Len niekoľko dní po svetovej premiére nového modelu Kodiaq na autosalóne v Paríži sa v závode automobilky Škoda v malej dedinke Kvasiny začala sériová výroba tohto modelu.
Kodiaq je prvým veľkým športovo-úžitkovým vozidlom (SUV) českej firmy a jedným z kľúčových prvkov rozvojového programu firmy Škoda.
„S naším prvým veľkým SUV dobývame pre značku nový segment a s ním aj nové trhy a skupiny zákazníkov", povedal predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Bernhard Maier. V závode v Kvasinách sa okrem nového modelu Kodiaq vyrábajú aj modely Yeti a Superb.
Dizajn dielom Slováka
Dizajn nového modelu Kodiaq je dielom šéfdizajnéra firmy Škoda, Slováka Jozefa Kabaňa a jeho tímu, ktorý sa pri návrhu exteriéru inšpiroval aj tradičným umením českých sklárov, čo sa prejavuje na efektnej súhre svetla a tieňa na silne kontúrovaných plochách karosérie vozidla.
Ploché klinovité reflektory, plynulo prechádzajúce do masky chladiča, dávajú - spolu s nižšie umiestnenými reflektormi - vozidlu nezameniteľný vzhľad.
Postavený na modulárnom podvozku
Svojimi rozmermi sa Kodiaq pohybuje na hornej hranici segmentu kompaktných vozidiel SUV.
Dĺžka vozidla je 4 697 mm, šírka je 1 882 mm a výška (so strešným nosičom) je 1 676 mm.
Automobil je postavený na modulárnej podvozkovej plošine koncernu Volkswagen, ktorej rázvor je 2 791 mm.
Rozsiahlym použitím ocelí s vysokou pevnosťou sa podarilo hmotnosť vozidla (v základnej verzii) skresať na 1 452 kg.
Najväčší batožinový priestor v triede
Kodiaq ponúka najväčší batožinový priestor v svojej triede - jeho základný objem je 720 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 2 065 litrov.
Ak je vozidlo vystrojené sedadlom spolujazdca s operadlom, sklopným dopredu, možno v ňom prevážať predmety dlhé až 280 cm.
Na želanie môže byť nová škodovka vystrojená tretím radom sedadiel, takže v nej môže cestovať sedem osôb. Kodiaq je vystrojený bohatou paletou asistenčných systémov.
Rozpozná únavu vodiča
Patrí medzi ne aj systém na rozpoznávanie únavy vodiča a systém asistencie pri cúvaní s prívesom.
Pri uvádzaní na trh vo februári budúceho roka bude sortiment pohonných jednotiek tvoriť päť prepĺňaných motorov, vystrojených systémom štart-stop a rekuperáciou energie brzdenia.
Dvojlitrový turbodieselový motor bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách, vyvíjajúcich 110 kW a 140 kW. Spotreba slabšieho motora je len 5 l/100 km.
Zo štvorvalca sa stane dvojvalec
V trojici zážihových motorov sú dva 1,4-litrové štvorvalce s priamym vstrekovaním benzínu, ktorých výkon je 92 kW a 110 kW Výkonnejší motor je vystrojený systémom vypínania dvoch valcov pri nízkom zaťažení motora.
Dvojlitrový zážihový motor má maximálny výkon 132 kW. Niektoré motory môžu byť kombinované s pohonom 4x4.
Mimochodom, názov Kodiaq je verziou výrazu kodiak, označujúceho najväčší poddruh medveďa hnedého.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.