zadné kolesá prekročia medzu adhézie, začne rozdeľovacia prevodovka presúvať časť (maximálne 60 %) krútiaceho momentu na predné kolesá. Na pohon nového SUV sú k dispozícii dva motory. Základnú verziu Stelvia poháňa z hliníka zhotovený prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec, vystrojený elektrohydraulickým sysémom ovládania ventilov. Maximálny výkon tohto benzínového motora je 206 kW pri 5 250 ot/min, jeho najvyšší krútiaci moment je 400 Nm pri 2 250 ot/min.

Špičkový štvorlístok s vidlicovým šesťvalcom

Špičkovú verziu Stelvio Quadrifoglio (štvorlístok) poháňa 2,9-litrový vidlicový šesťvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Maximálny výkon tohto motora, vyvinutého s využitím skúseností a znalostí firmy Ferrari, je úctyhodných 375 kW. S motorom spolupracuje osemstupňová automatická prevodovka firmy ZF, ktorá má niekoľko režimov činnosti. Údaje o jazdných vlastnostiach a spotrebe svojho prvého SUV zatiaľ automobilka Alfa Romeo nezverejnila.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 684
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 394
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 283
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 913
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 858
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 762
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 400
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 806
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 810
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Motorizmus

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Finančník s pyramídovou hrou sa chcel dostať z väzby, rozmyslel si to

Dávid Gedeon bude na slobode najskôr v januári 2021.

Dávid Gedeon. Z väzby sa dostane najskôr na budúci rok v januári.

Časť hradieb v Kežmarku je v zlom stave. Ľudia sa boja úrazu

Vlastníci múr zabezpečili, pamiatkari zásahy nepovolili.

Mestský múr na Baštovej ulici v Kežmarku.

Do piatich rokov by mohol byť humenský park pri kaštieli ukážkový

Po parku sme sa prešli s mestskou odborníčkou na verejnú zeleň.

Františka Mudra v parku pri dube, ktorý vyschol a do novembra ho zrežú.
Rozhovor

Študuje astrofyziku. Pri zatmení Slnka v Čile sa jeho predstavy zrútili

Na Slovensko sa musia vrátiť šikovní ľudia a nakopnúť to tu.

Marko Mesarč sa zúčastnil expedície v Čile, kde pozoroval úplné zatmenie Slnka.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop